Πέμπτη 31 Μαΐου 2018

Όταν το Υπουργείο Ναυτιλίας παρουσιάζει ως επιτυχία την εφαρμογή του νόμου από ακτοπλοϊκή εταιρεία!

Ένα νέο πλοίο πρόκειται να δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιά- Χανιά και όπως διαβάζουμε στο ρεπορτάζ της έγκυρης συναδέλφου Χριστίνας Παπασταθοπούλου στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Δ. Τεμπονέρας δήλωσε ότι «εξασφάλισε την ύψωση ελληνικής σημαίας, καθώς το πλοίο έφερε την ιταλική, και αυξημένη οργανική σύνθεση σε αυτό».
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανακοίνωση, που εκδόθηκε, από τις «Μινωικές Γραμμές», για την δρομολόγηση του «Μύκονος Palace» στη συγκεκριμένη γραμμή, καθώς εμφανίζεται να «δεσμεύεται προκειμένου να λάβει έγκριση δρομολόγησης του Cruise Ferry MYKONOS PALACE στην πιο πάνω γραμμή»:
•    Να υψώσει άμεσα την ελληνική σημαία στο πλοίο.
•    Να επανδρώσει το πλοίο αποκλειστικά με ελληνικά πληρώματα, αμέσως μετά την επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής για την έγκριση δρομολόγησής του στην ως άνω γραμμή.
•    Να μεταβιβαστεί το πλοίο, από την 100% θυγατρική εταιρεία των ΜΙΝΩΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ, Minoan Italia Spa, στη μητρική εταιρεία, ακολουθώντας όλες τις απαραίτητες νομικές διαδικασίες που απαιτούνται. 
Και καλά η εταιρεία, μπορεί να δηλώνει ό,τι θέλει, το Υπουργείο Ναυτιλίας όμως; Για να δούμε, λοιπόν, τι πραγματικά συμβαίνει;

Αρχικά, το «Μύκονος Palace» είναι κατασκευής του 2002. Πρόκειται για το πρώην EUROPA PALACE και είχε ελληνική σημαία, την οποία αντικατέστησε, το 2012, με την ιταλική αφού πλέον οι Μινωικές Γραμμές πέρασαν υπό τον έλεγχο του ιταλικού Ομίλου Grimaldi.
Τώρα, λοιπόν, αυτό το πλοίο θα δρομολογηθεί στη γραμμή Πειραιά- Χανιά. Και ας εξετάσουμε τι «εξασφάλισε» το Υπουργείο και σε τι «δεσμεύεται» η εταιρεία:
Το βασικότερο είναι «η αυξημένη οργανική σύνθεση σε αυτό», κατά τον κ. Τεμπονέρα,  και «να επανδρώσει το πλοίο αποκλειστικά με ελληνική πληρώματά» κατά την εταιρεία.
Μπορούσε, όμως να γίνει τίποτα άλλο; ΟΧΙ! Ο ευρωπαϊκός Κανονισμός 3577/92 στο άρθρο 3 παράγραφος 2 αναφέρει ρητά ότι:
•    Για σκάφη που εκτελούν θαλάσσιες ενδομεταφορές μεταξύ λιμένων σε νησιά, όλα τα θέματα σχετικά με την επάνδρωση εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του κράτους στο οποίο το σκάφος εκτελεί θαλάσσιες μεταφορές (κράτος υποδοχής).
Δηλαδή, με απλά λόγια το πλοίο, που εκτελεί δρομολόγια ακτοπλοΐας υποχρεωτικά εφαρμόζει την ελληνική νομοθεσία σε ότι αφορά την επάνδρωση, όποια ευρωπαϊκή σημαία και εάν έχει (σ.σ πλοία με σημαία κράτους εκτός ΕΕ δεν έχουν δικαίωμα να κάνουν ακτοπλοΐα).
Τι προβλέπει η ελληνική νομοθεσία; Ο νόμος 2932/01 στο άρθρο 2 παρ. 7, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει αναφέρει ρητά ότι:
•    Όλα  τα  θέματα  που  αφορούν  το  προσωπικό  των  πλοίων  ρυθμίζονται  από  τις  διατάξεις  της  ελληνικής  νομοθεσίας.
Όσοι από το προσωπικό δεν είναι Έλληνες και τα καθήκοντα τους σχετίζονται με θέματα ασφαλείας, πρέπει να κατέχουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία ΟΛΟ το πλήρωμα έχει ρόλο σε περίπτωση κινδύνου του πλοίου και σχετίζεται με την ασφάλεια.
Γι’ αυτό όπως να έχει το πλοίο, που θα εκτελεί δρομολόγια στην Ελλάδα θα τηρεί αναγκαστικά την ελληνική νομοθεσία.
Και γι’ αυτό η εταιρεία δεν είχε κανένα ενδιαφέρον να διατηρήσει την ιταλική σημαία, αφού οι κανόνες σε ότι αφορά το πλήρωμα θα ήταν αυτοί της ελληνικής σημαίας.
@ Για να λέμε τα πράγματα όπως είναι: Ούτε το Υπουργείο Ναυτιλίας πέτυχε καμία… νίκη ούτε οι Μινωικές Γραμμές έκαναν καμία παραχώρηση. Απλά και οι δύο έκαναν το αυτονόητο: Εφάρμοσαν την ελληνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία. Και θέλουν και «μπράβο»;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις