Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Πειρατική επίθεση σε τάνκερ του Β. Μαρινάκη στη καυτή περιοχή της Γουινέας- Γιατί προκαλεί μεγάλη ανησυχία

Το τάνκερ "Αγησίλαος". Η φωτό είναι
από το site της Capital Ship Managemen

 Πειρατική επίθεση σε δεξαμενόπλοιο, που ανήκει σε εταιρεία συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη, έγινε στο πιο επικίνδυνο σημείο του πλανήτη για πειρατικές επιθέσεις, τον κόλπο της Γουινέας.
Η είδηση έχει γίνει γνωστή από ξένα ναυτιλιακά site και αναπαρήχθη στο tweeter από την Dryad Global, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείας ναυτιλιακής ασφάλειας, η οποία επιβεβαίωσε, εν συνεχεία, το περιστατικό.
Όπως έχει γίνει γνωστό οι πειρατές απήγαγαν τέσσερα μέλη του πληρώματος (δύο Φιλιππινέζους και από ένα Ρουμάνο και Ρώσο ναυτικό)
Με αυτούς τους 4 ναυτικούς αυξάνονται σε 23 οι ναυτικοί, που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στα χέρια πειρατών στον κόλπο της Γουινέας και ανάμεσά τους οι τρεις Έλληνες του

μικρού εφοδιαστικού δεξαμενόπλοιου με σημαία Τόγκο «Στέλιος Κ.», που έχουν απαχθεί από τις 17 Νοεμβρίου και γίνονται διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωσή τους.
Σύμφωνα με την Dryad Global η πειρατεία στο μικρό ανεφοδιαστικό έγινε περίπου 22 μίλια βορειοανατολικά του σημείου επίθεσης στο «Αγησίλαος».
Συνολικά, στο κόλπο της Γουινέας από την αρχή του χρόνου έχουν γίνει 24 πειρατικές επιθέσεις και έχουν απαχθεί από πειρατές 122 ναυτικοί, 40% περισσότεροι σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Ναυτιλιακού Γραφείου.
Οι πειρατές, που κατά κανόνα είναι οπλισμένοι με μαχαίρια και όπλα, εάν καταφέρουν να ανέβουν στα πλοία απαγάγουν μέλη του πληρώματος και αφού τους οδηγούν σε απομονωμένες ακτές της Δυτικής Αφρικής διαπραγματεύονται για την καταβολή λύτρων για την απελευθέρωσή τους.
Η τελευταία γνωστή επίθεση έγινε το βράδυ της 29ης προς 30 Νοεμβρίου και αφορά το με σημαία νήσων Μάρσαλ δεξαμενόπλοιο «Αγησίλαος», χωρητικότητας 37.662 τόνων, που ανήκει σε εταιρεία συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη.

Το σημείο της επίθεσης στο "Αγησίλαος"
Ο χάρτης από το Google Earth

Η επίθεση έγινε, σύμφωνα με την Dryad Global, ενώ το πλοίο ταξίδευε στα νερά της Γκάνας, 5 ναυτικά μίλα από το δυτικό άκρο του κόλπου της Γουινέας και 22 μίλια δυτικά του Τόγκο.
Το πλοίο, με πλήρωμα αλλοδαπούς ναυτικούς από τη Ρωσία, τη Ρουμανία και τις Φιλιππίνες, είχε αναχωρήσει από το λιμάνι Pointe Noire του Κονγκό και σύμφωνα με το marine traffic προς το παρόν βρίσκεται αγκυροβολημένο ανοιχτά του λιμανιού Λόμε του Τόγκο.
Απ’ όσα έχουν γίνει γνωστά το πλήρωμα του μήκους 184 μέτρων «Αγησίλαος» μόλις αντιλήφθηκε τους πειρατές να πλησιάζουν με τα ταχύπλοα σκάφη τους έκανε διάφορους ελιγμούς επιχειρώντας να παρεμποδίσει την  επιβίβασή τους.
Ωστόσο, φαίνεται ότι οι προσπάθειες αποτροπής δεν απέδωσαν. Έτσι, άγνωστος αριθμός πειρατών κατάφερε να επιβιβαστεί και με την απειλή όπλων ακινητοποίησε το πλήρωμα και έφυγαν παίρνοντας ως ομήρους τα τέσσερα μέλη του πληρώματος. Από τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος, ευτυχώς, δεν τραυματίστηκε κανένας.
Σύμφωνα με ναυτιλιακά site αυτή η τελευταία επίθεση στο δεξαμενόπλοιο έχει προκαλέσει έντονο προβληματισμό στη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα και ήδη έχουν αρχίσει να γίνονται εκκλήσεις για την ανάληψη μιας διεθνούς πρωτοβουλίας, με την ανάπτυξη ναυτικών δυνάμεων στην περιοχή, ανάλογη με αυτή που έγινε, με μεγάλη επιτυχία, πριν από μερικά χρόνια, στη Σομαλία.
Παράλληλα, δημιουργεί προβληματισμό η επίθεση σε ένα μεγάλο πλοίο, όπως το «Αγησίλαος», πράγμα που δεν είναι συνηθισμένο στην συγκεκριμένη περιοχή.
Η Dryad Global ε
πισημαίνει το γεγονός αναφέροντας ότι η συγκεκριμένη επίθεση μπορεί να σηματοδοτεί τη τάση των πειρατών ν’ αρχίσουν να στοχεύουν μεγαλύτερα σκάφη «σε περίπτωση που οι επιθέσεις που στοχεύουν μικρότερα σκάφη με ευπαθή χαρακτηριστικά είναι ανεπιτυχείς».

 «Είναι πιθανό να σημειωθούν περαιτέρω επιθέσεις σε διερχόμενα πλοία, και συνιστάται στα σκάφη να επιδεικνύουν μεγαλύτερη προσοχή εντός και κατά την προσέγγιση τους στο Κόλπο της Γουινέας», σημειώνει η Dryad.
Το «Αγησίλαος» είναι κατασκευής του 2006 και σύμφωνα με την ευρωπαϊκή βάση δεδομένων equasis τη διαχείριση του πλοίου έχει η Capital Ship Management, συμφερόντων του Βαγγέλη Μαρινάκη αλλά κατά το VesselsValue την εμπορική διαχείριση έχει περάσει η Diamond Shipping με έδρα τη Σιγκαπούρη.  Σύμφωνα, πάντα, με το VesselsValue η αξία του πλοίου υπολογίζεται στα 10,4 εκατομ. δολάρια.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις