Φωτό αρχείου |
Τα πλοία κατασκευής 2020 και 2021 ανήκαν στην Polaris Shipping, μια από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Νότιας Κορέας, με στόλο 31 πλοίων, που προχώρησε στην πώλησή τους για την εξασφάλιση κεφαλαίων ώστε να προχωρήσει σε εξαγορά ίδιων μετοχών και να ολοκληρωθεί η συμφωνία εξαγοράς της από άλλη εταιρεία.
Πρόκειται για τα κατασκευής 2020 SOLAR QUANTUM και SOLAR PRIDE, χωρητικότητας 209.471 τόνων, το καθένα και τα κατασκευής 2021 SOLAR NOVA και SOLAR OAK, χωρητικότητας 208,892 τόνων το καθένα. Όλα διαθέτουν φίλτρα (SCRUBBER) για την εκπομπή λιγότερων καυσαερίων.
Σύμφωνα με ναυτιλιακά site για την αγορά τους υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον και έγιναν «πολλαπλές προσφορές» για να πωληθούν τελικά τα δύο πρώτα προς 65 εκατομ. δολάρια το καθένα και τα άλλα δύο προς 66 εκατομ. δολάρια το καθένα.
Ναυτιλιακές πηγές, όπως αναγράφεται σε έγκυρα ναυτιλιακά έντυπα και σελίδες, αναφέρουν ότι αγοραστής είναι η εταιρεία Thenamaris, συμφερόντων του Νικόλα Μαρτίνου.
Η παράδοση των πλοίων θα γίνει μεταξύ Απριλίου και Μαΐου.
Ναυλομεσίτες επισημαίνουν ότι η συμφωνία έκλεισε σε πολύ υψηλά επίπεδα, γεγονός που θεωρούν ότι αποτελεί σημάδι της αισιοδοξίας των «παικτών» της αγοράς για τα μεγάλα bulkers και τις προοπτικές του κλάδου ξηρού φορτίου.
«Βλέπουμε όλο και περισσότερους ενδιαφερόμενους αγοραστές για πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου με οικολογικό σχεδιασμό, που κατασκευάστηκαν μετά το 2015, και επακόλουθη αύξηση των τιμών για αυτήν την χωρητικότητα», δήλωναν πηγές της αγοράς.
Παράλληλα, με τα παραπάνω bulk carriers η Polaris Shipping έβγαλε προς πώληση και δύο δεξαμενόπλοια, τα κατασκευής 2018, POLAR BRIGHT και POLAR ACE, χωρητικότητας 109.999 τόνων το καθένα. Τα δύο πλοία που έχουν συμβόλαια ναύλωσης μέχρι τον Απρίλιο και τον Αύγουστο του 2025, με κατώτερη τιμή τα 25.000 δολάρια την ημέρα, πωλήθηκαν en block αντί 131 εκατομμύρια δολάρια σε Έλληνα εφοπλιστή, χωρίς ακόμα να έχει γίνει γνωστό το όνομά του.
Να σημειωθεί ότι πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Polaris Shipping καταδικάστηκε σε φυλάκιση τριών ετών για επαγγελματική αμέλεια που οδήγησε στη βύθιση του Stellar Daisy, ενός bulk carrier που βυθίστηκε στον Ατλαντικό ανοιχτά της Ουρουγουάης τον Μάρτιο του 2017 με αποτέλεσμα να χάσουν την ζωή τους 22 άνθρωποι
Το δικαστήριο έκρινε ότι ο κατηγορούμενος απέτυχε να επισκευάσει το πλοίο έγκαιρα, δίνοντας προτεραιότητα στα κέρδη έναντι της ασφάλειας του πλοίου, αναφέροντας δομικά ελαττώματα που προέκυψαν από αμέλεια συντήρησης του κύτους και κακές επισκευές ως αιτία της γρήγορης βύθισης του Stellar Daisy σε μόλις πέντε λεπτά
Δύο άλλα ανώτερα στελέχη της Polaris καταδικάστηκαν χθες σε δικαστήριο του Μπουσάν σε δύο και ένα χρόνο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου