Σάββατο 19 Ιουνίου 2021

Επενδυτική έκρηξη για μεταχειρισμένα πλοία. Ποια προτιμούν οι Έλληνες εφοπλιστες, πόσα χρήματα διέθεσαν

Μεγάλη κινητικότητα καταγράφεται στην «αγορά από δεύτερο χέρι» των πλοίων κατά το πρώτο πεντάμηνο του έτους.
Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny (σ.σ. με βάση τις μηνιαίες συγκεντρωτικές εκθέσεις του) από την αρχή του έτους μέχρι τις 31.5 έχουν αλλάξει χέρια 1.009 πλοία διαφόρων κατηγοριών σε συναλλαγές συνολικού ύψους 15,123 δισεκατομμυρίων δολαρίων!
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία το αντίστοιχο περυσινό διάστημα είχαν αλλάξει χέρια μόλις 311 πλοία. Δηλαδή, καταγράφεται θεαματική αύξηση κατά 224%!
Σε αυτό το διάστημα αρκετά σημαντική παρουσία είχαν οι Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι απόκτησαν 167 πλοία διαφόρων κατηγοριών επενδύοντας συνολικά 3,123 δισεκατομμύρια δολάρια!
Οι προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών σε αυτή την μεγάλη αγορά στράφηκαν, όπως έγινε παγκοσμίως, στα πλοία χύδην ξηρού φορτίου (bulk carriers) αγοράζοντας 84 πλοία και επενδύοντας σε αυτή την κατηγορία 961.895.000 δολάρια. Από εκεί και πέρα αγόρασαν 46 δεξαμενόπλοια και 23 πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Γενικά, πάντως, το… χορό σε αυτόν τον παγκόσμιο επενδυτικό παροξυσμό «έσυραν» τα bulk carriers καθώς σε αυτό το πεντάμηνο άλλαξαν χέρια 471 πλοία, που αντιστοιχούν στο 46,6% του συνολικού αριθμού των πλοίων, που άλλαξαν χέρια παγκοσμίως.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ναυλαγορά έχει αυξηθεί θεαματικά και δείχνει σημάδια σταθεροποίησης σε υψηλά επίπεδα ενώ την ίδια ώρα παρότι οι αξίες των πλοίων έχουν ανέβει θεωρείται ότι υπάρχουν ακόμα σημαντικές ευκαιρίες στην αγορά για περαιτέρω κέρδη.
Ωστόσο, όπως εκτιμούν ναυτιλιακοί αναλυτές, η σημερινή κατάσταση της παγκόσμιας αγοράς στον τομέα των bulk carrier κάνει πολλούς πλοιοκτήτες να θεωρούν καλή περίοδο για πώληση πλοίων είτε θέλοντας να ενισχύσουν την ρευστότητά τους είτε για να υλοποιήσουν άλλες στρατηγικές αποφάσεις τους.
Αξιοσημείωτο είναι δε ότι το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον εστιάζεται στα μικρού και μεσαίου μεγέθους πλοία παρά στα πολύ μεγάλα bulk carriers.
Τέλος, εκτός από τα bulk carriers σημαντικό ενδιαφέρον υπάρχει για τα δεξαμενόπλοια καθώς έγιναν σε αυτό το διάστημα μεταβιβάσεις 320 πλοίων ενώ άλλαξαν χέρια και 188 πλοία μεταφοράς κοντέϊνερ. Τα υπόλοιπα πλοία μέχρι τον αριθμό των 1.009 πλοίων είναι σκάφη διαφόρων άλλων κατηγοριών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις