Τρίτη 17 Νοεμβρίου 2020

Αποκατάσταση ΧΑΔΑ Σχιστού: Η πονεμένη ιστορία ενός σημαντικού έργου για τη Β Πειραιά

 Ένα δαιδαλώδες έργο, που βρίσκεται σε εξέλιξη εδώ και 14 χρόνια, φαίνεται να μπαίνει στην τελική ευθεία…..
Πρόκειται για την διαδικασία αποκατάστασης του ΧΑΔΑ Σχιστού, μια έκταση 125 στρεμμάτων, όπου για πολλά χρόνια γινόταν απόθεση μεγάλων ποσοτήτων ραδιενεργού φωσφογύψου από το παλαιό εργοστάσιο Λιπασμάτων της Δραπετσώνας.
Ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης σε ανακοίνωσή του εμφανίζεται «με συγκεκριμένες παρεμβάσεις {να} ξεμπλοκάρει ένα σημαντικό έργο που αφορά στην περιοχή Σχιστού».
Ωστόσο, όπως είχε ανακοινωθεί η αναγκαία άδεια για την τελική αποκατάσταση είχε εκδοθεί τον Φεβρουάριο του 2019 από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
Μάλιστα ο πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθηνών Πειραιώς και τότε αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος Κορυδαλλού, Γρηγόρης Γουρδομιχάλης δήλωνε ότι «μετά από 4 χρόνια επίμονου και συνεχή αγώνα με τη γραφειοκρατία και τα οργανωμένα συμφέροντα εκδόθηκε η άδεια αποκατάστασης και του τελευταίου τμήματος της επικίνδυνης χωματερής (ΧΑΔΑ) Σχιστού».
«Με την αποκατάσταση αυτή ολοκληρώνεται μια προσπάθεια 12 χρόνων και εξαλείφεται ένας σοβαρός κίνδυνος για όλους μας.
Επιτέλους θα κλείσουμε οριστικά τη χειρότερη πληγή στο σώμα της πολύπαθης περιοχής μας που απειλούσε την υγεία εκατοντάδων χιλιάδων κατοίκων
», δήλωνε ο ίδιος (για να διαβάσετε την σχετική δήλωση πατήστε εδώ).
Είχε προηγηθεί παρέμβαση του τότε υπουργού Περιβάλλοντος Σωκράτη Φάμελλου, σειρά ερωτήσεων των βουλευτών Β’ Πειραιά της ΝΔ Γιάννη Τραγάκη και ΣΥΡΙΖΑ Εύης Καρακώστα και πίεση από την προηγούμενη περιφερειακή αρχή της Ρένας Δούρου, που είχε εντάξει το έργο στον προϋπολογισμό της.
Σε μια αναλυτική ερώτηση, που είχε καταθέσει, στις 28 Φεβρουαρίου 2018, στη Βουλή ο κ. Τραγάκης διαβάζουμε το ιστορικό αυτής της περίπλοκης υπόθεσης:

Η ερώτηση του κ. Τραγάκη

Το έργο της αποκατάστασης του ΧΑΔΑ είχε ανατεθεί, το 2006, από την Περιφέρεια Αττικής στον ΠΕΣΥΔΑΠ έπειτα από έγκρισης της Τεχνικής Μελέτης Περιβαλλοντικής Αποκατάστασης.
Η άδεια ήταν δεκαετούς διάρκειας και στο διάστημα αυτό αποκαταστάθηκαν περίπου τα 83 στρέμματα από τη συνολική έκταση των 125 στρεμμάτων. Η χρηματοδότηση εκταμιεύτηκε τμηματικά σε τρεις δόσεις, κατ’ αντιστοιχία των τριών από τις τέσσερις φάσεις του έργου.
Έτσι, απόμειναν 42 στρέμματα για την ολοκλήρωση του έργου και παρότι υποβλήθηκε εμπρόθεσμα αίτημα παράτασης άδειας η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής δεν είχε προχωρήσει στην περιβαλλοντική αδειοδότηση της τελευταίας φάσης του έργου.
Η Περιφέρεια Αττικής είχε αποφασίσει να χρηματοδοτήσει με το αναγκαίο ποσό (περίπου ένα εκατομ. €) τις εργασίες της τελευταίας φάσης αλλά χρειάστηκε να γίνουν σειρά συσκέψεων υπό τους υπουργούς Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή και Περιβάλλοντος για να λυθεί το θέμα και να εκδοθεί η άδεια. (για να διαβάσετε αναλυτικά το ιστορικό της υπόθεσης πατήστε εδώ)
Τώρα, όπως φαίνεται η Περιφέρεια Αττικής με τη νέα διοίκησή της αποφάσισε να προχωρήσει, με βάση την υπάρχουσα άδεια, στην εκτέλεση του έργου.

@ (Σχόλιο): Ο περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης είναι γνωστό ότι επενδύει στην επικοινωνία. Όμως, δεν χρειάζονται υπερβολές. Να ανακοινώνει ότι ξεμπλόκαρε ένα έργο, ώριμο και αδειοδοτημένο από τις αρχές του 2019, είναι τουλάχιστον «φάουλ», για να μιλήσουμε με ποδοσφαιρικούς όρους. Εκτός εάν από παραδρομή δεν αναφέρθηκαν στην ανακοίνωση που και γιατί είχε "μπλοκάρει" ξανά και ποιες ενέργειες έκανε για το «ξεμπλοκάρει».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις