«Δεμένα» παραμένουν από το πρωί τα πλοία σε όλα τα λιμάνια καθώς από τα μεσάνυχτα άρχισε η 48ωρη απεργία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ), που λήγει τα μεσάνυχτα της Τετάρτης 23/10.
Η απεργία έχει προειδοποιητικό χαρακτήρα και ήδη οι ναυτεργατικές ενώσεις Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ) και κατωτέρων πληρωμάτων μηχανής «Ο Στέφενσον» ζήτησαν άμεση σύγκλιση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας για τη λήψη απόφασης νέας 48ωρης απεργίας, σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Η ΠΝΟ έχει θέσει μια σειρά από οικονομικά και θεσμικά αιτήματα:
«Το πρώτο και κύριο αίτημα μας είναι η κατάργηση του κατάπτυστου νόμου Ν.4150/2013 με τον οποίο 31 Οκτωβρίου απολύεται το 50% του πληρώματος του ξενοδοχειακού προσωπικού (Μάγειροι, Λογιστές, Θαλαμηπόλοι) χωρίς καν να αποζημιώνονται, αλλά και το υπόλοιπο πλήρωμα που παραμένει να επιβαρύνεται με πάρα πολλές ώρες εργασίας για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις των δρομολογίων που παραμένουν οι ίδιες. Ο ίδιος νόμος έχει δώσει το δικαίωμα για τετράμηνη δρομολόγηση των ταχυπλόων σκαφών (κοινώς αρπαχτή τη θερινή σεζόν) αντί για επτάμηνο υποχρεωτικής δρομολόγησης που ίσχυε πριν τον Ν. 4150», αναφερόταν σε ανοιχτή απάντηση- ανακοίνωση προς τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, που την κάλεσε να αναστείλει τις κινητοποιήσεις της. Και τονίζει:
«Η συντριπτική πλειοψηφία των Ναυτικών εργάζεται 6-7 μήνες τον χρόνο, αλλά το εισόδημα διαιρείται δια 12 μήνες. Ταυτόχρονα, βάσει των απαγορευτικών προϋποθέσεων που ισχύουν, είναι ελάχιστοι αυτοί που δικαιούνται το επίδομα ανεργίας από το ΓΕΝΕ, το οποίο κυμαίνεται στο εξευτελιστικό ποσό των 350€.»
Με αυτά τα δεδομένα η ΠΝΟ ζήτησε την ανανέωση και υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης στα ακτοπλοϊκά πλοία και στα μεσογειακά τουριστικά διεθνών πλόων με ποσοστό αύξησης 12%.
Ο ΣΕΕΝ αρχικά αντιπρότεινε «μια πενιχρή αύξηση της τάξεως του 3%», όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας και αρνήθηκε να συζητήσει «οποιοδήποτε άλλο πρόβλημα».
Ωστόσο, φαίνεται ότι ο εφοπλιστικός φορέας επανήλθε με νέα πρόταση, η οποία προβλέπει «αυξήσεις +2% από τον πληθωρισμό για το 2025, +1% για το 2026, 0% για το 2027», την οποία η ΠΕΜΕΝ και ο «Στέφενσον» χαρακτήρισαν ως «αισχρή» και προτείνουν την συνέχιση της απεργίας.
Έτσι, σήμερα από τις 5.30 το πρωί συγκεντρώθηκαν απέναντι από τον «Ηλεκτρικό», μετά από κάλεσμα της ΠΕΜΕΝ και του «Στέφενσον» στα Λεμονάδικα, ναυτεργάτες που ανέλαβαν την περιφρούρηση της απεργίας, η οποία εξελίσσεται με καθολική συμμετοχή.
Στο μεταξύ στις 10 το πρωί πραγματοποιεί η ένωση ναυτών (ΠΕΝΕΝ) απεργιακή συγκέντρωση στο επιβατηγό- οχηματαγωγό «FESTOS PALACΕ» στην Πύλη Ε2.
Επίσης, η οποία η ΠΕΜΕΝ και ο «Στέφενσον» καλούν στην απεργιακή συγκέντρωση την Τετάρτη 23 Οκτώβρη, στις 10.30 π.μ. στην πλατεία Καραϊσκάκη. Άλλωστε την Τετάρτη το λιμάνι του Πειραιά θα βρεθεί σε απεργιακό, αγωνιστικό κλοιό, καθώς εκτός από τους ναυτεργάτες θα απεργήσουν οι λιμενεργάτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ και οι εργαζόμενοι στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η φωτό είναι από τη DKG Development. «Μαγνήτης» για ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις αποδεικνύεται, τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς. Μόλις χθες (...
-
Ήταν περίπου 2 το μεσημέρι της Δευτέρας 14/10, όταν το λιμάνι του Keelung στη βορειοανατολική ακτή της Ταιβάν, μεγάλο κέντρο διακίνησης κοντ...
-
«Ρεμπέτικο αντάμωμα» διοργανώνει το Πρότυπο Μουσικό Κέντρο Πειραιά, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον εορτασμό των 30 χρόνων από την ίδρυσή...
-
Μακέτα της αγοράς με το νέο βιοκλιματικό στέγαστρο Η ανάπλαση του παρακείμενου χώρου πίσω από τον Πύργο του Πειραιά, που περιλαμβάνει τη τοπ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου