Η πρωτοφανής καθυστέρηση της κατασκευής και λειτουργίας της κυκλικής γραμμής, που θα εκτελεί το τραμ και έχει συνολικό μήκος μόλις 5,4 χιλιόμετρα, όξυνε τις αντιθέσεις και τις φωνές διαμαρτυρίας. Ωστόσο, σταδιακά φάνηκε ότι οι αντίθετες φωνές άρχισαν να καταλαγιάζουν και το τραμ, που ξεκινάει, από τις 8 Δεκεμβρίου, δρομολόγια θα βρει… ήρεμα νερά.
Η αλήθεια είναι ότι η χάραξη, που επιλέχθηκε για τη γραμμή του τραμ είναι λίγο αδόκιμη καθώς σε μεγάλο μήκος της πηγαίνει παράλληλα με τη γραμμή του «ηλεκτρικού» ενώ στα βασικά σημεία της (Δημοτικό Θέατρο και Ακτή Ποσειδώνος) θα «καλυφθεί» από τη κατασκευαζόμενη γραμμή του Μετρό. Ίσως να ήταν πιο σκόπιμη μια χάραξη εξυπηρέτησης των νοσοκομείων της πόλης (Τζάνειο, Μεταξά), όπου δεν υπάρχει στον ορίζοντα… φως ότι θα φτάσει κάποτε εκεί κάποιο Μέσο Σταθερής Τροχιάς ή ίσως μια άλλη για την εξυπηρέτηση των Δήμων Κερατσινίου- Δραπετσώνας και Περάματος.
Όπως και να έχει η «γραμμή», που αποφασίστηκε να γίνει το 2012 ξεκίνησε να κατασκευάζεται στις 14 Ιανουαρίου 2013 μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού από την Αττικό Μετρό.
Από τότε όπως προαναφέρθηκε χρειάστηκε να περάσουν 9 χρόνια παρά 36 ημέρες (ή εάν προτιμάτε 8 χρόνια 10 μήνες και 24 μέρες) για να γίνει το πρώτο επίσημο δρομολόγιο.
Σύμφωνα, πάντως, με την Αττικό Μετρό η κατασκευή του τροχιοδρόμου είχε ολοκληρωθεί από το 2019, οπότε πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία οι σχετικές δοκιμές λειτουργίας
Το κτήριο που είχε εκδηλωθεί η πυρκαγιά |
Όμως, στις 3 Ιανουαρίου 2020 ξέσπασε πυρκαγιά σε παλιό διατηρητέο κτήριο, στην οδό Ομ. Σκυλίτση και μέχρι να διευθετηθούν τας θέματα που απαιτούντο για την κατεδάφισή του προκλήθηκε καθυστέρηση στην πραγματοποίηση άλλων εργασιών.
Παράλληλα, αναμενόταν να παραδοθούν και οι 25 νέοι συρμοί, που καλύψουν τις ανάγκες της γραμμής.
Πως θα λειτουργήσει η γραμμή του Πειραιά
Για τις ανάγκες λειτουργίας της νέας γραμμής στον Πειραιά θα γίνουν, την Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου, στη λειτουργία του δικτύου του τραμ.
Ειδικότερα, οι υφιστάμενες τρεις γραμμές (3, 4 & 5) τροποποιούνται, και το δίκτυο Τραμ θα αποτελούν πλέον δύο νέες. Πρόκειται για την γραμμή 6 «Πικροδάφνη - Σύνταγμα» και τη γραμμή 7 «Ασκληπιείο Βούλας - Ακτή Ποσειδώνος (Πειραιά)». Η μετεπιβίβαση μεταξύ των δύο γραμμών θα γίνεται στη στάση «Πικροδάφνη». Σταθμός ανταπόκρισης και των 2 γραμμών θα είναι η στάση «Πικροδάφνη», που βρίσκεται επί της λεωφόρου Ποσειδώνος, μεταξύ των στάσεων «Εδέμ» και «Μαρίνα Αλίμου».
Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της επέκτασης του τραμ προς Πειραιά, αρχικά περιλαμβάνει 11 νέες στάσεις: Γήπεδο Καραϊσκάκη, Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Ευαγγελίστρια, Πλατεία Δεληγιάννη, Δημαρχείο, Αγία Τριάδα, Πλατεία Ιπποδαμείας, 34ου Συντ. Πεζικού, Ανδρούτσου, Ομηρίδου Σκυλίτση, ενώ σύντομα αναμένεται να παραδοθεί και η 12η στάση, με την επωνυμία «Ακτή Ποσειδώνος», που θα αποτελέσει τον νέο τερματικό σταθμό της γραμμής 7.
Προσωρινός τερματικός σταθμός της γραμμής 7 από τη Δευτέρα 6 έως και την Τρίτη 7 Δεκεμβρίου θα είναι η στάση «Γήπεδο Καραϊσκάκη», όπου θα γίνεται ανταπόκριση και με τη γραμμή 1 του μετρό (σταθμός «Φάληρο»).
Σε ότι αφορά τα νέα οχήματα έχουν μήκος 33.3 μέτρα, πλάτος 2.40 μέτρα και έχουν μεταφορική ικανότητα 54 καθήμενων επιβατών και 160 ορθίων (σύνολο 214) σε συνθήκες φόρτωσης 4 επιβατών ανά τετραγωνικό μέτρο.
Διαθέτουν εργονομικά καθίσματα επιβατών, πανοραμικά παράθυρα παρέχοντας διαφάνεια και θέαση, βελτιωμένη προσβασιμότητα με διπλές θύρες, μοντέρνο φωτισμό LED, βελτιωμένη απόδοση κλιματισμού, και χώρους για καροτσάκια, αναπηρικά αμαξίδια ή και ποδήλατα.
Επίσης, επιτρέπουν την εύκολη κυκλοφορία των επιβατών στο εσωτερικό του οχήματος διαθέτοντας εκ σχεδιασμού χαμηλό πλήρως επίπεδο και ενιαίο δάπεδο.
Τέλος από πλευράς τεχνολογίας διαθέτουν ότι πιο σύγχρονο παρέχοντας ασφαλείς μεταφορές, υψηλές επιδόσεις, δυναμική οπτική και ακουστική πληροφόρηση επιβατών, ευκολία χρήσης-οδήγησης και μειωμένα έξοδα προληπτικής συντήρησης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου