Τετάρτη 17 Αυγούστου 2022

Νέα κυκλοφοριακή μελέτη για τον Πειραιά από Περιφέρεια- Δήμο. Πόσο θα στοιχίσει, τι έγινε παλιά και τα ερωτήματα

Φωτό αρχείου
Με τον πομπώδη τίτλο «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Πειραιά» πρόκειται να πραγματοποιηθεί άλλη μια κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη!
Οι παλαιότεροι θυμούνται ότι κατά καιρούς (δημαρχία Λογοθέτη, Αγραπίδη, Φασούλα κ.ο.κ) έχουν εκπονηθεί και άλλες κυκλοφοριακές μελέτες, που είτε κατέληξαν στα… συρτάρια είτε εφαρμόστηκαν μόνο μερικώς.
Όμως, τώρα με τον παραπάνω φιλόδοξο τίτλο η Περιφέρεια Αττικής και ο Δήμος Πειραιά εμφανίζονται έτοιμοι να λύσουν όλα τα προβλήματα στην κίνηση των πολιτών στους δρόμους της πόλης αλλά και στο κυκλοφοριακό.
Όπως έγινε γνωστό από την Περιφέρεια Αττικής το κόστος του «Στρατηγικού Σχεδίου» ανέρχεται σε

περίπου 800.000 ευρώ (!) και η χρηματοδότησή του θα γίνει από τα υπόλοιπα του ΕΣΠΑ Αττικής 2014- 2020.
Η πρόταση για την εκπόνηση της μελέτης και τη χρηματοδότησή της έγινε από τον Δήμο Πειραιά και έγινε αποδεκτή από την Περιφέρεια.
Από τις ανακοινώσεις των δύο φορέων έγινε γνωστό το «Σχέδιο» περιλαμβάνει δύο υποέργα:
1. «Παροχή υπηρεσίας για τη βελτίωση της προσβασιμότητας στον Δήμο Πειραιά»
2. «Μελέτη κυκλοφορίας και στάθμευσης  του Δήμου Πειραιά»

Σύμφωνα με τον Δήμο «οι λύσεις που θα προκύψουν θα αντιμετωπίσουν τα άμεσα και μεσοπρόθεσμα κυκλοφοριακά ζητήματα, αναβαθμίζοντας το  σύστημα  των  μεταφορών στην περιοχή του Πειραιά».
Ενδεικτικά, δε, αναφέρονται ότι το σχέδιο θα αφορά τα εξής ζητήματα::
• Μετακινήσεις και κυκλοφορία από/προς τα κύρια σημεία δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένου του κέντρου της πόλης και του λιμανιού
• Μετακίνηση και κυκλοφορία επιβατών/ πεζών μεταξύ μεγάλων κόμβων μεταφοράς, όπως το μετρό, το τραμ, οι αστικές συγκοινωνίες λεωφορείων, ο προαστιακός σιδηρόδρομος, το τρένο, το λιμάνι και το κέντρο της πόλης
• Πρόσβαση και κινητικότητα στην κεντρική περιοχή με όλους τους τρόπους, μέσω ανακατανομής του χώρου, σύμφωνα με τις αρχές βελτίωσης της ποιότητας ζωής και τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις
• Χρήση ενός μοντέλου πολυτροπικών μεταφορών (μεταφορές με πολλά μέσα) που θα επιτρέψει την αξιολόγηση συγκεκριμένων μέτρων, σε σχέση με βασικούς στόχους (οικονομική αποδοτικότητα, περιβαλλοντικές επιπτώσεις, προσβασιμότητα, κοινωνική ένταξη, ασφάλεια και ποιότητα του τοπικού περιβάλλοντος)
• Προώθηση όλων των μέσων βιώσιμης κινητικότητας στον Δήμο Πειραιά, με έμφαση στην αστική αναβάθμιση/ αναζωογόνηση, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και στην ανάσχεση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής
@ (Σχόλιο): 1) Όπως προαναφέρθηκε ο Πειραιάς έχει «χορτάσει» και έχει χρυσοπληρώσει μια σειρά από μελέτες για το κυκλοφοριακό, που χρόνο με το χρόνο οξύνεται. Οι γενεσιουργές αιτίες, λοιπόν, είναι γνωστές (κίνηση λιμανιού με ταυτόχρονες αφιξοαναχωρήσεις πλοίων, έλλειψη περιφερειακών χώρων στάθμευσης κ.ο.κ.) θα αντιμετωπιστούν με αυτό το πομπώδες «Στρατηγικό σχέδιο»; Δεν είμαστε αισιόδοξοι, αλλά πάντα ελπίζουμε στο καλύτερο…..
2) Ένα σημαντικό «κενό» διαφαίνεται να υπάρχει από το ξεκίνημα της νέας μελέτης. Ο Πειραιάς όχι μόνο δεν είναι…. ανεξάρτητο κράτος αλλά όπως όλοι γνωρίζουν έχει οργανική σύνδεση με τους γειτονικούς Δήμους καθώς πολλοί πειραιώτες αλλά και κερατσινιώτες, νικαιώτες, δραπετσωνίτες κ.λπ μετακινούνται, για διάφορους λόγους, καθημερινά από τη μια πόλη στην άλλη. Κατά συνέπεια μια μελέτη περιορισμένη στον Πειραιά δεν θα λύσει το θέμα των μετακινήσεων στους/ ή με τους άλλους Δήμους. Και αυτό αποτελεί ένα ακόμα στοιχείο απαισιοδοξίας για την αποτελεσματικότητα του «Σχεδίου»
Αλήθεια, γιατί η Περιφέρεια δεν ενέταξε στο «Στρατηγικό Σχέδιο» και τους άλλους Δήμους; Επειδή δεν το προέβλεπε η πρόταση του Δήμου Πειραιά; Επειδή δεν το… σκέφτηκαν; Με την απορία θα μείνουμε…..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις