Δευτέρα 20 Μαΐου 2019

Τα κύρια σημεία της ομιλίας του Αλ. Τσίπρα στον Πειραιά- Τι είπε για την περιοχή του Πειραιά

Πηγή φωτογραφιών: Γραφείο Τύπου/Andrea Bonetti/Left.gr
Με μια μεγάλη συγκέντρωση υποδέχθηκε ο Πειραιάς τον πρώτο εν ενεργεία πρωθυπουργό, που αποφάσισε να κάνει δημόσια πολιτική ομιλία στην πόλη.
Στα κομματικά επιτελεία η πόλη του Πειραιά έχει- δικαίως- την φήμη μιας «δύσκολης» πόλης για δημόσιες συγκεντρώσεις και μέχρι τώρα τα κόμματα εξουσίας απέφευγαν τη πραγματοποίηση πολιτικών ομιλιών από τους αρχηγούς τους, ιδιαίτερα σε προεκλογικές περιόδους.
Όμως, το απόγευμα της Κυριακής αυτή η παράδοση έσπασε και για πρώτη φορά- μετά τη μεταπολίτευση- εν ενεργεία πρωθυπουργός αποφάσισε να κάνει δημόσια πολιτική ομιλία στη πόλη και μάλιστα μόλις μια εβδομάδα πριν από τις εκλογές.
Είναι άγνωστο το σκεπτικό, που ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας αποφάσισε να κάνει αυτό το βήμα, προφανώς συνετέλεσαν αθροιστικά πολλοί λόγοι, όμως, η υποδοχή του από τον κόσμο και κυρίως ο όγκος της συγκέντρωσης στο Πασαλιμάνι τον δικαίωσε.
Ο κ. Τσίπρας επισκέφθηκε αρχικά το εκλογικό κέντρο του συνδυασμού, που ηγείται ο Νίκος Μπελαβίλας
και από εκεί με τα πόδια, περιστοιχισμένος από όλους τους βουλευτές Α και Β Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με πολύ κόσμο έφτασε στην πλατεία Κανάρη.
Τον πρωθυπουργό προλόγισε ο υποψήφιος δήμαρχος Πειραιά Νίκος Μπελαβίλας, ο οποίος ξεκίνησε την ομιλία του με μια σύντομη ιστορική αναδρομή, με μεγάλη συναισθηματική φόρτιση, για να υπογραμμίσει:
«Να τελειώσουμε την εποχή των ολιγαρχών, εδώ όπου γεννήθηκε το φαινόμενο για να μην πνίξει όλη τη χώρα. Αυτό δεν αφορά μόνον εμάς, αφορά  όλους σας σε όλη την Ελλάδα που μας παρακολουθείτε απόψε. Να μην τους αφήσουμε να αγοράσουν πόλεις, δημάρχους,  και κυβερνήσεις όπως σχεδιάζουν, αγοράζουν ομάδες και μίντια».
Νωρίτερα, με λίγες λέξεις, μόλις 127, θύμισε, ιστορικές στιγμές λέγοντας:
«Εδώ είναι το Πασαλιμάνι που ο στρατός χτύπησε τους απεργούς εργάτες τον Μάη του '23. Εκεί απέναντι, υπήρχε ένα τριώροφο νεοκλασικό με υπόγεια. Μια σκοτεινή παραφωνία ανάμεσα στα υπόλοιπα μέγαρα. Το μοναδικό για το οποίο δεν λυπάμαι που γκρεμίστηκε. Από εκεί πέρασε το 1945 κρατούμενος ο Κοκκινιώτης ποδοσφαιριστής του "Ολυμπιακού", ο αντάρτης της Μάχης της Ηλεκτρικής Νίκος Γόδας, τον Φεβρουάριο του 1952, ο Νίκος Μπελογιάννης και λίγο αργότερα ο Νίκος Πλουμπίδης. Από εκεί πέρασαν σιδηροδέσμιοι, οι δικοί μας ο Γιώργης Μπελαβίλας, ο Τάκης Μπενάς, η Ελένη Κελτεμλίδου, χιλιάδες Πειραιώτες και Πειραιώτισσες στα χρόνια του Εμφυλίου, και ξανά τον Απρίλη του 1967. Αυτό ήταν το Τμήμα Μεταγωγών της Ασφάλειας Πειραιά. Ένα από τα σύμβολα του μίσους. Για όλους και όλες αυτούς είναι αυτό το κόκκινο γαρύφαλλο. Ευτυχώς γκρεμίστηκε».

Ο Αλέξης Τσίπρας

Ακολούθως πήρε το λόγο ο πρωθυπουργός, ο οποίος ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας:

 «Είναι χαρά μου και τιμή μου να βρίσκομαι σήμερα εδώ μαζί σας, δίπλα σας. Στο ιστορικό λιμάνι της χώρας, σε αυτή την ιστορική πόλη, ανάμεσα σε χιλιάδες ανθρώπους που διψούν για το δίκιο και την αξιοπρέπεια. Εδώ, στην πιο τραγουδισμένη πόλη της χώρας μας, στα μέρη της εργατιάς, των προσφύγων, των ναυτικών, των ποιητών της νιότης και του αγώνα».
Από εκεί και πέρα, ιδιαίτερο πολιτικό ενδιαφέρον, είχαν στην ομιλία του (όπως αναμεταδόθηκε από το left.gr) τα εξής σημεία:
1.    Η αναφορά του στη «μεταδημοκρατία», ένα πείραμα, όπως είπε, που θέλησαν κάποιοι να φτιάξουν στη χώρα μας, με στόχο:
•    Να μπορέσουν να ελέγξουν τις αντιδράσεις του ελληνικού λαού, να ανακόψουν την λαϊκή ορμή που εκφράστηκε το 2015.
«Ένα πείραμα που νόμισαν ότι θα πετύχουν αυτοί που συσσώρευσαν δεκάδες μέσα ενημέρωσης για να ελέγχουν την πληροφόρηση, αυτοί που νομίζουν ότι έχοντας την οικονομική δύναμη μπορούν να διαμορφώσουν τις συνθήκες εκείνες που θα κυβερνάται η χώρα, το πείραμα αυτό,  σας το λέμε εδώ, σήμερα, από τον Πειραιά: Απέτυχε το πείραμά σας!».
2.    Η σοβαρή καταγγελία ότι η πρώτη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο του 2015 παρέλαβε «άδεια ταμεία δίχως ούτε ένα ευρώ, διότι μας είχαν στήσει την λεγόμενη παγίδα της παρένθεσης» και πως «υπάρχουν και σήμερα δυνάμεις στην Ευρώπη και φυσικά εδώ μέσα στη χώρα που καιροφυλακτούν να πάρουν πίσω τις δυνατότητες που έχουμε σήμερα, να παίρνουμε μέτρα στήριξης και ελάφρυνσης για τους πολλούς».
3.    Η επίκληση στη μνήμη λέγοντας τα εξής:
«Στην αρχή σχεδίαζε την παρένθεση, την αποτυχία, την αποτυχία μας στις αξιολογήσεις. Είχαν ταυτιστεί με τους πιο σκληρούς από τους δανειστές. Έγραφαν στα τουίτ και στο Facebook «βάστα γερά Γερούν», τα θυμάστε αυτά. Αργότερα προεξοφλούσαν ότι έχουμε φέρει τον κοινωνικό όλεθρο και την καταστροφή, ότι δεν θα κλείσουν οι αξιολογήσεις, ότι θα κοπούν οι συντάξεις, ότι δεν θα βγούμε από τα μνημόνια, ότι θα έχουμε πιστοληπτικές γραμμές στήριξης, ότι δεν θα βγούμε στις αγορές. Όμως, όσο προέβαιναν σε αυτές τις καταστροφολογικές προβλέψεις είχαν φροντίσει να συσσωρεύσουν δεκάδες ΜΜΕ στην δική τους δύναμη πυρός. Συσσωρεύοντας χρήμα, δύναμη και μέσα ενημέρωσης είχαν ένα σκοπό: Να στρέψουν το δικό μας όπλο εναντίον μας».
4.    Για τη Νέα Δημοκρατία: «Το σχέδιό τους είναι δώρα στους λίγους και εκλεκτούς, απολύσεις, 7ήμερη εργασία, κατάργηση του 8ωρου για τους πολλούς. Και βεβαίως δεν μας έκρυψαν ότι το σχέδιό τους είναι και ένα ασφαλιστικό σύστημα σαν αυτό που εφάρμοσε στην Χιλή ο δικτάτορας Πινοσέτ, δηλαδή ένα σύστημα που θα οδηγήσει τη μεγάλη πλειοψηφία στην ιδιωτική ασφάλιση και θα καταρρεύσουν τα  δημόσια ταμεία και θα οδηγηθούν οι συνταξιούχοι σε νέες μεγάλες περικοπές που είτε θα τις καλύψουν οι ίδιοι είτε το δημόσιο ταμείο, που θα οδηγήσει ξανά την οικονομία μας στην αγκαλιά του ΔΝΤ. Αυτό είναι το σχέδιο των πολιτικών μας αντιπάλων»

Ο Αλέξης Τσίπρας για τον Πειραιά

Ειδικά,  για την περιοχή του Πειραιά ο πρωθυπουργός σημείωσε τα εξής:

«Στην περιοχή λοιπόν και της Α’ και της Β’ Πειραιά, την τετραετία 2015-2019 εγκρίναμε έργα μέσω ΕΣΠΑ και Εθνικών Πόρων ύψους 273 εκατ. ευρώ. Έχουμε σχεδόν τριπλασιάσει τα κονδύλια για έργα στην περιοχή, σε σχέση με την τετραετία 2010-2014 που ήταν 99 εκατομμύρια.
Ξεκολλήσαμε όλα τα βαλτωμένα έργα. Το μετρό βρήκε τον δρόμο του για τον Πειραιά επιτέλους. Η επέκταση της γραμμής 3 Αγία Μαρίνα - Πειραιάς, που θα συνδέει τον Πειραιά με την δυτική Αθήνα, με το κέντρο, με το Αεροδρόμιο, υλοποιείται. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού παραδίδονται τρεις νέοι σταθμοί, Αγία Βαρβάρα – Κορυδαλλός – Νίκαια. Και σε δύο χρόνια, ως το καλοκαίρι του 2021, οι υπόλοιποι 3 σταθμοί, Μανιάτικα, Λιμάνι, Δημοτικό Θέατρο, θα έχουν παραδοθεί. Ο προαστιακός εντάχθηκε στο ηλεκτροκίνητο δίκτυο και αναβαθμίζεται. Το τραμ επεκτείνεται προς Πειραιά με 12 στάσεις. Και έτσι, ο Πειραιάς θα έχει σε λίγο καιρό πέρα από τις θαλάσσιες μεταφορές, όλα τα μέσα. Μετρό, Προαστιακό, Τραμ.
Για την υποθαλάσσια οδική ζεύξη με τη Σαλαμίνα, ένα ακόμα σημαντικό έργο, προχωράμε στην εκπόνηση των απαραίτητων περιβαλλοντικών μελετών και έτσι το έργο βρίσκεται στην τελική ευθεία πριν ξεκινήσουμε την υλοποίησή του, με εκτιμώμενο κόστος 350 εκατομμύρια ευρώ.
Για τις ανάγκες ενίσχυσης της τουριστικής δραστηριότητας, προχωράμε στη διαμόρφωση μίας νέας πύλης εισόδου στον Πειραιά για επισκέπτες της κρουαζιέρας.
Επίσης, στα σχολεία της Α’ και Β’ Πειραιά, δίνουμε 14.116 γεύματα κάθε μέρα. Γιατί εμείς δεν θα αφήναμε ποτέ τα παιδιά μας να λιποθυμάνε στα σχολεία από την πείνα. Γιατί εμείς στηρίξαμε πρώτα τους αδύναμους. Αυτό ήταν το πρώτιστο μέλημά μας.
Ξεκινάμε την κατασκευή Κλειστού Κολυμβητηρίου στο Πέραμα.
Πήραμε πίσω από το ΤΑΙΠΕΔ και αναμορφώσαμε τον περιβάλλοντα χώρο στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, για να δημιουργήσουμε εκεί έναν αθλητικό πόλο για τον Πειραιά.
Προχωράμε στην αποκατάσταση των εγκαταστάσεων του Μικρολίμανου και του κλειστού Καπαγέρωφ, το πρώην Παπαστράτειο, για τους νέους και τις νέες του Πειραιά.
Για το λιμάνι. Πετύχαμε μία τελική συμφωνία με την Cosco, πολλαπλά ωφέλιμη για τον Πειραιά και την ελληνική οικονομία, συμφωνία που σε καμία σύγκριση δεν αντέχει με τη συμφωνία στην οποία ήδη είχαν προχωρήσει το 2014 η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ.
(…) Αν δεν υπήρχε η δική μας συμφωνία, ο Δήμος Πειραιά, ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, ο Δήμος Περάματος, ο Δήμος Σαλαμίνας, δε θα είχαν αυτή την τόσο σημαντική ανταποδοτική οικονομική ενίσχυση, που μοιράζονται κάθε χρόνο κάμποσα εκατομμύρια, δίνοντας τη δυνατότητα να οργανώνουν έργα και παρεμβάσεις υπέρ των δημοτών τους.
Αν δεν υπήρχε η δική μας συμφωνία, δε θα είχε διασωθεί η ακτογραμμή της πρώην λιμενοβιομηχανικής ζώνης των Λιπασμάτων και δεν θα είχε αποδοθεί στον οικείο Δήμο και το όνειρο, οι αγώνες δεκαετιών των κατοίκων της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου για έξοδο στη θάλασσα. Θα είχε μείνει οριστικά ανεκπλήρωτο.

Αν δεν υπήρχε η δική μας συμφωνία, δε θα είχε εξασφαλιστεί η διάσωση και η  εξαίρεση από τη παραχώρηση του ιστορικού αρχαιολογικού χώρου της Κυνόσουρας Σαλαμίνας. Δεν θα είχαν εξαιρεθεί το «Καστράκι» η Ηετιώνεια Πύλη, το λιμανάκι του Αγίου Νικολάου, η περιοχή ΝΑΦΘΑ, το λιμανάκι του Αρμού στο Πέραμα και βεβαίως δεν θα είχαν κατοχυρωθεί τα κεκτημένα για τις μικρές και τις μεσαίες πολλές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.


Με την ίδια συμφωνία, επίσης, διασφαλίσαμε όλες τις θέσεις εργασίας και δώσαμε δυνατότητα μετάταξης στον δημόσιο τομέα για τους εργαζόμενους του ΟΛΠ και του ΟΛΘ που το επιθυμούν. Και πρόσφατα εγκρίναμε και το master plan του ΟΛΠ, αφού προηγήθηκε η κήρυξη και η οριοθέτηση αρχαιολογικού χώρου σε τμήμα του Δήμου Πειραιά.

Τέλος, με ευθύνη της Περιφέρειας και με προσωπική προσπάθεια της Ρένας (Δούρου), υλοποιείται μια μεγαλειώδης παρέμβαση στο παραλιακό μέτωπο, από τα όρια του Νέου Φαλήρου και του Μοσχάτου μέχρι τα όρια της Καλλιθέας και του Παλαιού Φαλήρου, μαζί με τα κρίσιμης σημασίας αντιπλημμυρικά έργα για την περιοχή. Και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα αποδοθεί σε όλους τους κατοίκους του Πειραιά, αλλά και της Αττικής,  ένα παραλιακό μέτωπο που θα έχει εντελώς διαφορετική όψη. Αλλάζει πίστα η παραλιακή. Το παραλιακό μέτωπο, ο Πειραιάς, το Φάληρο, το Μοσχάτο, η Καλλιθέα, ολόκληρη η Αττική, με αυτό το μεγάλο έργο της Περιφέρειας
».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις