Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

Τι έγινε στη δεύτερη συνέλειυση των κατοίκων για την αποτροπή της επέκτασης του λιμανιού στη Πειραική- Οι επόμενες κινήσεις τους

Με θέμα "Κρουαζιέρα, επέκταση του λιμανιού και επιπτώσεις στη ζωή μας" και με συμμετοχή ειδικών επιστημόνων πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 13/6/18 στο γήπεδο μπάσκετ του 54ου Δημοτικού Σχολείου στην Πειραϊκή η 2η Συνέλευση των κατοίκων που αγωνίζονται κατά της νότιας επέκτασης του λιμανιού με μπάζωμα της θάλασσας.
Συμμετείχαν ο πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της οργάνωσης "Φίλοι της Φύσης" Κώστας Φωτεινάκης, η περιβαλλοντολόγος Μαρία Σαλωμίδη, ερευνήτρια στο Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών και η Κωνσταντίνα Ντεμίρη, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρίας.
Οι κάτοικοι άκουσαν με έντονο ενδιαφέρον την επιστημονική τεκμηρίωση  γιατί το φαραωνικό αυτό έργο δεν θα συνεισφέρει τίποτα στην τοπική και την εθνική οικονομία, ενώ θα προκαλέσει μη αναστρέψιμη καταστροφή του θαλασσίου περιβάλλοντος και του τοπίου της Πειραϊκής Ακτής, που είναι μοναδικού κάλλους και έχει τεράστια αρχαιολογική και τουριστική αξία.
Πρόκειται για ένα έργο που στοχεύει να φέρει περισσότερες χιλιάδες επιβατών κρουαζιέρας στον Πειραιά για να επισκεφθούν την Ακρόπολη, ενώ είναι γνωστό ότι ούτε ο Πειραιάς μπορεί να αντέξει στο οδικό του δίκτυο που ασφυκτιά πρόσθετες φάλαγγες τουριστικών λεωφορείων, ούτε το κέντρο της Αθήνας διαθέτει χώρους στάθμευσης για τις φάλαγγες αυτές, ούτε η Ακρόπολη μπορεί να δεχτεί πάνω από 8.000 συνολικά επισκέπτες την ημέρα, δηλ. όσους μεταφέρει ένα μόνο από τα κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς - για τα οποία το λιμάνι μας διαθέτει ήδη 2-3 θέσεις, από τις συνολικά 9-11 θέσεις για κρουαζιερόπλοια, σύμφωνα με τον ΟΛΠ.
Στην ίδια εκδήλωση παρουσιάστηκαν τα νομικά ερείσματα για τις προσφυγές που ετοιμάζονται στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση για την ακύρωση του έργου.
Μετά την ακύρωση, θα γίνει προσπάθεια ώστε τα 120 εκατομμύρια ευρώ των Ευρωπαίων φορολογούμενων που θα διασωθούν, να διατεθούν σε άκρως αναγκαία και επείγοντα για τον Πειραιά αναπτυξιακά έργα, όπως η επέκταση της Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας μέχρι το λιμάνι, με υπογειοποίηση του ΗΣΑΠ από το Νέο Φάληρο, καθώς και η επέκταση του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου του λιμανιού από την Ιχθυόσκαλα μέχρι την Εθνική Οδό Αθηνών-Πατρών, μέσω Σχιστού.
Την επομένη της εκδήλωσης ξεκίνησε και ο κύκλος προγραμματισμένων συναντήσεων της Επιτροπής Κατοίκων με Έλληνες Ευρωβουλευτές για την ενημέρωσή τους με σκοπό την υποβολή ερωτήσεων προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα κριτήρια χρηματοδότησης και τη σκοπιμότητα του έργου και την εν συνεχεία παρέμβασή της στην Επιτροπή Αναφορών του Ευρωκοινοβουλίου για ακύρωση της χρηματοδότησης του έργου. Οι  συναντήσεις αυτές θα συνεχιστούν και την επόμενη εβδομάδα.
Τέλος, εκκρεμεί ακόμη η συνάντησή της με τον Πρόεδρο της ΟΛΠ Α.Ε.-COSCO Captain Fu, προς τον οποίο έχουν απευθύνει σχετικό αίτημα από 31/5/18, αλλά ακόμη δεν έχουν λάβει θετική ή αρνητική απάντηση. Πρόθεση της Επιτροπής είναι να του γνωστοποιήσουν τη σφοδρή αντίθεση των κατοίκων της  Πειραϊκής προς το περιττό και καταστροφικό αυτό έργο, για το οποίο μπορούν να διερευνηθούν τρόποι απεμπλοκής, καθώς - ατυχώς - περιλαμβάνεται στη σύμβαση παραχώρησης ως υποχρεωτικό για την COSCO. 

@ Δύο σχόλια: 1) Το έργο μόνο κατ’ όνομα μπορεί να θεωρείται «Υποχρεωτικό» για τη Cosco. Από τη στιγμή, που ο ΟΛΠ/ Cosco δεν θα βάλει σχεδόν ούτε… ευρώ, τι είδους υποχρεωτικότητα μπορεί να έχει;
2) Η Cosco ως εταιρεία είναι μια ναυτιλιακή/ μεταφορική εταιρεία και δεν έχει καμία σχέση με τη κρουαζιέρα. Είναι λοιπόν προφανές ότι το έργο δεν βρίσκεται στον κεντρικό πυρήνα του ενδιαφέροντος της εταιρείας, όπως π.χ. είναι η ανάπτυξη του εμπορικού λιμανιού. Ποιοι, λοιπόν, είναι αυτοί, που «σπρώχνουν» την "ανάπτυξη της κρουαζιέρας" και την υλοποίηση του έργου, έχοντας τη δυνατότητα, μάλιστα, να μιλάνε και για λογαριασμό του ΟΛΠ/ Cosco; 

Απαντήσεις δεν περιμένω….

2 σχόλια:

  1. Δύο σημεία θα τονίσω και αυτά είναι α)υποχρεωτική επένδυση είναι διότι έτσι συμφωνήθηκε και παραχωρήθηκε ο ΟΛΠ, και πάντα στους θεσμικούς επενδυτές το τονίζεται η προοπτική δήθεν, όπως ισχυριζόμαστε εμείς οι ενάντιοι, ανάπτυξης της κρουαζιέρας,αντιλαμβάνομαι ότι το επικρίνετε εμμέσως β) και εδώ είναι το κρυφό χαρτί μάλλον, στην τότε (2013)έγκριση χρηματοδότησης της Ε.Ε. υπάρχει μία μικρή παράγραφος που λέει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί το νέο λιμάνι για εμπορικές λειτουργίες. Επομένως και προίκα στην νέα διοίκηση και μελλοντικά θα μπορεί να εξυπηρετήσει την κυρίαρχη επιχειρηματική λειτουργία της εταιρείας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το πρώτο, σωστά το καταλάβατε, μας κάνει εντύπωση (το λέμε κόσμια) πως μπορεί να χαρακτηρίζεται υποχρεωτικό ένα έργο, για το οποίο δεν πληρώνει σχεδόν τίποτα ο ΟΛΠ.
      Το δεύτερο είναι πραγματικά πολύ ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό.
      Περιμένουμε ενημέρωση για τη συνέχεια...

      Διαγραφή

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις