Δευτέρα 31 Αυγούστου 2020

Πόσο στοίχισε το έργο του τραμ. Ήρθαν δύο συρμοί και αναμένονται άλλοι 23. Πότε αναμένεται η έναρξη δρομολογίων

Η φωτό του νέου συρμού είναι από την Αττικό Μετρό ΑΕ
Παραλήφθηκαν σε ειδική τελετή οι δύο πρώτοι από τους 25 νέους συρμούς του τραμ, που θα χρησιμοποιηθούν στην γραμμή του Πειραιά, ωστόσο είναι ακόμα άγνωστο πότε θα τεθεί σε λειτουργία η γραμμή.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στις δηλώσεις που έγιναν τόσο από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών (Κ. Καραμανλής, Γ. Κεφαλογιάννης) δεν αναφέρθηκε καμία ημερομηνία για την έναρξη των δρομολογίων.
Ακόμα αξιοσημείωτο είναι ότι έγινε η τελετή για τους δύο πρώτους συρμούς ενώ η παραλαβή των υπολοίπων αναμένεται να έχει γίνει μέχρι το Μάϊο του 2021! Δεδομένου ότι θα ακολουθήσουν δοκιμές κ.λπ δεν θα πρέπει να αναμένεται η έναρξη δρομολογίων πριν από το καλοκαίρι του 2021!
Το Pireas2day.blogspot.gr δημοσίευσε (για να δείτε τη σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) καταγγελία του Περιφερειακού Συμβούλου Αττικής Δημήτρη Κατσικάρη για τις δραματικές καθυστερήσεις στη λειτουργία του τραμ.
Εκείνο, που έχει ενδιαφέρον είναι, πάντως, τα οικονομικά στοιχεία, που δημοσιοποιήθηκαν από την Περιφέρεια Αττικής, που χρηματοδοτεί την αγορά των νέων συρμών. Έτσι, πληροφορούμαστε ότι:
•    Το κόστος της επέκτασης της γραμμής του τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά ξεπερνάει τα 150 εκατομ. €.
•    Περίπου 80 εκατομ. € κοστίζει η αγορά των 25 νέων συρμών. Και
•    Περίπου 15 εκατ. € θα κοστίσει η επέκταση του αμαξοστασίου του Ελληνικού για να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος για τη στάθμευση των νέων συρμών.
Δηλαδή, το κόστος αυτού του αμφιλεγόμενου έργου, σε περίοδο μεγάλης οικονομικής κρίσης, ξεπερνάει τα 245 εκατ. €. Και ακόμα κανένας δεν ξέρει πότε θα λειτουργήσει…..
Άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία από ανακοίνωση της Αττικό Μετρό για το τραμ του Πειραιά.
•    Τα νέα οχήματα
Τα οχήματα φέρουν την εμπορική ονομασία Citadis του οίκου Alstom και κατασκευάζονται στη Βαρκελώνη. Πρόκειται για τους πλέον σύγχρονους συρμούς που προσφέρουν άνετο ταξίδι, αισθητική αναβάθμιση του στόλου αλλά και μειωμένα λειτουργικά έξοδα. Έχουν μήκος 33,3 μέτρα, πλάτος 2,40 μέτρα και μεταφορική ικανότητα/δυνατότητα 214 επιβατών (54 καθήμενων και 160 ορθίων).
Διαθέτουν εργονομικά καθίσματα επιβατών, πανοραμικά παράθυρα που παρέχουν διαφάνεια και θέαση, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, μοντέρνο φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, καθώς και χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια  και ποδήλατα.
Από πλευράς τεχνολογίας διαθέτουν ό,τι πιο σύγχρονο παρέχοντας ασφαλείς μεταφορές, υψηλές επιδόσεις, δυναμική οπτική και ακουστική πληροφόρηση επιβατών, ευκολία χρήσης-οδήγησης και μειωμένα έξοδα προληπτικής συντήρησης.
Ήδη έχουν έρθει  ακτοπλοϊκώς στην Αθήνα δύο οχήματα και σταδιακά ως τα τέλη Μαΐου του 2021, θα αφιχθούν όλα,  ώστε μετά από επί τόπου στατικές και δυναμικές δοκιμές στο δίκτυο του Τραμ να ενταχθούν στην κυκλοφορία. Η προσθήκη των νέων συρμών θα καλύψει, επίσης, τις νέες ανάγκες σε τροχαίο υλικό που προκύπτουν από την υπό κατασκευή επέκταση του δικτύου Τραμ προς Πειραιά.
 Η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά
Η Επέκταση προς Πειραιά περιλαμβάνει 3,1 χλμ. μήκος διαδρομής προς Πειραιά και 2,3 χλμ. από τον  Πειραιά. Συγκεκριμένα αφορά  την διαδρομή Νέο Φάληρο – Μικράς Ασίας – Γρηγορίου Λαμπράκη – Βασ. Γεωργίου Α΄ – Λιμάνι (Ακτή Ποσειδώνος) – Εθν. Αντιστάσεως – Ομ. Σκυλίτση – Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας.
Οι επιβάτες θα εξυπηρετούνται σε 12 νέες στάσεις με μήκος αποβάθρων 60-65 μέτρα. Συγκεκριμένα, πρόκειται για 7 νέες στάσεις στη διαδρομή εισόδου (Γήπεδο Καραϊσκάκη – Μικράς Ασίας – Λαμπράκη – Ευαγγελίστρια – Πλατεία Δεληγιάννη – Δημαρχείο – Ακτή Ποσειδώνος) και
5 νέες στάσεις στη διαδρομή εξόδου (Αγ. Τριάδα – Πλατεία Ιπποδαμείας – 34ου Συντάγματος – Ανδρούτσου – Ομ. Σκυλίτση).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις