Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025

Στον Πειραιά τα πρώτα δρομολόγια των τρόλεϊ και εδώ αρχίζουν να "ξηλώνονται". Ικανοποίηση από τον Δήμο!

Από τον Πειραιά ξεκίνησαν τα τρόλεϊ και από τον Πειραιά άρχισε το ξήλωμα του δικτύου της!
Η πρώτη φάση των εργασιών αποξήλωσης του δικτύου τρόλεϊ άρχισε, την Κυριακή 7/12, και επικροτήθηκε με την παρουσία του δημάρχου Γιάννη Μώραλη, ο οποίος σε δηλώσεις του έκανε λόγο για «την αρχή μιας νέας εποχής για τις αστικές μετακινήσεις στην πόλη μας».
Ωστόσο, τα τρόλεϊ έχουν συνδεθεί, ιστορικά, με τις συγκοινωνίες της πόλης- και όχι μόνο- καθώς σύμφωνα με ιστορικά στοιχεία της ΟΣΥ η πρώτη γραμμή τρόλεϊ που εγκαινιάστηκε από την Η.Ε.Μ., το 1948, ήταν εκείνη της Καστέλλας, που αντικατέστησε την τροχιοδρομική γραμμή 20. Η γραμμή αυτή έχει διατηρήσει τον αριθμό αυτό έως σήμερα.
Η ιστορική, αυτή, γραμμή, που θα εξυπηρετείται πλέον από ηλεκτροκίνητα λεωφορεία εκτός του ότι ήταν η πρώτη γραμμή τρόλεϊ στην χώρα είχε και μια άλλη «πρωτιά». Ήταν η πρώτη στην οποία καταργήθηκε, το 1976, η θέση του εισπράκτορα.
Με την κατάργηση του εισπράκτορα, τοποθετήθηκε ένα διαφανές κουτί, κοντά στη θέση του οδηγού, όπου ο επιβάτης μπαίνοντας στο όχημα έριχνε το αντίτιμο του εισιτηρίου. Ωστόσο, στο τέλος της ημέρας σε αυτό τον υποδοχέα κερμάτων βρίσκονταν διάφορα άλλα αντικείμενα εκτός από τα κανονικά κέρματα.
Αυτό συνεχίστηκε για αρκετά χρόνια μέχρι που τοποθετήθηκαν ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων.
Στην Αθήνα τα πρώτα τρόλεϊ θα φτάσουν αργότερα, μετά την κατάργηση του τραμ επί υπουργίας Κ. Καραμανλή  και το ξήλωμα των γραμμών του. Η πρώτη γραμμή λειτούργησε στις 27 Δεκεμβρίου 1953 και ήταν στη διαδρομή Πατήσια- Αμπελόκηποι με τον αριθμό «3». Τα πρώτα 40 οχήματα που κυκλοφόρησαν σε αυτή τη γραμμή ήταν μεγάλου μεγέθους, τριαξονικά, ηλεκτροκίνητα λεωφορεία Alpha Romeo – GCE – Casaro.

Τέλος εποχής

Το τέλος εποχής γράφτηκε πρόσφατα με την αιφνιδιαστική εξαγγελία του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών Κ. Κυρανάκη για την κατάργηση του εναέριου δικτύου των τρόλεϊ και την αντικατάστασή τους από ηλεκτροκίνητα λεωφορεία.
Για αδιευκρίνιστο λόγο αυτή η επιχείρηση ξεκίνησε από τον Πειραιά με την ένθερμη υποστήριξη της δημοτικής αρχής.

Έτσι, την Κυριακή 7/12, όπως έγινε γνωστό από τον Δήμο, ο δήμαρχος και ο αναπληρωτής υπουργός πραγματοποίησαν αυτοψία και ενημερώθηκαν αναλυτικά για τη διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα των εργασιών και τα επόμενα στάδια αξιοποίησης του χώρου.
Όπως είναι γνωστό, με την απομάκρυνση των καλωδίων των τρόλεϊ και την αποφόρτιση του δικτύου το τραμ θα φτάσει μέχρι την τερματική στάση στην Ακτή Ποσειδώνος. 
«Η σημερινή έναρξη της αποξήλωσης του δικτύου τρόλεϊ στον Πειραιά σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής για τις αστικές μετακινήσεις στην πόλη μας. Με σεβασμό στην παράδοση που τα τρόλεϊ υπηρέτησαν επί δεκαετίες τους κατοίκους της Αττικής, ανοίγει τώρα ο δρόμος για ένα  πιο σύγχρονο, ευέλικτο και φιλικό προς τον πολίτη σύστημα μετακίνησης», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του, ο κ. Μώραλης.
«Πρόκειται για μια παρέμβαση που θα βελτιώσει αισθητά την εικόνα της πόλης, θα μειώσει τα σημεία οπτικής όχλησης και θα διευκολύνει τις κυκλοφοριακές ροές στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά» πρόσθεσε ο ίδιος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις