Σάββατο, 9 Φεβρουαρίου 2019

Κινεζοποιούνται... οι εργασιακές σχέσεις των λιμενεργατών του ΟΛΠ. Ποιά προβλήματα αντιμετωπίζουν

Μεγάλα προβλήματα αντιμετωπίζουν οι λιμενεργάτες μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ.
Τα θέματα τέθηκαν σε συνάντηση της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, χωρίς φυσικά να λάβουν καμία συγκεκριμένη δέσμευση πέρα από την αναγνώριση της αναγκαιότητας της υπογραφής ΣΣΕ και της κάλυψης των κενών θέσεων….
Άλλωστε, είναι σαφές ότι μετά την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας δεν έχει καμία δυνατότητα παρέμβασης στη Διοίκηση του άλλοτε υποπτευόμενου απ’ αυτήν ΟΛΠ.
Πάντως, από τα θέματα, που έθεσαν οι εκπρόσωποι των λιμενεργατών, του πιο ιστορικού σωματείου του λιμανιού, φάνηκαν τα μεγάλα προβλήματα, που έχουν ανακύψει μετά την ιδιωτικοποίηση και είναι:
1)    Η έλλειψη τακτικού λιμενεργατικού προσωπικού.
Όπως ανέφεραν «θα μεγεθυνθεί τους επόμενους μήνες όταν θα αρχίσουν οι αφίξεις κρουαζιεροπλοίων και η εξυπηρέτηση τους δεν μπορεί, με αυτές τις συνθήκες, να είναι στο επίπεδο που είχε κατακτήσει ο ΟΛΠ όλα τα προηγούμενα χρόνια».
2)    Το νέο βαρδιολόγιο, που εφάρμοσε η διοίκηση του ΟΛΠ, που «όχι μόνο δεν έλυσε το πρόβλημα της έλλειψης λιμενεργατικού προσωπικού, αντιθέτως το επιδείνωσε και επέφερε μειώσεις στα εισοδήματα των συναδέλφων και διακρίσεις μεταξύ των λιμενεργατών».
3)    Η συνεχιζόμενη καταβολή μειωμένων αποδοχών (παρανόμως, κατά του λιμενεργάτες) βάσει των μνημονιακών νόμων (ν.3833/10, ν.3845/10 & ν.4024/11), παρά το γεγονός ότι μετά την ιδιωτικοποίηση, ο ΟΛΠ δεν μπορεί και δεν πρέπει να εντάσσεται σε αυτό το περιοριστικό πλαίσιο.
4)    Η μη υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και η μη ανταπόκριση της διοίκησης στο διάλογο.
«Η υπογραφή νέας ΣΣΕ αποτελεί κεφαλαιώδες ζήτημα για τον κλάδο μας και η καθυστέρηση των διαπραγματεύσεων βαρύνει αποκλειστικά τη διοίκηση του ΟΛΠ που θέτει παράλογες απαιτήσεις τορπιλίζοντας τη διαδικασία», ανέφερε η Ένωση. Και προσθέτει, σε ανακοίνωσή της, ότι:
«Για όλα αυτά τα προβλήματα έχει επανειλημμένα ενημερωθεί η διοίκηση του ΟΛΠ (είτε σε συναντήσεις είτε με επιστολές) όλο το προηγούμενο διάστημα χωρίς όμως να έχει δώσει απαντήσεις και λύσεις».
Η Ένωση Λιμενεργατών σημειώνει ότι:
«Η μη ανταπόκριση της άλλης πλευράς δεν μας κάνει αισιόδοξους και τα περιθώρια να βρεθούν λύσεις είναι πλέον περιορισμένα».
Και προειδοποιεί: «Εμείς έχουμε ευθύνη απέναντι στους συναδέλφους μας να επιλύσουμε τα προβλήματα του κλάδου με κάθε νόμιμο μέσο και τρόπο και βεβαιώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα το κάνουμε».

@ (Σχόλιο): (1) Οι διαθέσεις του ΟΛΠ/ Cosco για τους λιμενεργάτες έχουν φανεί, από χρόνια, από τις εργασιακές σχέσεις, που εφαρμόζονται στο τομέα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ), όπου είχε μπει αρχικά η κινέζικη εταιρεία. Με δύο λόγια, "νοικιαζόμενοι" εργάτες, χωρίς δικαιώματα, με χαμηλές αμοιβές.
(2) Η διάσπαση του μετώπου υπαλλήλων- λιμενεργατών την περίοδο της ιδιωτικοποίησης (2016) αποδείχτηκε καταστροφική για τους δεύτερους. Τί είχε συμβεί τότε; Ποιοι ευθύνονταν για αυτή την εξέλιξη; Αναπάντητα ερωτηματικά….
(3) Μετά τους πανηγυρισμούς του πρώην υπουργού Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλή για τη Συλλογική Σύμβαση ΟΛΠ- Υπαλλήλων (που δεν είχε σχέση με το όποιο αποτέλεσμα), τώρα τι θα πει ο Φ. Κουβέλης;
Βεβαίως, όπως προείπαμε δεν μπορεί να καθορίσει κανένας υπουργός το αποτέλεσμα, αλλά όταν το Υπουργείο- βλέπε: η κυβέρνηση- πανηγυρίζει στις επιτυχίες, δεν μπορεί να… κρύβεται στα δύσκολα. Έτσι, δεν είναι;


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις