Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026

Οριστικά φεύγει το Ναυτοδικείο από τον Πειραιά! Η κυβέρνηση αδιαφόρησε για τις αντιδράσεις των φορέων της πόλης!

Οριστικοποιήθηκε η μεταφορά του Ναυτοδικείου στην Αθήνα! Η κυβέρνηση παρά τις αντιδράσεις των φορέων του Πειραιά και την ενεργή στήριξη, που είχαν από βουλευτές και της Νέας Δημοκρατίας προχώρησε στην έκδοση Προεδρικού Διατάγματος, που ορίζει ότι το Ναυτοδικείο μεταφέρεται από τις 31 Ιουλίου 2026!
Όπως αποκάλυψε το έγκυρο, εξειδικευμένο site army voice το Προεδρικό Διάταγμα δημοσιεύτηκε, την Τρίτη 23/6, στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ Α’ 101/2026) και ορίζει ότι:

  • Η έδρα του Ναυτοδικείου μεταφέρεται από τον Πειραιά στην Αθήνα και μετονομάζεται σε «Ναυτοδικείο Αθηνών».

Στο ίδιο Προεδρικό Διάταγμα αναφέρεται ακόμα ότι

το Ναυτοδικείο ιδρύθηκε με τον ν. ΧΝΘ’ της 5ης Αυγούστου 1861 «Περί Ναυτικής Ποινικής Νομοθεσίας» (φ. ΕτΚ 46/26.08.1861).
Το Ναυτοδικείο αρχικά είχε έδρα την οικία της χήρας του Νικολάου Μιαούλη (γιού του Υδραίου αγωνιστή του 1821 Ναυάρχου  Ανδρέα Μιαούλη), στην διασταύρωση των οδών Αλκιβιάδου και Φιλελλήνων, στον Πειραιά. Από το 1925 μεταφέρθηκε στο ειδικά κατασκευασμένο κτίριο στην Ακτή Τρύφωνος Μουτσοπούλου 66Α, όπου παρέμεινε μέχρι σήμερα

Το ΦΕΚ με τον ιδρυτικό νόμο του Ναυτοδικείου

Το κτίριο αυτό από το 1987 έχει χαρακτηριστεί ως διατηρητέο γιατί παρουσιάζει ιδιαίτερο μορφολογικό αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον και συμβάλλει στη διατήρηση του πολεοδομικού ιστού του παραδοσιακού τμήματος του Πειραιά.
Με δύο λόγια το Ναυτοδικείο, που ιδρύθηκε το 1861 και συνδέθηκε με τη ναυτική  ιστορία της πόλης, αποκόπτεται από τον Πειραιά με μια υπογραφή και μεταφέρεται στην Αθήνα. Το θέμα δεν αφορά μόνο μια αλλαγή έδρας. Αφορά το τέλος μιας παρουσίας 165 ετών σε μια πόλη που είναι ταυτισμένη με τη θάλασσα, το λιμάνι, το Πολεμικό Ναυτικό, τη ναυτιλία και το Λιμενικό Σώμα.
Η γνωστοποίηση των προθέσεων της κυβέρνησης είχε προκαλέσει άμεση αντίδραση από τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά (ΔΣΠ) (για να δείτε σχετικό ρεπορτάζ πατήστε εδώ) ενώ με πρωτοβουλία του δημάρχου Γιάννη Μώραλη συγκροτήθηκε μια σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν όπως είχε γράψει το pireas2day.blogspot.gr (για να πατήσετε την σχετική ανάρτηση πατήστε εδώ) συμμετείχαν οι βουλευτές Α’ Πειραιά της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Κατσαφάδος και Νίκος Βλαχάκος, της Νέας Αριστεράς  Θοδωρής Δρίτσας και ένας συνεργάτης της Δόμνας Μιχαηλίδου. Από τη Β’ Πειραιά, της ΝΔ Γιώργος Βρεττάκος, Γιάννης Τραγάκης, Δημήτρης Μαρκόπουλος και Μιχάλης Λιβανός και του ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Κασιμάτη. 
Το ΦΕΚ με το ΠΔ για τη μεταφορά του Ναυτοδικείου 

  • Στη σύσκεψη αποφασίστηκε να συγκροτηθεί Επιτροπή Πόλης, για τη διεκδίκηση της παραμονής στον Πειραιά του Ναυτοδικείου. Ωστόσο, όπως αναφέρουν έγκυρες πηγές η Επιτροπή δεν έγινε δεκτή από τον αρμόδιο υπουργό Εθνικής Άμυνας, Ν. Δένδια, ο οποίος φέρεται να αποδέχτηκε να δει μόνο τον δήμαρχο.

Έτσι, εν κρυπτώ, όπως ξεκίνησε και αυτή η υπόθεση, η κυβέρνηση προώθησε το Προεδρικό Διάταγμα για την μεταφορά του Ναυτοδικείου, διαγράφοντας την Ιστορία της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις