Παρασκευή 25 Φεβρουαρίου 2022

Πόσα ελληνικά πλοία βρίσκονται στη περιοχή της Ρωσο- Ουκρανικής σύρραξης. Χτυπήθηκε τούρκικο εμπορικό

Τουλάχιστον εννέα πλοία, με συνολικά 66 Έλληνες ναυτικούς, βρίσκονται στην «καυτή ζώνη» της Ρωσο-ουκρανικής σύρραξης, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, στην θαλάσσια περιοχή της Βόρειας Μαύρης Θάλασσας βρίσκονται συνολικά οκτώ ελληνικά ποντοπόρα πλοία (τρία φορτηγά και πέντε δεξαμενόπλοια) και ένα ελληνόκτητο με σημαία Μάλτας φορτηγό.
Από τα παραπάνω πλοία τα τρία βρίσκονται στην Οδησσό, τα τρία στο Στενό του Κερτς και τα τρία στο Νοβοροσίσκ.
Ήδη, οι ναυατασφαλιστές και συγκεκριμένα η Μικτή Στρατιωτική Επιτροπή του Lloyd’s Market Association (LMA) κατέταξε τα ρωσικά και ουκρανικά ύδατα της Μαύρης και Αζοφικής Θάλασσας στον κατάλογο περιοχών αυξημένων στρατιωτικών, πειρατείας, τρομοκρατίας και συναφών κινδύνων.
Με βάση την ανωτέρω ανακοίνωση της LMA, αλλάζουν οι όροι και οι προϋποθέσεις ασφάλισης των πλοίων κατά κινδύνων πολέμου που βρίσκονται στην υπόψη περιοχή και θα αποτελούν αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης μεταξύ πλοιοκτητών και ασφαλιστών, πράγμα που προιδεάζει για αύξηση των ασφαλίστρων.
Ωστόσο, κατά το Υπουργείο Ναυτιλίας όσον αφορά στους ναυτικούς, η ανακοίνωση δεν επηρεάζει προς το παρόν τους όρους ναυτολόγησής τους. Πάντως, θεωρείται, πλέον πολύ πιθανό, η περιοχή της Μαύρης Θάλασσας και της Θάλασσας του Αζόφ να χαρακτηριστεί ως περιοχή υψηλού κινδύνου βάσει των μισθολογικών συμφωνιών της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές, γεγονός που θα έδινε το δικαίωμα στο πλήρωμα να παίρνει μεγαλύτερες αμοιβές όταν το πλοίο βρίσκεται εκεί

Χτυπήθηκε τούρκικο πλοίο
Πάντως, οι κίνδυνοι για τα πλοία έχουν ήδη φανεί στην περιοχή καθώς όπως μετέδωσε το έγκυρο ναυτιλιακό site fleetmon ανοιχτά της Οδησσού χτυπήθηκε, στις 24/2, πρώτη μέρα της ρωσικής επίθεσης, είτε από ρωσική αεροπορική επίθεση είτε από ρωσικό πύραυλο το τούρκικης πλοιοκτησίας με σημαία Νήσων Μάρσαλ πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου YASA JUPITER, χωρητικότητας 61.078 τόνων.
Το πλοίο ταξίδευε από το Dnepro-Bugskiy προς την Κωνστάντζα της Ρουμανίας και σύμφωνα με τούρκικες πηγές υπέστη ζημιές στην περιοχή αποθήκευσης του φορτίου και στη γέφυρα πλοήγησης αλλά συνεχίζει το ταξίδι του ενώ όλο το πλήρωμα είναι καλά
Να σημειωθεί ότι η Ρωσία ανέστειλε όλες τις θαλάσσιες μεταφορές στην Αζοφική Θάλασσα, συμπεριλαμβανομένων των πλοίων που έρχονται προς/από τα ουκρανικά λιμάνια στην Αζοφική Θάλασσα, από τις 04:00 ώρα Μόσχας στις 24 Φεβρουαρίου, επ' αόριστον. Η πλειονότητα του ρωσικού ναυτικού του στόλου της Μαύρης Θάλασσας, που είναι ικανός να μεταφέρει στρατεύματα και στρατιωτικά οχήματα, συγκεντρώνεται κοντά στα μεγάλα ουκρανικά λιμάνια της Οδησσού και του Chornomorsk, της Μαύρης Θάλασσας.
Το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας, με τη σειρά του, εξέδωσε «επείγουσα σύσταση» προς όλα τα Ελληνικά πλοία να απομακρυνθούν άμεσα και να μην προσεγγίζουν  στα λιμάνια και τα αγκυροβόλια καθώς και τα χωρικά ύδατα της Ουκρανίας και της Ρωσικής Ομοσπονδίας στη Μαύρη Θάλασσα.

Τα πληρώματα

Η Ρωσο-ουκρανική σύρραξη δημιουργεί και ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα στη Ναυτιλία, που σχετίζεται με την δυσκολία εξεύρεσης πληρωμάτων από αυτές τις δύο χώρες από τις οποίες μελέτη της εφοπλιστικής ένωσης BIMCO δείχνει ότι προέρχεται το 14,5% του παγκόσμιου ναυτεργατικού δυναμικού.
Συγκεκριμένα, η μελέτη της BIMCO και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου (ICS) εκτιμά ότι υπάρχουν 198.123 Ρώσοι ναυτικοί από τους οποίους οι 71.652 είναι αξιωματικοί και οι 126.471 είναι χαμηλόβαθμο πλήρωμα. Η Ουκρανία προμηθεύει 76.442 ναυτικούς από τους οποίους οι 47.058 είναι αξιωματικοί και οι 29.383 είναι χαμηλόβαθμο πλήρωμα.
Όπως μετέδωσε στην ηλεκτρονική σελίδα της η ναυτιλιακή εφημερίδα TradeWinds οι διαχειριστές πλοίων προβλέπουν δυσκολίες στην είσοδο και έξοδο (εν. στα πλοία) χιλιάδων πληρωμάτων από την Ουκρανία κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ οι κυρώσεις είναι πιθανό να δυσκολέψουν την πληρωμή των Ουκρανών ή Ρώσων ναυτικών.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις