Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025

Απίστευτο: 3 χρόνια για να κατασκευαστεί η ψηλότερη γέφυρα στον κόσμο, 7 χρόνια για την ανάπλαση της Γρ. Λαμπράκη στο Κερατσίνι

Κάτι δεν πάει καλά στην Ελλάδα του 21ου αιώνα! Η κατασκευή της ψηλότερης γέφυρας στον κόσμο χρειάστηκε 3 χρόνια ενώ η ανάπλαση της Γρ. Λαμπράκη στο Κερατσίνι θα απαιτήσει ακόμα και 7 χρόνια! Απίστευτο και όμως συμβαίνει!
Η είδηση για την κατασκευή της γέφυρας, με μήκος 2.890 μέτρα, που εκτείνεται πάνω από το Μεγάλο Φαράγγι του Χουατζιάνγκ, γνωστό και ως «η ρωγμή της Γης», έκανε τον γύρο του κόσμου. Πρόκειται για μια εντυπωσιακή κατασκευή, που θα μειώσει να μειώσει το χρόνο ταξιδιού στην στην επαρχία Guizhou στην Κίνα από δύο ώρες στα δύο λεπτά....
Παράλληλα, η γέφυρα Huajiang Grand Canyon, που υψώνεται 625 μέτρα πάνω από το ποτάμι του Μπέιπαν και διασχίζει το Μεγάλο Φαράγγι του Χουατζιάνγκμ ανακηρύσσεται ως η ψηλότερη γέφυρα στον πλανήτη.καθώς ξεπερνάει εννέα φορές τη γέφυρα Golden Gate του Σαν Φρανσίσκο, που μέχρι τώρα βρισκόταν στην πρώτη θέση και δύο φορές το ύψος του Πύργου του Άιφελ.
Αυτό το θαύμα της μηχανικής και της γεφυροποιίας ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2022 και ολοκληρώθηκε μέσα σε τρία (3) χρόνια.
Για τα ελληνική δεδομένα αυτός ο χρόνος είναι κάτι πρωτόγνωρο! Για πολύ μικρότερα έργα απαιτούνται πολλά περισσότερα χρόνια. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η ανάπλαση της οδού Γρ. Λαμπράκη, στο τμήμα που ανήκει στο Δήμο Κερατσινίου.

Πόσα χρόνια χρειάζονται για μια ανάπλαση;
Η συγκεκριμένη ανάπλαση επανήρθε στην επικαιρότητα με αφορμή την ανακοίνωση, που έγινε την Παρασκευή 26/9, από την Περιφέρεια Αττικής, ότι υπογράφτηκε «προγραμματική σύμβαση που αφορά το έργο της πλήρους ανάπλασης των πεζοδρομίων και των διαδρομών ενός εκ των κεντρικότερων δρόμων του Κερατσινίου, της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη».
Όπως διαβάζουμε σε απόφαση (ΑΔΑ: 9ΩΜ27Λ7-ΛΡ7) της Περιφερειακής Επιτροπής, που ενέκρινε στις 6.6.2025, ομόφωνα, τη σύναψη της Σύμβασης:
Τη 1η Νοεμβρίου 2022 ο Δήμος Κερατσινίου - Δραπετσώνας και ο Αναπτυξιακός Οργανισμός «Νέα Μητροπολιτική Αττική Α.Ε.» υπέγραψαν προγραμματική σύμβαση με τίτλο: «Ανάπλαση πεζοδρομίων οδού Γρηγορίου Λαμπράκη στο Κερατσίνι». Στο πλαίσιο αυτής της υπογεγραμμένης σύμβασης, η Νέα Μητροπολιτική εκπόνησε: 1.Ειδική Αρχιτεκτονική Μελέτη 2.Μελέτη Ηλεκτρομηχανολογική 3.Φυτοτεχνική Μελέτη 4.ΣΑΥ – ΦΑΥ και Τεύχη Δημοπράτησης.
Το 2023 οι οριστικές μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης εγκρίθηκαν και παραλήφθηκαν από την Οικονομική Επιτροπή Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας με την με αρ. 83/2023 (ΑΔΑ 9ΡΔΘΩΕΣ-5Ω0) απόφασή της.
Χρειάστηκε να περάσουν δύο χρόνια για να ενταχθεί το έργο στο Πρόγραμμα Εκτελεστέων Έργων (ΠΕΕ) Περιφέρειας Αττικής οικ. έτους 2025, με την με αρ. 49/25 (ΑΔΑ: ΨΒΙΞ7Λ7-9Ο7) απόφαση Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής.
Η προγραμματική διάρκεια της Σύμβασης ανέρχεται στους 46 μήνες. Δηλαδή θα απαιτηθούν άλλα 4 χρόνια για την παράδοση του έργου.
@ Δηλαδή, ένα έργο που οι μελέτες του ξεκίνησαν το 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029. 7 χρόνια αργότερα…..

Τι εργασίες θα γίνουν στη Γρ. Λαμπράκη


Το τμήμα της οδού Γρ. Λαμπράκη, που
θα αναπλασθεί
Τη προγραμματική σύμβαση υπέγραψε ο περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς μαζί με τον δήμαρχο Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστο Βρεττάκο, τον πρόεδρο της «Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Α.Ε.» Δημήτρη Φραγκάκη και τον διευθύνοντα σύμβουλο του εν λόγω Οργανισμού, Γιώργο Κορμά.    
Το κόστος του έργου αναμένεται να ανέλθει στα 5,73 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και θα καλυφθεί από ίδιους πόρους της Περιφέρειας Αττικής.
Σκοπός της προγραμματικής σύμβασης είναι η ανάπλαση των πεζοδρομίων της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη και ειδικότερα του τμήματος από τη διασταύρωση με τη Λεωφόρο Σχιστού έως την οδό Μαραθωνομάχων (στο όριο με τον Δήμο Νίκαιας), αποσκοπώντας στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων μέσω της αναβάθμισης των υποδομών πεζής κυκλοφορίας.
Συγκεκριμένα, οι εργασίες που θα πραγματοποιηθούν αφορούν:
• Την αποξήλωση των υφιστάμενων πεζοδρομίων και του αστικού εξοπλισμού που έφεραν (παγκάκια, κολώνες, κάδοι, κ.λπ.).
• Την κατασκευή νέων πεζοδρομίων με τσιμεντόπλακες.
• Τη διαμόρφωση ζωνών πρασίνου με κατάλληλη φύτευση για την αστική μικροκλιματική βελτίωση.
• Την τοποθέτηση νέου αστικού εξοπλισμού όπως φωτιστικά, κάδοι απορριμμάτων και καθιστικά.   
• Τη δημιουργία ζωνών όδευσης και διαβάσεων για την εξασφάλιση της πλήρους προσβασιμότητας των ατόμων με αναπηρία (ΑμεΑ).
• Τη δημιουργία νέων θέσεων στάθμευσης.
• Την αναβάθμιση της κεντρικής νησίδας της οδού.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις