Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025

Πως το Θριάσιο "ξεκλείδωσε" τη κατασκευή του στοιχειωμένου τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά! Η σημασία για τον Πειραιά

Ένα σημαντικό οδικό έργο για την Δυτική Αττική και την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, που έχει… στοιχειώσει από την δεκαετία του 1990 φαίνεται ότι μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης.
Πρόκειται για τον τριπλό κόμβο του Σκαραμαγκά, ο οποίος, όπως ανακοίνωσε, με πανηγυρικό τρόπο, σύσσωμη η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ανακοίνωσε ότι προκηρύσσεται διαγωνισμός για την κατασκευή.
«Ο τριπλός κόμβος του Σκαραμαγκά, είναι ένα έργο που έχει στοιχειώσει καθώς είχε επιχειρηθεί να δημοπρατηθεί στα τέλη της δεκαετίας του 1990, αλλά φούσκωσε σε κόστος, πνίγηκε στις σήραγγες και τελικά ναυάγησε», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Δήμου Κερατσινίου- Δραπετσώνας, σημειώνοντας ότι:
«Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας μαζί με τον περιφερειάρχη Αττικής κ. Νίκο Χαρδαλιά, ανακοίνωσε την προκήρυξη του έργου, που περιλαμβάνει δύο νέους ανισόπεδους κόμβους στον Σκαραμαγκά και στα Ναυπηγεία καθώς και πλήρη αναβάθμιση του υπάρχοντος κόμβου της Σχιστού»
«Με την ολοκλήρωση του έργου αναμένεται να βελτιωθεί σημαντικά η ροή της κυκλοφορίας και να μειωθούν οι καθυστερήσεις, μιας και θα προσφερθούν τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στα πιο επιβαρυμένα σημεία», αναφέρει ο Δήμος και χαρακτηρίζει τις ανακοινώσεις «μια θετική εξέλιξη» καθώς «αποτελεί δικαίωση του αγώνα των κατοίκων και των Δήμων της ευρύτερης περιοχής, που για πάνω από 20 χρόνια διεκδικούσαν την υλοποίηση αυτού του έργου που θα διευκολύνει την καθημερινή μετακίνηση χιλιάδων οδηγών και θα περιορίσει δραστικά την ταλαιπωρία που υφίστανται».
Ας δούμε όμως ορισμένα πράγματα που πρέπει να ξέρουμε για το έργο:
1. Τι θα κατασκευαστεί:
Θα ολοκληρωθεί η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου, θα αναβαθμιστεί ο υφιστάμενος ανισόπεδος κόμβος Σχιστού και θα κατασκευαστούν νέοι ανισόπεδοι κόμβοι στον Σκαραμαγκά και στα Ναυπηγεία. 
2. Τι οφέλη προσδοκώνται από το έργο.
Κατά τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμο τα προσδοκώμενα οφέλη από την υλοποίηση του έργου είναι τα εξής:
• Δημιουργία ενιαίου άξονα Λ. Σχιστού – Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω.
• Εξάλειψη των κυκλοφοριακών προβλημάτων στη Λ. Σχιστού.
• Εκτροπή της κυκλοφορίας από τη Λ. Κηφισού στον νέο άξονα Σχιστού – ΔΠΛΑ.
• Αναβάθμιση της Εθνικής Οδού Αθηνών–Κορίνθου με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας στην περιοχή των κόμβων Σχιστού–Σκαραμαγκά.
3. Γιατί το έργο έχει σημασία για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά:
Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας όχι μόνο διότι θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό αλλά θα διευκολύνει τις μετακινήσεις προς τα βόρεια προάστια με εναλλακτικές διαδρομές.
Για παράδειγμα, ένας οδηγός που θα θέλει να μεταβεί από τον Πειραιά στα βόρεια προάστια θα έχει την δυνατότητα μιας εναλλακτικής διαδρομής, χρησιμοποιώντας την λεωφόρο Σχιστού και στη συνέχεια την δυτική περιφερειακή του Αιγάλεω ώστε να μπει στην Αττική οδό, στα σύνορα του Ασπροπύργου με την Ζοφριά. Το ίδιο θα ισχύει και αντίστροφα.
4. Πόσο θα στοιχίσει: 
Τον Ιανουάριο του 2023 είχε ανακοινωθεί ότι το έργο είναι ύψους 55 εκατομ. ευρώ. Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έγιναν ο προϋπολογισμός του έργου είναι 70 εκατομμύρια €
5. Τι έπαιξε ρόλο για να «ξεκλειδώσει» το έργο.
Από τις δηλώσεις των συναρμόδιων υφυπουργών φαίνεται ότι στην προώθηση του έργου έπαιξε σημαντικό ρόλο η λειτουργία του κέντρου logistics στο Θριάσιο, με το οποίο έχει αναπτύξει ιδιαίτερη συνεργασία και το Ναυπηγείο Ελευσίνας.
«Είναι ειδικά χρήσιμο και ενόψει της λειτουργίας του Θριασίου, που από το 2026 επιτέλους αποκτά ζωή», είπε αναφορόμενος στο έργο ο αναπληρωτής υπουργός Κ. Κυρανάκης.
«Πρόκειται για μια ουσιαστική παρέμβαση, όχι φυσικά για μία ολιστική λύση για το κυκλοφοριακό της Αττικής — δεν έχει αυτόν τον χαρακτήρα— αλλά για ένα έργο που θα βελτιώσει αισθητά την κυκλοφορία σε μια περιοχή που το έχει ανάγκη, που έχει πυκνή συγκέντρωση εγκαταστάσεων logistics, όπου συνεχίζουν να γίνονται σημαντικές επενδύσεις και κατ’ επέκταση υπάρχουν αυξημένες απαιτήσεις μετακίνησης», είπε και ο υφυπουργός Ν. Ταχιάος.

Για να δείτε παλαιότερο δημοσίευμα του pireas2day πατήστε εδώ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις