![]() |
Λεωφόρος Σχιστού. Η φωτό έχει δοθεί από την Περιφέρεια Αττικής |
Πρόκειται για το έργο σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής του Αιγάλεω με την Ε.Ο. Αθηνών-Κορίνθου και την λεωφόρο Σχιστού, μέσω ενός τριπλού οδικού κόμβου στο Σχιστό.
Η εξαγγελία για τη δημοπράτησή του εντός του 2025 έγινε, προ ημερών, από τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών Δημήτρη Αναγνώπουλο σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ- ΜΠΕ.
Ωστόσο, μέχρι τώρα η κυβέρνηση αν και έχει εξαγγείλει και άλλες φορές την έναρξη του έργου, δεν το έχει προχωρήσει. Είναι ενδεικτικό ότι:
1) Τον Ιανουάριο του 2023 ο τότε υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης είχε ανακοινώσει την δημοπράτηση του εντός του μήνα!
2) Το Μάρτιο του 2024 είχαν δημοσιευτεί πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες «σε προχωρημένο στάδιο ωρίμανσης βρίσκεται ο διαγωνισμός». Και
3) Τον περασμένο Ιανουάριο γνωστοποιήθηκε ότι το έργο «παρουσίασαν, σήμερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σταϊκούρας και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές κ. Νίκος Ταχιάος στο Υπουργικό Συμβούλιο, το οποίο συνεδρίασε υπό τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη».
Η αλήθεια είναι ότι το έργο έχει μεγάλη… ιστορία, ώστε κάποιοι να το έχουν χαρακτηρίσει ως «ένα από τα αιώνια έργα προς δημοπράτηση», καθώς ήδη από την δεκαετία του 2000 είχε διαπιστωθεί η ανάγκη υλοποίησης του για να αποφορτιστεί η Λεωφόρος Αθηνών και η Λεωφόρος Σχιστού ενώ την περασμένη δεκαετία έμπαινε και έβγαινε από τα συρτάρια χωρίς ωστόσο να μπει στην τελική ευθεία υλοποίησης.
• Γιατί το έργο έχει σημασία για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά:
Το έργο έχει ιδιαίτερη σημασία για την περιοχή μας όχι μόνο διότι θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό αλλά θα διευκολύνει τις μετακινήσεις προς τα βόρεια προάστια με εναλλακτικές διαδρομές.
Για παράδειγμα, ένας οδηγός που θα θέλει να μεταβεί από τον Πειραιά στα βόρεια προάστια θα έχει την δυνατότητα μιας εναλλακτικής διαδρομής, χρησιμοποιώντας την λεωφόρο Σχιστού και στη συνέχεια την δυτική περιφερειακή του Αιγάλεω ώστε να μπει στην Αττική οδό, στα σύνορα του Ασπροπύργου με την Ζοφριά. Το ίδιο θα ισχύει και αντίστροφα.
• Τι πρόκειται να κατασκευαστεί:
Σύμφωνα με τις δηλώσεις του του κ. Αναγνώπουλου:
«Το έργο της σύνδεσης της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών - Κορίνθου και την ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά αφορά στην ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, του Ημικόμβου Σκαραμαγκά για την σύνδεση της Περιφερειακής με την Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθου.
Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί ο υφιστάμενος ανισόπεδος κόμβος Σχιστού, θα κατασκευαστεί ανισόπεδος κόμβος στα Ναυπηγεία, θα αναδιαμορφωθεί η Ε.Ο. Αθηνών - Κορίνθου και η Λεωφόρος Σχιστού στο τμήμα μεταξύ των παραπάνω κόμβων και θα υπάρξει μέριμνα για την κατασκευή του απαιτούμενου δικτύου συλλεκτήρων ομβρίων στην περιοχή».
• Πόσο θα στοιχίσει : Τον Ιανουάριο του 2023 είχε ανακοινωθεί ότι το έργο είναι ύψους 55 εκατομ. ευρώ. Το 2024 οι πληροφορίες το ανέβαζαν στα 70 εκατομ. € με την αναφορά ότι «μετά την ολοκλήρωση των μελετών θα οριστικοποιηθεί και επικαιροποιηθεί το σημερινό κόστος του έργου, ειδικότερα με τις μεγάλες αυξήσεις σε υλικά και ενέργεια» αλλά σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση ο προϋπολογισμός είναι 65 εκατομμύρια ευρώ!
• Πότε θα ολοκληρωθεί το έργο και θα «ανασάνουμε»
Σύμφωνα, πάντα, με τον κ. Αναγνώπουλο το έργο θα ολοκληρωθεί σε 36 μήνες (3 χρόνια).
• Από που θα χρηματοδοτηθεί
Το 2024 αναφερόταν ότι «το έργο προορίζεται προς ένταξη στο ΠΕΠ Αττικής στην προγραμματική περίοδο 2021-2027» αλλά τώρα όπως είπε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών «βρισκόμαστε σε διαδικασίας οριστικοποίησης του χρηματοδοτικού εργαλείου».
Πάντως μέχρι τώρα «έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου και έχουν ήδη κηρυχθεί οι απαλλοτριώσεις».
Να σημειωθεί ότι η διαδικασία έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων ξεκίνησε, σύμφωνα με ανακοίνωση της- τότε- Περιφερειακής Διοίκησης από το 2023 και το Νοέμβριο «σχετικές προμελέτες εστάλησαν προς έγκριση περιβαλλοντικών όρων στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου