Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά: Πυρά Β. Μαρινάκη κατά Cosco και θετική ψήφος Μώραλη στο ψήφισμα Μπελαβίλα

Και ξαφνικά η έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά «σχετικά με τη διέλευση από τη πόλη του Πειραιά φορτηγών οχημάτων του Ο.Λ.Π. και εκτελούμενες εργασίες στο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή», όπως ήταν το επίσημο θέμα, απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσε προκάλεσε η παρέμβαση του ηγέτη του Ολυμπιακού και δημοτικού συμβούλου της πόλης Βαγγέλη Μαρινάκη, που έστρεψε τα πυρά του προς τη Cosco.
Στα αξιοσημείωτα η "άμυνα" του δημάρχου Γιάννη Μώραλη, που εμφανίστηκε πιο διαλλακτικός για τις σχέσεις Δήμου- ΟΛΠ ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει, ακόμα, ότι οι παρατάξεις Μώραλη και Βλαχάκου αποδέχτηκαν και τελικά εγκρίθηκε το ψήφισμα της παράταξης «Πειραιάς για Όλους», με επικεφαλής το Ν. Μπελαβίλα, η οποία προκάλεσε και τη συζήτηση>
Σε αυτή συμμετείχαν οι βουλευτές Α’ Πειραιά της ΝΔ Κώστας Κατσαφάδος, Γιάννης Μελάς,. Χριστόφορος Μπουτσικάκης, κα Νόνη Δούνια  και του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας, η Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Σταυρούλα Αντωνάκου, ο πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Πειραιά Γιώργος Σταματογιάννης και διευθυντής έργων του Ο.Λ.Π. Χρήστος Γερακαράκης.
Στη διάρκειά της αίσθηση προκάλεσε η τοποθέτηση του κ. Μαρινάκη, ο οποίος έχει σταθερά εκφρασμένη θέση από το 2014 κατά της μονοπωλιακής σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ.
Στη τοποθέτησή του ο Βαγγέλης Μαρινάκης υπογράμμισε μεταξύ άλλων, όπως μετέδωσε στην ηλεκτρονική σελίδα του το «Κανάλι 1»:
•    «Από τους Κινέζους δεν είδαμε κανένα καλό ούτε πρόκειται να δούμε. Γι’ αυτό αν είναι δυνατόν να βάλουμε ακόμα και λουκέτο στις εξόδους του λιμανιού για να μην μπορούν τα φορτηγά που μεταφέρουν υλικά για την επέκταση του λιμανιού να περνάνε μέσα από την πόλη»
•    «Όσο περνούν τα χρόνια φαίνεται ότι δικαιώνομαι, γιατί τόσο ο Πειραιάς όσο και οι υπόλοιποι δήμοι που ακουμπάνε στο λιμάνι, δεν έχουν κανένα απολύτως όφελος. Παρόλο που οι Κινέζοι λένε ότι πάνε πολύ καλά και έχουν αυξήσει κατακόρυφα τις δουλειές τους, αυτό δεν αντανακλάται καθόλου στον Πειραιά»
•    «Είναι δύσκολο να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση χωρίς όφελος για την πόλη».
•    «Δεν ξέρω τι θα κάνουμε αλλά θα πρέπει να πάρει το Δημοτικό Συμβούλιο μία απόφαση που θα απαγορεύει οποιαδήποτε μεταφορά υλικών για την επέκταση του λιμανιού μέσα από τους δρόμους του Δήμου Πειραιά. Ας βρει ο ΟΛΠ, τρόπο να μεταφέρει τα υλικά δια θαλάσσης. Με αυτή την μονοπωλιακή σχέση. Δεν πρόκειται να δούμε κανένα καλό. Θα ρημάξουμε με μαθηματική ακρίβεια»..
Ο Γιάννης Μώραλης εμφανίστηκε σε μια… αμυντική στάση καθώς χρειάστηκε ν’ αναφερθεί σε μια επιστολή της ΟΛΠ ΑΕ προς τους συναρμόδιους υπουργούς, η οποία, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου, «επί της ουσίας καταγγέλλει μεταξύ άλλων, ότι ο Δήμος Πειραιά εμποδίζει τη μεταφορά των υλικών αυτών μέσα από την πόλη  και ως εκ τούτου εμποδίζει  την υλοποίηση της επένδυσης» για να πει:
«Η επιστολή του ΟΛΠ μπορεί να θεωρηθεί  θετική για εμένα, καθώς ξεκαθαρίζει  ότι προασπίζομαι τόσο εγώ όσο και η πλειοψηφία του Δημοτικού Συμβουλίου τις ομόφωνες αποφάσεις μας και  τα συμφέροντα της πόλης και των δημοτών.  Η γραμμή που έχουμε χαράξει και η στάση μας για την επένδυση του ΟΛΠ από την πρώτη μας θητεία ως Δημοτική Αρχή είναι συνεπής και επιβεβαιώνεται μέρα με τη μέρα».
Στη συνέχεια φάνηκε πιο διαλλακτικός στη σχέση πόλης- ΟΛΠ/Cosco λέγοντας:
«ΟΛΠ και Δήμος θα πρέπει να είναι σε αγαστή συνεργασία. Δεν θα πρέπει ο ΟΛΠ να απορρίπτει ομόφωνες αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου  και  κατά πλειοψηφία αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου και να αυτενεργεί. Περίμενα και περιμένω  να σεβαστεί αυτές τις αποφάσεις και να βρει μόνος του λύση, χωρίς να απευθύνεται σε υπουργούς, επιπλήττοντας τη Δημοτική Αρχή»
Και κατέληξε με την ίδια πρόταση με το κ. Μαρινάκη:
«Να πραγματοποιηθεί με δική του πρωτοβουλία (εν. του ΟΛΠ)η μεταφορά των φορτηγών εξολοκλήρου από τη θάλασσα έστω και με αύξηση του κόστους της επένδυσης που είναι χρηματοδοτούμενη κατά 95% από ευρωπαϊκούς πόρους. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από όλους ότι τέτοιες επενδύσεις για να ολοκληρωθούν και να έχουν τα αναμενόμενα θετικά  αποτελέσματα θα πρέπει να έχουν τη συναίνεση της τοπικής κοινωνίας, τουλάχιστον σε βασικά αυτονόητα  περιβαλλοντικά ζητήματα και όχι να επιχειρείται να επιβληθούν».
Και κάλεσε το υπουργείο Περιβάλλοντος να εγκρίνει ή απορρίψει τη γνωμοδότηση της Περιφέρειας Αττικής, «η οποία προτείνει νέους όρους, ώστε να γνωρίζουμε  πως θα εξελιχθεί το όλο έργο. Διότι ο ΟΛΠ, με δεδομένη τη μη απόφαση από το αρμόδιο υπουργείο, ισχυρίζεται ότι αφού δεν έχουν εγκριθεί οι νέοι όροι, ισχύουν αυτοί  του 2013 και  άρα μπορούν νόμιμα να περάσουν εκατοντάδες φορτηγά κάνοντας χιλιάδες διαδρομές μέσα από την  πόλη μας».

Το ψήφισμα και ποιοι καταψήφισαν
Η συζήτηση τελείωσε με την έγκριση ψηφίσματος, το οποίο κατέθεσε ο συνδυασμός «Πειραιάς για όλους» και ενέκριναν οι συνδυασμοί Γ. Μωραλη και Νίκου Βλαχάκου). Επίσης, θετικά ψήφισε και η παράταξη "Πειραιάς σε τάξη" του Σταύρου Κοσκωτά. Όπως φαίνεται δεν έδωσαν θετική ψήφο (κατά μια πληροφορία καταψήφισαν) η Λαϊκή Συσπείρωση και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ στο Λιμάνι.
Συγκεκριμένα το ψήφισμα αναφέρει τα εξής:
Το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά:
 1.    Εκφράζει τη δυσαρέσκειά του και την έντονη διαμαρτυρία του για την έως σήμερα μη ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης της Μ.Π.Ε. αλλά και την κατάθεση της  Σ.Μ.Π.Ε., όπως ορίζει η σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου και Ο.Λ.Π. Α.Ε.
2.    Καλεί άμεσα το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας να προχωρήσει στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του σε όλες τις ενέργειες για την προστασία της υγείας και της ποιότητας ζωής των  κατοίκων του Δήμου  Πειραιά, εντάσσοντας στην έγκριση Μ.Π.Ε. και τους όρους που διατυπώθηκαν από το Δ.Σ. Πειραιά και το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής.
3.    Ο Δήμος Πειραιά απαιτεί από όλες τις αρμόδιες αρχές και παράλληλα εξετάζει κάθε νομικό και διοικητικό εργαλείο για την άμεση διακοπή της διέλευσης βαρέων οχημάτων (που προορίζονται για το έργο επέκτασης του νοτίου προβλήτα κρουαζιέρας) από την πόλη έως την έγκριση της Μ.Π.Ε.


•    Με πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές σελίδες «Κανάλι 1», «Εφημερίδα των Συντακτών» και reportaz net

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις