Τρίτη 5 Μαρτίου 2024

Ευθύνες και σε Λιμενικούς ρίχνει η ΕΔΕ για τον θάνατο του 36χρονου Αντώνη στον Πειραιά. Τι μέτρα λαμβάνονται στα λιμάνια

Ευθύνες και σε στελέχη του Λιμενικού Σώματος καταλογίζονται για τον τραγικό θάνατο του 36χρονου Αντώνη Καργιώτη στο λιμάνι του Πειραιά, που τον περασμένο Σεπτέμβριο, συγκλόνισε το Πανελλήνιο.
Αυτό αποκάλυψε ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης απαντώντας σε ερώτηση 19 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, οι οποίοι μεταξύ άλλων ζητούσαν να μάθουν «σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι διοικητικές έρευνες για την απώλεια του 36χρονου Αντώνη και τι ενέργειες έχουν γίνει προκειμένου να αποτραπούν αντίστοιχα περιστατικά στο μέλλον;»
Όπως είναι γνωστό ο άτυχος άνδρας έχασε την ζωή του στην προσπάθειά του να επιβιβαστεί στο επιβατηγό- οχηματαγωγό «Blue Horizon», που αναχωρούσε με προορισμό το Ηράκλειο αλλά είχε απωθηθεί από μέλη του πληρώματος, με αποτέλεσμα να πέσει στην θάλασσα ενώ η προπέλα βρισκόταν εν κινήσει.
Όπως σημειώνεται και στην απάντηση του υπουργού συνελήφθησαν τότε τέσσερα μέλη του πληρώματος, από τους οποίους μετά την απολογία τους στον ανακριτή οι δύο προφυλακίστηκαν και άλλοι δύο αφέθηκαν ελεύθεροι με τον όρο του κατ’ οίκον περιορισμού.
Παράλληλα, όπως αποκάλυψε ο υπουργός διενεργήθηκε Ένορκη Διοικητική Εξέταση «το πόρισμα της οποίας καταλόγισε την τέλεση πειθαρχικών παραπτωμάτων σε βάρος στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ».
«Φωτοαντίγραφο του φακέλου της Ε.Δ.Ε. υπεβλήθη στις Εισαγγελίες Πρωτοδικών Πειραιά και Ναυτοδικείου Πειραιά για συσχέτιση με τις ήδη διαταχθείσες ποινικές δικογραφίες», αναφέρεται στην απάντηση.

Κάμερες στα λιμάνια και άλλα μέτρα
Σε ότι αφορά την λήψη μέτρων ο υπουργός υπογράμμισε ότι:
1.    Ήδη, το θέμα διερευνάται από την ανεξάρτητη Ελληνική Υπηρεσία Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων και Συμβάντων.
Η συγκεκριμένη έρευνα είναι ανεξάρτητη από ποινικές, αστικές, πειθαρχικές και διοικητικές έρευνες που διενεργούνται με σκοπό τον καθορισμό υπαιτιότητας και απόδοσης ευθυνών και καταλήγει με την σύνταξη έκθεσης και τη διαπίστωση «Συστάσεων Ασφαλείας» προς τα εμπλεκόμενα ή ενδιαφερόμενα με το ναυτικό ατύχημα μέρη (πλοίο, ναυτιλιακή εταιρεία, ναυτιλιακή διοίκηση, φορείς πιστοποίησης, ευρωπαϊκά και διεθνή όργανα κλπ.), για τη λήψη διορθωτικών ενεργειών, με απώτερο στόχο την πρόληψη παρόμοιων ατυχημάτων στο μέλλον και την ενίσχυση των επιπέδων της ασφάλειας των πλοίων και της ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
2.    Με έγγραφο του Υπουργείου Ναυτιλίας, με ημερομηνία 24.1.2024 δόθηκαν οδηγίες προς όλους τους φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης λιμένων και στις μεταφορικές εταιρείες για την οργάνωση της πρόληψης και της αποτροπής ατυχημάτων καθώς και της αντιμετώπισής τους.
Προθεσμία για την ανάληψη των σχετικών δράσεων ορίστηκε η 1η Ιουνίου 2024, δηλαδή πριν από την έναρξη της θερινής περιόδου και αρμόδιες για την παρακολούθηση των σχετικών δράσεων ορίστηκαν οι Περιφερειακές Διοικήσεις του Λιμενικού Σώματος.
Τα μέτρα, που πρέπει να έχουν ληφθεί ενόψει της θερινής περιόδου αφορούν όλους τους εμπλεκόμενους: α) φορείς διαχείρισης και εκμετάλλευσης λιμένων, β) εργαζόμενους στο λιμάνι και δ) ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Μάλιστα, ζητείται να γίνονται δύο φορές τον χρόνο κοινές ασκήσεις προσομοίωσης κινδύνου, προκειμένου να εξοικειώνεται το προσωπικό/ πλήρωμα/ στελέχη με τα αντίστοιχα καθήκοντά τους και να διασφαλίζεται ότι μπορούν να τα εκτελούν με τον σωστό τρόπο.
Στα μέτρα, που πρέπει να λάβουν οι Φορείς Διαχείρισης και Εκμετάλλευσης Λιμένων (Οργανισμοί Λιμένων και Λιμενικά Ταμεία) είναι η τοποθέτηση καμερών ασφαλείας υψηλής ευκρίνειας και ευρείας λήψης σε όλες τις θέσεις πρόσδεσης των πλοίων, με καταγραφική- αποθηκευτική δυνατότητα.
Να σημειωθεί ότι η αποκάλυψη του εγκλήματος έγινε από το οπτικοακουστικό υλικό που έλαβαν επιβάτες πλοίων.
«Είναι προφανές ότι οι φορείς διαχείρισης λιμένων είναι υπεύθυνοι και οφείλουν να προβαίνουν σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για να απρόσκοπτη λειτουργία του συνόλου των καμερών στους χώρους ευθύνης τους» ενώ η Λιμενική Αρχή θα πρέπει να έχει εικόνα σε πραγματικό χρόνο από όλες τις κάμερες.
Ακόμα, θα πρέπει να φροντίσουν να υπάρχει επαρκής φωτισμός σε όλα τα σημεία πρόσδεσης των πλοίων, επαρκής εξοπλισμός παροχής πρώτων βοηθειών σε κομβικά σημεία μέσα στο λιμάνι, «φωλιές» με σωσίβια στις προβλήτες διακίνησης επιβατών κ.α.
Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια θα πρέπει να έχουν παρακολουθήσει υποχρεωτικά σεμινάρια πρώτων βοηθειών και  για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρίες και κινητικά προβλήματα.
Τέλος, οι ακτοπλοϊκές εταιρείες οφείλουν, μεταξύ άλλων, να έχουν κυκλικά σωσίβια στον καταπέλτη, η επιβίβαση των επιβατών να γίνεται αποκλειστικά από τον καταπέλτη των επιβατών. διεξαγωγή σεμιναρίων για τους εργαζόμενους στα γραφεία και τα πληρώματα για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία και με κινητικές και άλλες δυσκολίες, παροχή στους επιβάτες και στους οδηγούς των οχημάτων σαφών οδηγιών και επαρκών πληροφοριών σχετικά με την επιβίβαση και την αποβίβαση από το πλοίο κ.α.

@( Σχόλιο) Μένει να δούμε πόσα από αυτά τα μέτρα θα εφαρμοστούν……


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις