Τρία μεγάλα γεγονότα έχουν δραματικό αντίκτυπο στην διακίνηση προϊόντων μέσω των θαλάσσιων μεταφορών.
Οι συνέπειες από αυτά τα μεγάλα γεγονότα έχουν ήδη φανεί με την αύξηση του μεταφορικού κόστους, που εξασφαλίζει θεαματικά έσοδα στις ναυτιλιακές εταιρείες αλλά επιβαρύνουν τον καταναλωτή.
Τα γεγονότα αυτά που έχουν αλλάξει την κατάσταση στις ναυτιλιακές μεταφορές είναι:
1) Ο πόλεμος στην Ουκρανία, 2) Ο περιορισμός των διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά και 3) Οι επιθέσεις εναντίον πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα ως αποτέλεσμα των συνεχιζόμενων εχθροπραξιών στη Γάζα.
Ναυτιλιακοί αναλυτές επισημαίνουν τις συνέπειες, που έχουν προκληθεί από κάθε ένα από αυτά:
1) Ο πόλεμος της Ουκρανίας και οι επακόλουθες κυρώσεις κατά της Ρωσίας επηρέασαν κυρίως το εμπόριο των δεξαμενόπλοιων.
Συγκεκριμένα, καθώς τα πολύ μεγάλα τάνκερ VLCC δεν μπορούν να προσεγγίσουν ρωσικά λιμάνια έχει αυξηθεί θεαματικά η ζήτηση για τα μικρότερου μεγέθους Aframax και Suezmax Είναι χαρακτηριστικό ότι από τον Φεβρουάριο του 2022 και μετά οι μέσες τιμές ναύλωσης ενός Aframax ανέρχονται σε 60.000 δολάρια την ημέρα, που είναι υπερδιπλάσιο από το μέσο όρο των 25.000 δολαρίων την μέρα, που ήταν μέχρι τότε, με τα Suezmaxes να ακολουθούν παρόμοια τάση.
Σήμερα μετά από σχεδόν δύο χρόνια, καθώς δεν φαίνεται πιθανό να αρθούν σύντομα οι κυρώσεις προς τη Ρωσία, οι ναύλοι έχουν παρουσιάσει τάση εξισορρόπησης, πάντα, όμως, με αυξημένους μέσους όρους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τιμές των καυσίμων.
2) Η μείωση των διελεύσεων από τη Διώρυγα του Παναμά, που έχει αποφασιστεί λόγω της κλιματικής αλλαγής και την επακόλουθη ξηρασία, έχει επιπτώσεις σε όλες τις κατηγορίες πλοίων (μεταφοράς κοντέινερ, τάνκερ και φορτηγά μεταφοράς χύδην) εκτιμάται ότι ο μεγαλύτερος αντίκτυπος είναι στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου (LNG και LPG) που προέρχονται από τις ΗΠΑ στην Ασία.
Τα συγκεκριμένα πλοία καθώς δεν μπορούν να διέλθουν από τη διώρυγα του Σουέζ έχουν αυξημένο μεταφορικό κόστος καθιστώντας το υγραέριο πολύ ακριβό έναντι της «ανταγωνιστικής» νάφθας, με βάση το πετρέλαιο.
3) Οι επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα είχαν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στις θαλάσσιες μεταφορές και στα δεξαμενόπλοια μεταφοράς ραφιναρισμένων παραγώγων πετρελαίου, όπως βενζίνη, υγραέριο, πετροχημικά, βιομηχανικά αέρια
Αρχικά, οι τιμές αποστολής εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκαν από 1.400 $/FEU σε 4.000 $/FEU.
Ωστόσο, καθώς οι μεταφορές έχουν αρχίσει να ομαλοποιούνται, οι τιμές των «κιβωτίων» έχουν αρχίσει να πέφτουν χαμηλότερα. Πιθανώς η μετατόπιση θα συνεχιστεί έως ότου τα πλοία αρχίσουν και πάλι να κινούνται μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αν και αυτό δεν φαίνεται να γίνεται άμεσα.
Ο αντίκτυπος στα δεξαμενόπλοια, ιδιαίτερα στα δεξαμενόπλοια παραγώγων πετρελαίου και στα δεξαμενόπλοια αργού Aframax/Suezmax συνεχίζεται, αν και εδώ υπήρξε κάποιο αυξημένο επίπεδο σταθερότητας, με πολύ υψηλές τιμές.
Η συνέχεια επί της οθόνης, όπως έγραφαν παλαιά τα προγράμματα για κάθε έργο, που παρουσιαζόταν στους κινηματογράφους.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Η φωτό είναι από τη DKG Development. «Μαγνήτης» για ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις αποδεικνύεται, τα τελευταία χρόνια, ο Πειραιάς. Μόλις χθες (...
-
Μακέτα της αγοράς με το νέο βιοκλιματικό στέγαστρο Η ανάπλαση του παρακείμενου χώρου πίσω από τον Πύργο του Πειραιά, που περιλαμβάνει τη τοπ...
-
Βήμα- βήμα επιδιώκουν οι λιμενικές αρχές να προχωρήσουν για να πέσει «φως» στο θρίλερ, που εξελίσσεται από το απόγευμα της Δευτέρας 28/7, με...
-
Τραγωδία στον Άγιο Ιωάννη Ρέντη! Νεκρή βρέθηκε μια γυναίκα σε εγκαταλελειμμένο κτίριο, που είχε εκδηλωθεί φωτιά. Η άτυχη γυναίκα βρέθηκε από...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου