Στροφή στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ κάνουν Έλληνες εφοπλιστές, που παραδοσιακά δραστηριοποιούνταν σε άλλων κατηγοριών πλοία.
Μόνο το τελευταίο διάστημα, οι εταιρείες συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη και της οικογένειας Τσάκου τοποθέτησαν παραγγελίες για την κατασκευή νέων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ.
Η «στροφή» αυτή θα πρέπει να αποδοθεί στην θεαματική αύξηση, που καταγράφουν οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ εξαιτίας της αυξημένης μεταφορικής ζήτησης, που καταγράφεται μετά την αρχικό «πάγωμα» της παγκόσμιας αγοράς λόγω της πανδημίας του κορονοϊού.
Προφανώς οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν μηνύματα ότι αυτή η αύξηση της ναυλαγοράς σε αυτή την κατηγορία πλοίων θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια και γι’ αυτό επενδύουν σε πλοία μεταφοράς κοντέινερ, μικρής ή μεσαίας χωρητικότητας, που εξασφαλίζουν ευκολότερα ναυλώσεις.
Έτσι, σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny το τελευταίο διάστημα έγιναν οι εξής παραγγελίες πλοίων μεταφοράς κοντέινερ από ελληνικών συμφερόντων εταιρείες:
• Η Capital, συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη, τοποθέτησε σε ναυπηγεία της Κίνας παραγγελία για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς κοντέινερ, μεταφορικής ικανότητας 7.100 TEU το καθένα (μονάδα μέτρησης κοντέινερ). Το συνολικό ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 320 εκατομ. δολάρια και η παράδοση των πλοίων θα γίνει το 2024. Η εταιρεία διατηρεί, δε, το δικαίωμα να παραγγείλει, με τους ίδιους όρους, άλλα δε ίδια πλοία.
Να σημειωθεί ότι η Capital άσκησε, προ ημερών, το δικαίωμα option που διατηρούσε σε ναυπηγεία της Κορέας για την παραγγελία άλλων τριών πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 1.800 TEU το καθένα, συνολικού κόστους 96 εκατομ. δολαρίων. Η παράδοσή τους έχει συμφωνηθεί να γίνει το 2023. Η εταιρεία συνολικά έχει παραγγείλει σε αυτά τα ναυπηγεία 9 ίδια πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
• Η εταιρεία Tsakos της οικογένειας Τσάκου επέλεξε μικρότερα πλοία, μεταφορικής ικανότητας 2.800 TEU το καθένα. Συνολικά, τοποθετήθηκε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κορέας για 4 πλοία, των οποίων η παράδοση θα γίνει το 2024. Το ύψος της επένδυσης είναι 170,8 εκατομ. δολάρια.
• Η Euroseas, συμφερόντων Αρ. Πίττα τοποθέτησε σε ναυπηγεία της Κορέας παραγγελία για δύο πλοία, μεταφορικής ικανότητας 2.800 TEU το καθένα, τα οποία θα παραδοθούν το 2023. Το ύψος της επένδυσης ανέρχεται σε 86,4 εκατομ. δολάρια.
Τέλος, προ ημερών η εταιρεία Cosmoship Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Σάββα, τοποθέτησε παραγγελία σε ναυπηγεία της Κορέας για την κατασκευή δύο πλοίων, μεταφορικής ικανότητας 1.000 TEU το καθένα. Η παράδοση των πλοίων θα γίνει το 2024 ενώ το κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 44 εκατομ. δολάρια.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η κυβερνητική απόφαση να κλείσουν από την Δευτέρα 3/11 204 υποκαταστήματα των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛ.ΤΑ). Σ...
-
Του Σταύρου Μαλαγκονιάρη Εικόνα μεγάλης κινητικότητας γύρω από την επένδυση της Cosco στον Πειραιά καλλιεργείται από Μέσα Ενημέρωσης αν και ...
-
Το Youth Festival 2025 έρχεται, για πρώτη φορά, στον Πειραιά και γίνεται επίκεντρο της νεολαίας, φιλοξενώντας μια μεγάλη γιορτή αφιερωμένη σ...
-
Οι παλιές αλάνες του Πειραιά ζωντανεύουν ξανά! Με ιστορίες, μνήμες, μύθους και παιδικά όνειρα ενώνονται γενιές μέσα από το ποδόσφαιρο, τις τ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου