Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2024

Τρεις μεγάλες παρεμβάσεις- ανάσα ζωής ζητάνε Δ και Ε Κοινότητα του Πειραιά. Συγκέντρωση στις 28/9, στις 11 π.μ. στη Λεύκα

Ο σταθμός του Αγίου Διονυσίου.
Η φωτό δόθηκε από τη παράταξη.

Με σύνθημα «Γινόμαστε η Φωνή της Γειτονιάς» κάτοικοι και συλλογικότητες της Δ και Ε Κοινότητας του Δήμου Πειραιά, μαζί με την δημοτική παράταξη «ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για όλους & όλες» πραγματοποιούν, το Σάββατο 28/9/2024, στις 11 το πρωί, στην οδό Αιγάλεω και γραμμές ΟΣΕ, συγκέντρωση διαμαρτυρίας.
«Διεκδικούμε την πραγματοποίηση τριών μεγάλων παρεμβάσεων που θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής των κατοίκων των δύο περιοχών και θα διαμορφώσουν σημαντικούς πόλους, υπερτοπικής σημασίας», αναφέρεται σε ανακοίνωση της παράταξης «ΑλλάΖΟΥΜΕ τον Πειραιά για όλους & όλες».
Και απαριθμούνται τα εξής:


1) Η ανάπλαση και αξιοποίηση των γραμμών του ΟΣΕ, μήκους περίπου τριών χιλιομέτρων, που για 20 χρόνια είναι σκουπιδότοπος, και την μετατροπή τους σε πράσινη ζώνη με τη δημιουργία ποδηλατόδρομου και πεζόδρομου.
2) Η δημιουργία Μουσείου Ρεμπέτικου στον παλαιό σταθμό του ΟΣΕ, στον Άγιο Διονύση, ο οποίος σημειωτέον έχει χαρακτηριστεί ως Μουσειακός χώρος.
Οι γραμμές του ΟΣΕ.
Η φωτό δόθηκε από την παράταξη

Για τις δύο παραπάνω παρεμβάσεις είχε υπάρξει συμφωνία μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής (2014-2019) και του ΟΣΕ από το 2017. Ωστόσο, μέχρι τώρα από τον Δήμο δεν έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές διαδικασίες παραχώρησης των δυο χώρων.
Η τρίτη παρέμβαση αφορά την ολοκλήρωση και την έναρξη λειτουργίας του Μουσείου Σιδηροδρόμων, ενός εμβληματικού έργου, που  ξεκίνησε το 2018 με την παρουσία χιλιάδων πολιτών, αλλά το αμέσως επόμενο χρόνο έμεινε στον… αέρα.
Το εργοστάσιο του ΟΣΕ ήταν μια «σιδηροδρομική πολιτεία» συντήρησης ατμομηχανών και βαγονιών, έκτασης περίπου 106 στρεμμάτων, στη περιοχή της Λεύκας, όπου δεσπόζει το μηχανοστάσιο ημικυκλικής κάτοψης-γνωστό και ως Ροτόντα- με την περιστροφική πλάκα.
Η κατασκευή της έγινε τμηματικά, ενίσχυσε την τοπική εργατική κοινωνία και αποτέλεσε σημείο αναφοράς στην αντιστασιακή δράση των σιδηροδρομικών. Ταυτόχρονα, όμως, υπήρξε κι εμπόδιο στην αστική ανάπτυξη, διότι απόκοψε τη συνέχεια μεταξύ των συνοικιών Παλιάς Κοκκινιάς, Καραβά και Καμινίων.
Μετά από 120 χρόνια λειτουργίας, έκλεισε το καλοκαίρι του 2005 και κινδύνεψε να χαθεί οριστικά, αλλά τελικά διασώθηκε και ενώ

το 2018 ξεκίνησε η λειτουργία του Μουσείου όλα έμειναν… παγωμένα.
«Τα τρία θέματα είχε θέσει και προεκλογικά η παράταξή μας σε συνάντηση με το Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Παναγιώτη Τερεζάκη όπου και επιβεβαιώθηκε η σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ. Βρισκόμαστε στο πλευρό των κατοίκων και διεκδικούμε μαζί τους μια καλύτερη ποιότητα ζωής!», καταλήγει η ανακοίνωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις