Του Κυριάκου Τσιπούρα
Από το master plan του Ο.Λ.Ε
Ημέρες πολυτεχνείου και η κυβέρνηση της εξωτερικής πολιτικής του μπιρ παρά [1], θυμήθηκε να επαναφέρει την ¨σκόνη¨ της περιβαλλοντικής υποβάθμισης στο Θριάσιο πεδίο με πρακτικές της χούντας.
Όλοι στην Ελευσίνα γνωρίζουν με ποιο τρόπο δόθηκαν οι άδειες λειτουργίας βαρέων βιομηχανικών εγκαταστάσεων στο δυτικό παραλιακό μέτωπο της πόλης, όλοι γνωρίζουν ότι η Ελευσίνα και η Δυτική Αττική έχασε από καιρό τις φημισμένες παραλίες στην Βλύχα και τα Βραχάκια από τις επιχωματώσεις και την σκόνη από τη μεταφορά χύδην φορτίων και των λατομείων που κατέστρεψε το βουνό δίπλα στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη με ακατανόητη βιασύνη και χωρίς καμία διαβούλευση με την τοπική κοινωνία πρωτίστως, αν και πρόκειται για ένα θέμα που αφορά όλο το Θριάσιο πεδίο και κατ’ επέκταση όλη την Αττική, προώθησε νομοθετική ρύθμιση παραχώρησης και χρήσης δημόσιας περιουσίας και περιουσίας του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας.
Η φημολογούμενη περιοχή που θα αποδοθεί στην εταιρεία των Ναυπηγείων Ελευσίνας μάλλον πρόκειται για τον χώρο
Σημειώνουμε ότι η νέα σιδηροδρομική σύνδεση είχε σχεδιαστεί να διέρχεται εντός των χώρων της πρώην ΠΥΡΚΑΛ επομένως στην συμφωνία κυβέρνησης και πρεσβείας των ΗΠΑ μπαίνει στο κάδρο και η δημόσια περιουσία της πρώην ΠΥΡΚΑΛ.
Η κυβέρνηση Μητσοτάκη φαίνεται ότι έχει δώσει διαζύγιο με την προστασία του περιβάλλοντος, την κλιματική κρίση και την αναπτυξιακή ροπή προς την αποκέντρωση που θα δώσει ζωή στην συνεχώς δημογραφικά αποστεωμένη επαρχία. Όλες οι πολιτικές της κυβέρνησης σχετικά με το ενεργειακό, την βιώσιμη ανάπτυξη, την εφαρμογή καθολικά σε κάθε παραγωγικό τομέα της κυκλικής οικονομίας, χαρακτηρίζονται από αντιφατικότητα ενώ πολλές φορές κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν αντικανονικές των ευρωπαϊκών κανονισμών και οδηγιών.
Για παράδειγμα η κυβέρνηση προτείνει τη καύση των οικιακών απορριμμάτων ενώ όλοι γνωρίζουν ότι η μέθοδος αυτής αντίκειται στην λογική της κυκλικής οικονομίας και της αποφυγής κατασπατάλησης πρώτων υλών που μπορούν να ανακτηθούν ειδικά των λεγόμενων σπάνιων γαιών, αποφασίζει και διατάζει την εισαγωγή αποθήκευσης και χρήσης σχιστολιθικού αερίου LNG παντού χωρίς διαβούλευση για διαμετακομιστικό γεωπολιτικό κυρίως σκοπό, αποκλίνοντας όλο και περισσότερο από τον στόχο του Εθνικού Σχεδιασμού Ενέργειας και Κλίματος (ΕΣΕΚ) κατά 50% περίπου [3].
Ακόμα και οι δηλώσεις των αρμόδιων υπουργών όπως του υπουργού Ναυτιλίας, του υπουργού Ανάπτυξης, του αντιπροέδρου της κυβέρνησης μόνο σύγχυση και προβληματισμό μπορούν να φέρουν, αφού δεν προσδιορίζουν τι θα γίνει [4], μιλάνε λες και θα επαναλειτουργήσει η Ελευσίνα ως βάση πολεμικών πλοίων του ΝΑΤΟ [5], ότι θα είναι είσοδος για την μεταφορά με βαρέα μεταφορικά μέσα χύδην φορτίων μέσα από την πόλη [6] .
![]() |
| Ζώνες δυνητικά υψηλού κινδύνου πλημμύρας |
Η Ελευσίνα όπως και όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης δεν μπορεί να βασίζεται στο αναχρονιστικό και επικίνδυνο για την παγκόσμια κοινότητα και ειρήνη θεώρημα ¨Drill baby drill¨και παλιά καταστροφικά μοντέλα ανάπτυξης, που προωθούν πολιτικές όπως την απουσία αδόμητου και πράσινου χώρου, την κυριαρχία του αυτοκινήτου ως μέσο μετακίνησης, το μπάζωμα ρεμάτων, με επενδύσεις που δεν λαμβάνουν υπόψη αν η Ελευσίνα χωράει άλλη επιβαρυντική για το περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων της επένδυση.
Η νέα επενδυτική λαίλαπα περιλαμβάνει την επιχωμάτωση άνω των 160 στρεμμάτων του Όρμου της Βλύχας [7] από την δυτική πύλη του ΤΙΤΑΝ έως ακτές της ΠΥΡΚΑΛ με πλήρη εξαφάνιση της φυσικής εκβολής του ρέματος Σούρες και του υδροβιότοπου, μόνο και μόνο το νέο λιμάνι να είναι ανταγωνιστικό στο κινέζικων συμφερόντων λιμάνι του Πειραιά.
Με αυτή την φαιδρή λογική η κυβέρνηση της ΝΔ σχεδιάζει μπάζωμα ρέματος σε μία περιοχή που έχει πρόσφατα πληγεί από τις πλημμύρες, και την επαναφορά της ζωής της πόλης με την εντατική χρήση του παράλιου μετώπου μεγάλων και επικίνδυνων μεταφορικών φορτίων, χωρίς να ερωτηθεί η πόλη αν αποδέχεται ξανά, μία ζωή με την ¨σκόνη των φουγάρων¨.
[1] Η έκφραση "μπιρ παρά" (bir para) προέρχεται από την Τουρκική γλώσσα και σημαίνει κάτι που δεν αξίζει σχεδόν τίποτα ή δίνεται χωρίς κόστος.
[2] Νέο μάστερ πλαν Λιμένα Ελευσίνας: Αλλάζει ριζικά το παράκτιο μέτωπο της Ελευσίνας
[3] Το ποσοστό αφορά το CO2 σε τόννους
[4] https://www.capital.gr/politiki/3958078/b-kikilias-i-eleusina-anaptussetai-i-nea-diataxi-afora-apokleistika-ti-xrisi-tou-naupigeiou/
[5] https://www.newmoney.gr/roh/palmos-oikonomias/nautilia/i-elefsina-allazi-ton-charti-to-neo-limani-antivaro-ston-pirea-ke-to-amerikaniko-apotipoma/
[6] https://www.newmoney.gr/roh/politiki/chatzidakis-gia-limani-pirea-den-boroume-na-apokrououme-ependitikes-protasis/
[7] https://ecoeleusis.org/blog/2023/07/07/o-ole-schediazei-tin-vlycha-bazomeni-kai-tin-poli-apokleismeni/

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου