Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου 2023

Συμβαίνει τώρα: Συμβουλική κατάληψη λιμενεργατών στα γραφεία του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων (ΣΕΒ)

Συμβολική κατάληψη πραγματοποιούν αυτή την ώρα (πρωί Τετάρτης 1/2 ) οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά στο Σύνδεσμο Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ).
Κύριο αίτημα των εργαζόμενων είναι: Να δοθούν τώρα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα (ΒΑΕ) σε όλους τους λιμενεργάτες.
«Την ώρα που στην τεράστια λίστα των εργατικών ατυχημάτων προστίθενται ονόματα των συναδέλφων μας, COSCO- DPORT- ΣΕΒ και κυβέρνηση με κάθε είδους τεχνάσματα και τερτίπια υποχρεώνουν συναδέλφους μας που έχουν ήδη συμπληρώσει τα συντάξιμα χρόνια με ΒΑΕ να εργαστούν ακόμα πέντε (5) ολόκληρα χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν χωρίς βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Σωματείου ΕΝΕΔΕΠ, που καλύπτει τους εργαζόμενους στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά.
Έτσι, συνεχίζει η ανακοίνωση, «συνάδελφοι μας, δηλαδή, στα 62 τους χρόνια θα αναγκάζονται για ακόμα πέντε χρόνια να σκαρφαλώνουν στα 20 και 30 μέτρα για να λύνουν και να δένουν τα «χρυσά κουτιά τους» χωρίς καν βαρέα, και μετά θα αναρωτιόμαστε γιατί συμβαίνουν εργατικά ατυχήματα και γιατί εκατοντάδες συνάδελφοι μας υποφέρουν από σοβαρές μυοσκελετικές ασθένειες χωρίς καν φυσικά να θεωρούνται επαγγελματικές ασθένειες»

Το ιστορικό της υπόθεσης
Όπως εξηγεί το Σωματείο η ένταξη των λιμενεργατών στα Βαρέα και Ανθυγιεινά επαγγέλματα κατοχυρώθηκε νομοθετικά το 2010 και το 2011 με Υπουργική Απόφαση προβλέφθηκε ότι σε αυτά ανήκουν και οι εργαζόμενοι στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.
Το Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Ναυτιλίας
το 2018 για την επίλυση του θέματα.
Ωστόσο, μέχρι το 2018 δεν είχε εφαρμοστεί ο νόμος αλλά μετά από τριήμερη απεργία κινητοποίηση εκδόθηκε γνωμοδότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και διευκρινήσεις του Υπουργείου Εργασίας, οι οποίες κοινοποιήθηκαν στον ΕΦΚΑ, με συνέπεια να εκδοθεί από τον τότε Διοικητή του ΕΦΚΑ η υπ' αριθμόν 46/15.10,2018 Εγκύκλιος, σύμφωνα με την οποία: καθώς οι Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ αποτελούν τμήματα του Εμπορικού Λιμένα Πειραιά, οι διατάξεις της περίπτωσης 41 εδάφιο Α του ισχύοντος Πίνακα Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων, έχουν εφαρμογή για το εργατοτεχνικό προσωπικό (πλην υπαλλήλων γραφείων, φυλάκων και επιστατών) που απασχολείται στις εγκαταστάσεις διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμένα Πειραιά, καθώς βρίσκεται εντός της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά.
Παρόλα αυτά, όπως καταγγέλλει το Σωματείο «η εργοδοσία COSCO-DPORT όχι μόνο δημιουργεί συνεχώς γραφειοκρατικά εμπόδια, αλλά μέσω του «λαγού» ΣΕΒ προσέφυγε στο ΣτΕ για να μπλοκάρουν την κατοχυρωμένη από τους νόμους ασφάλιση με ΒΑΕ των λιμενεργατών στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ , και με απίστευτο θράσος και υποκρισία δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για την επίλυση του θέματος. Ας ξεκινήσουν να κολλάνε τα ένσημα μας από την αρχή και ας αφήσουν τα «ψόφια», σημειώνεται στην ανακοίνωση, στην οποία τονίζεται ακόμα ότι:
«Η σημερινή κατάληψη στο ΣΕΒ στέλνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε κάθε αποδέκτη που βάζει εμπόδιο στην εφαρμογή του νόμου. Η COSCO αξιοποιώντας τη συλλογική τους εργοδοτική ένωση -  τον ΣΕΒ -  έχει μπλοκάρει την εφαρμογή του νόμου που εντάσσει από το 2018 τους λιμενεργάτες στις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στα Βαρέα και Ανθυγιεινά.
Η υποκρισία της εργοδοσίας ξεπερνά κάθε όριο, αφού την ίδια ώρα που ο ΣΕΒ προσπαθεί για το συμφέρον της εργοδοσίας να εμποδίσει την εφαρμογή του νόμου για τα ΒΑΕ, την ίδια ώρα η DPORT (μέλος του ΣΕΒ) υποκρίνεται ότι τάχα επιθυμεί την ένταξη στα ΒΑΕ
».
«Η εργασία στο λιμάνι εκθέτει σε κίνδυνο δεκάδες εκατοντάδες συναδέλφους μας και δεν θα ανεχτούμε ούτε άλλη μία μέρα χωρίς την εφαρμογή των όσων μας αναλογούν» καταλήγει η ανακοίνωση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις