Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2021

Μεγάλες ανατροπές φέρνει η πανδημία του covid 19 στη κρουαζιέρα. Σύγχρονα πλοία πάνε σε διαλυτήρια!

Η φωτό είναι από τη σελίδα της
Celestyal

 Η πανδημία του κορωνοϊου (covid 19) φέρνει μεγάλες ανατροπές στον κλάδο της κρουαζιέρας. Ήδη ένα μεγάλο κρουαζιερόπλοιο παρότι αγοράστηκε, το 2020, για να ενισχύσει τον στόλο της Celestyal, πωλήθηκε πριν καν ξεκινήσει ταξίδια και κατέληξε σε διαλυτήριο πλοίων στην Τουρκία.
Πρόκειται για το μήκους 220 μέτρων εντυπωσιακό πλωτό παλάτι,

«Celestyal Experience», που είχε γίνει περισσότερο γνωστό στον χώρο της κρουαζιέρας ως «Costa Romantica» (το 2011 μετά από μια εκτεταμένη μετασκευή είχε μετονομαστεί σε «Costa neoRomantica») και είχε κάνει το παρθενικό ταξίδι του το Νοέμβριο του 1993. Δηλαδή ήταν ηλικίας 28 χρονών και εδώ θα πρέπει να αναφερθεί ότι στο παγκόσμιο στόλο των κρουαζιερόπλοιων αναμένεται τα επόμενα χρόνια να έχουν προστεθεί πολλά νεότευκτα πλοία.
Το κρουαζιερόπλοιο είχε κατασκευαστεί για λογαριασμό της ιταλικής Costa, θυγατρική του ενός από τους δύο παγκόσμιος πολυεθνικούς κολοσσούς της κρουαζιέρας, της Carnival (σ.σ η άλλη είναι η Royal Caribbean ενώ μικρότερα μερίδια αγοράς έχουν η ιταλοελβετική MSC, η Norwegian κ.α.), στα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri.
Το πλοίο, που ανέπτυσσε ταχύτητα 19,5 κόμβων, είχε 12 καταστρώματα και μπορούσε να φιλοξενήσει 1.578 επιβάτες και 662 μέλη του πληρώματος. Για την φιλοξενία των επιβατών διέθετε 789 καμπίνες, εκ των οποίων οι 132 με ιδιωτικό μπαλκόνι. Επίσης είχε αρκετούς χώρους διασκέδασης και εστίασης, δύο πισίνες και ευρύχωρο spa με πανοραμική θέα.

Η πανδημία και η αλλαγή των σχεδίων
Η έναρξη της πανδημίας (2020) βρήκε το πλοίο σε κρουαζιέρες στη Κίνα, οι οποίες ακυρώθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου και στις αρχές Φεβρουαρίου. Περιμένοντας άδεια να αποπλεύσει το σκάφος παρέμεινε στο Βιετνάμ και στις 26 Μαρτίου 2020 το πλοίο χωρίς επιβάτες, αγκυροβόλησε στο δρόμο του Βλαδιβοστόκ της Ρωσίας για να εφοδιαστεί με νερό, καύσιμα και τρόφιμα. Ωστόσο, απαγορεύτηκε η είσοδος καθώς οι Ρώσοι υγειονομικοί υπάλληλοι αποφάσισαν οι λιμενεργάτες να τεθούν σε καραντίνα για 14 ημέρες. Πάντως, δεν αναφέρθηκαν κρούσματα COVID-19 στο πλοίο
Τον Ιούλιο του 2020, το πλοίο πουλήθηκε στην Celestyal Cruises, μετονομάστηκε σε Celestyal Experience και παρέμεινε «δεμένο» αρχικά στον Πειραιά και αργότερα στην Ελευσίνα.
Τον Σεπτέμβριο του 2021, λόγω της πανδημίας, η Celestyal πούλησε το πλοίο, ενώ ήταν ακόμη σε στάση , στη Beacon & Bay Shipping Services, με έδρα στο Ντουμπάϊ, η οποία το μετονόμασε σε  «Antares Experience» και το προώθησε για πώληση σε διαλυτήριο, για να καταλήξει στη Τουρκία.
Σύμφωνα με δηλώσεις παραγόντων της Celestyal, που δημοσιεύτηκαν σε διάφορα sites η πώληση πραγματοποιήθηκε σε καθαρά εμπορική βάση και απέφερε λογιστικό κέρδος περίπου 3,6 εκατομμυρίων δολαρίων.
«Η Celestyal Cruises παρακολουθώντας στενά τις παρατεταμένες επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 που συνεχίζουν να επικρατούν στην αγορά αναθεώρησε τις βραχυπρόθεσμες προοπτικές όσον αφορά την προβλεπόμενη ζήτηση και την αντίστοιχη δραστηριοποίηση του στόλου της. Σε αυτό το πλαίσιο και ύστερα από εξέταση και μελέτη όλων των παραμέτρων, η εταιρεία προχώρησε σε πώληση του κρουαζιερόπλοιου Experience, συνεχίζοντας κανονικά να λειτουργεί με τον ίδιο αριθμό κρουαζιερόπλοιων που είχε στη διάθεσή της και πριν από την πανδημία", αναφερόταν σε ανακοίνωση της εταιρείας, η οποία πρόσθετε:
"Η συγκεκριμένη απόφαση παρέχει στην εταιρεία ενισχυμένη ρευστότητα, η οποία σε συνδυασμό με το μηδενικό χρέος προς τρίτους δημιουργούν ένα σταθερό οικονομικό υπόβαθρο που διασφαλίζει την επιτυχημένη επανεκκίνηση των κρουαζιέρων της το Μάρτιο του 2022".
"Η Celestyal Cruises θα συνεχίσει τη λειτουργία της με τα δύο δημοφιλή κρουαζιερόπλοιά της, το Celestyal Crystal και το Celestyal Olympia, στα οποία έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές επενδύσεις τα τελευταία χρόνια. Οι επενδύσεις αυτές συνέβαλαν αφενός στη βελτίωση της εμπειρίας των επιβατών αφετέρου στην πλήρη ευθυγράμμιση με το όραμα της Εταιρείας. Ο επαναπροσδιορισμός της στρατηγικής ανάπτυξης του στόλου της εταιρείας της επιτρέπει να επικεντρωθεί στην ανάκτηση μιας νέας δυναμικής, αντίστοιχης με αυτή που είχε πριν από την πανδημία, ενώ συγχρόνως θα συνεχίσει να διερευνά ευκαιρίες για την ανανέωση του στόλου της όταν είναι η κατάλληλη στιγμή", σημείωνε η εταιρεία.
Όπως φαίνεται σημαντικό ρόλο στην λήψη της απόφασης για την πώληση του πλοίου έπαιξε το γεγονός ότι το πλοίο είχε μείνει ήδη σε 12μηνο παροπλισμό ενώ δεν επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί και τους επόμενους 18 μήνες. Αυτό σήμαινε ότι για να ενεργοποιηθεί ξανά θα χρειαζόταν μια σημαντική επένδυση για την αναβάθμισή του.
Ως εκ τούτου, μια παρατεταμένη στάση περίπου τριών ετών θα είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να απαιτήσει σημαντική επένδυση για την επανενεργοποίησή της και την απαραίτητη τεχνική αναβάθμισή της».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις