Τετάρτη 20 Απριλίου 2022

Τι συμβαίνει με τις αυξήσεις στα ναύλα της ακτοπλοίας! Πόσες είναι οι επιδοτήσεις των εταιρειών

Φωτό αρχείου

 Με το θέμα της αύξησης των ναύλων στα πλοία της ακτοπλοΐας με το πρόσχημα της ανόδου της τιμής των καυσίμων, να κυριαρχεί στην επικαιρότητα, αποκτούν ιδιαίτερο ενδιαφέρον οι επισημάνσεις ναυτεργατικών σωματείων, Εργατικών Κέντρων, σωματείων και φορέων των νησιών.
Συγκεκριμένα, σε κοινή ανακοίνωσή τους επισημαίνουν τα εξής ενδιαφέροντα και αποκαλυπτικά στοιχεία, υπογραμμίζοντας ότι «σε μια περίοδο όπου που η ακρίβεια εξανεμίζει το λαϊκό εισόδημα, οι εφοπλιστές βάζουν ξανά φωτιά στα εισιτήρια και τα ναύλα των ακτοπλοϊκών γραμμών»:
• «Μεταξύ  2010 - 2019 αυξήθηκαν πάνω από 40%! Μέσα στο Χειμώνα που πέρασε, αυξήθηκαν και πάλι 5 έως 16,32%, τώρα και πριν την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, εκτοξεύουν και πάλι τις τιμές, με αυξήσεις που ξεκινούν από 10% και φτάνουν έως και 41% πχ. για την Κω!
Δεν γίνεται να δεχτούμε ότι για να ταξιδεύσει σήμερα μια τετραμελής οικογένεια από Ρόδο για τον Πειραιά, να θέλει μόνο για εισιτήρια, χωρίς αυτοκίνητο και χωρίς θέση, δηλαδή μόνο για κατάστρωμα 330 Ευρώ! Από τη Λήμνο να θέλει 312 Ευρώ! Από τη Σάμο 262 Ευρώ!  Από Ικαρία 208!...
Το ίδιο απαράδεκτο είναι για μια οικογένεια από την ηπειρωτική χώρα που θέλει να επισκεφθεί τα νησιά να πρέπει να πληρώσει έναν ολόκληρο μέσο μισθό.
Είναι πρόκληση να

επικαλούνται οι εφοπλιστές ακτοπλόοι ως αιτία για τις νέες αυξήσεις την ακρίβεια στα καύσιμα όταν αυτοί: Σε αντίθεση με όλους εμάς τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες και μικρούς επιχειρηματίες, έχουν αφορολόγητο πετρέλαιο.
• Έχουν την προστασία όλων των κυβερνήσεων. Ενώ έχουν πλήρη φορολογική ασυλία και λαμβάνουν συνεχώς τεράστιες χρηματοδοτήσεις. Μόνο για την πανδημία εισέπραξαν 79 εκατ. Ευρώ!
Η σταθερή χρονιάτικη επιδότηση που εισπράττουν έχει φτάσει τα 138 εκατ. Ευρώ!
Επιπλέον θα πάρουν και 370 εκατ. Ευρώ για ανανέωση στόλου από τα ΕΣΠΑ και άλλα 300 εκατ. Ευρώ από το πρόγραμμα «Νέαρχος»!
• Ακόμα, οι κυβερνήσεις και η ΕΕ, τους στηρίζουν και με αντεργατικά μέτρα. Συνεχώς επιδεινώνουν τις εργασιακές συνθήκες και τους μισθούς των ναυτεργατών. Μειώνουν τις οργανικές συνθέσεις και επιβάλλουν εξαντλητικά ωράρια, αδιαφορώντας  για την υγεία των ναυτεργατών και για την ασφάλεια των επιβατών, ενώ τους μισθούς τους έχουν χρόνια τώρα καθηλωμένους.
• Επίσης, προκειμένου να μη θιχτεί στο ελάχιστο η κερδοφορία τους, τους επιτρέπουν τη χειμερινή περίοδο, να αποσύρουν από τις γραμμές τα πιο μεγάλα πλοία, με αποτέλεσμα ένα σημαντικό μέρος των ναυτεργατών να οδηγείται στην ανεργία και οι νησιώτες να αντιμετωπίζουν μεγάλη ταλαιπωρία και επικίνδυνες καταστάσεις για να καταφέρουν να μετακινηθούν από και προς στο νησί τους. Δεκάδες μικρά νησιά μένουν για μέρες αποκλεισμένα και αποκομμένα.
• Επίσης υπονομεύουν την ασφάλεια  των επιβατών και ναυτεργατών εφόσον το ένα στα τέσσερα πλοία που δρομολογούν είναι πάνω από 30 ετών
»
Και καταλήγουν σημειώνοντας τα εξής:
«Η δύναμη και η ελπίδα βρίσκεται μόνο στα δικά μας χέρια, λύσεις μπορεί να επιβάλλει μόνο ο δικό μας αγώνας  (…)
Για αυτό συντονιζόμαστε σε αγωνιστικές δράσεις και διεκδικούμε μαζί:
• Να μειωθούν τώρα όλα τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50% χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές
• Δωρεάν μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές και στρατευμένους, για ΑΜΕΑ, χρονίως πάσχοντες.
• Μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, αναπληρωτές, πολύτεκνους κ.ά.
• Εξασφάλιση συχνής σύνδεσης των νησιών με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους με πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων των λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.
• Να διασφαλιστεί η δουλειά των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και Κοινωνική Ασφάλιση, συνδικαλιστική οργάνωση.
• Nα καταργηθούν οι φόροι στα καύσιμα, η ρήτρα αναπροσαρμογής και τα “πράσινα” χαράτσια στο ηλεκτρικό ρεύμα.
• Να επανέλθει ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ για όλα τα νησιά, κατά 50%.
• Να καταργηθεί ο  ΦΠΑ στα είδη λαϊκής κατανάλωσης, στα εφόδια των αγροτών και κτηνοτρόφων.
• Άμεση και γενναία διαγραφή των χρεών αυτοαπασχολούμενων, εργαζομένων και ανέργων

Η ανακοίνωση υπογράφεται από τα ναυτεργατικά σωματεία: Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Ε.Ν, Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Ο Στέφενσων», Πανελλήνια Ένωση ναυτομαγείρων, Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών- Ναυαγοσωστικών και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ.
Και από τους εξής φορείς: Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Βορείου Συγκροτήματος Δωδεκανήσων, Παλλεσβιακό Εργατικό Κέντρο, Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Λέσβου,  Εργατικό Κέντρο Σάμου, Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Σάμου, Νομαρχιακό Τμήμα ΑΔΕΔΥ Λήμνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις