Πρόκειται για το πρόγραμμα με τίτλο «Υιοθεσία Πλοίου – Adopt a Ship», που δημιουργήθηκε το 2006 από το Κυπριακό Ναυτιλιακό Επιμελητήριο και την Περιβαλλοντική Οργάνωση CYMEPA και υλοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 2019 από την Project Connect με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας. Η Project Connect είναι μια Μη Κερδοσκοπική Αστική Εταιρεία που ιδρύθηκε τον Μάιο του 2015 με την στήριξη Ελλήνων εφοπλιστών και διακεκριμένων επαγγελματιών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο.
- Με αυτό το πρόγραμμα οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα, μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας, να επικοινωνούν σε πραγματικό χρόνο με τον πλοίαρχο ενός πλοίου και να γνωρίζουν βιωματικά τις συνθήκες εργασίας και το περιβάλλον του. Στόχος είναι να έρθουν οι νέοι σε επαφή με το ναυτικό επάγγελμα και τον ευρύτερο ναυτιλιακό τομέα.
Το καινοτόμο πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται στα σχολεία της πόλης από το 2019 προβλέπει
την «υιοθεσία» ενός πλοίου από μια σχολική τάξη για ολόκληρο το ακαδημαϊκό έτος.Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι μαθητές επικοινωνούν εβδομαδιαίως με τον καπετάνιο και το πλήρωμα, αποκτώντας γνώσεις για τη ζωή στη θάλασσα, παρακολουθώντας τα ταξίδια σε παγκόσμιο χάρτη, γνωρίζοντας διαφορετικούς πολιτισμούς και συμμετέχοντας σε διαδραστικές μαθησιακές δραστηριότητες.
Στην πρώτη πιλοτική περίοδο λειτουργίας του από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο 2019 πήραν μέρος με επιτυχία 7 σχολεία και 180 μαθητές. Μέχρι σήμερα έχουν συμμετάσχει συνολικά 18 σχολεία του Πειραιά, από τα οποία 9 δημόσια Δημοτικά Σχολεία, επτά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και δύο ιδιωτικά σχολεία.
Ημερίδα
Για την ενημέρωση των εκπαιδευτικών για το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε ημερίδα που διοργάνωσε χθες, η Διεύθυνση Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Πειραιά, σε συνεργασία με την Project Connect, στο αμφιθέατρο του Ραλλείου Γυμνασίου – Λυκείου Θηλέων Πειραιά.
Η ημερίδα απευθυνόταν σε διευθυντές και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης των σχολείων του Δήμου Πειραιά και αφορούσε για την ενημέρωσή τους στο πρωτοποριακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα που στοχεύει στην ενίσχυση της βιωματικής μάθησης, της επαγγελματικής ανάπτυξης, της ενσυναίσθησης και της ουσιαστικής διασύνδεσης μεταξύ εκπαίδευσης και ναυτιλίας.
Από τον Νοέμβριο έως τον Απρίλιο, τα σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα θα έχουν τη δυνατότητα ανταλλαγής αλληλογραφίας με τον καπετάνιο του υιοθετημένου πλοίου και παρακολούθησης της πορείας του ταξιδιού του. Μέσα από αυτή τη βιωματική διαδικασία, οι μαθητές μαθαίνουν για τα ταξίδια, τις συνθήκες διαβίωσης και εργασίας στη θάλασσα, τους ρόλους και τις ευθύνες πάνω στο πλοίο, ενώ παράλληλα διδάσκονται μαθήματα όπως Γεωγραφία, Μαθηματικά, Αγγλικά και Μουσική, με επίκεντρο τη ναυτιλία και το θαλάσσιο περιβάλλον.
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, τόνισε στον χαιρετισμό του ότι στόχος είναι η «επέκταση του προγράμματος «Υιοθεσία πλοίου», σε όλα τα σχολεία του Πειραιά»
«Ο Πειραιάς, το πρώτο λιμάνι της χώρας, εδώ που χτυπά η «καρδιά» της ελληνικής ναυτιλίας, είναι η πόλη της ναυτοσύνης και των ναυτικών. Ως Δημοτική Αρχή, θεωρούμε χρέος μας να διασφαλίσουμε ότι αυτή η σχέση του Πειραιά με τη θάλασσα θα παραμείνει ζωντανή και ισχυρή στις επόμενες γενιές», ανέφερε ο ίδιος. Και πρόσθεσε:
«Με τη διοργάνωση αυτής της ημερίδας, ο Δήμος Πειραιά, αναγνωρίζοντας τον σπουδαίο ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην οικονομία, στην κοινωνική ζωή και στον πολιτισμό της χώρας μας και κυρίως στην πόλη του Πειραιά, επιθυμεί να επεκτείνει τη δράση του προγράμματος»
Ομιλητές της ημερίδας ήταν οι εξής:
• Γιάννης Ξυλάς, Πρόεδρος της Ariston Navigation, Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Πρόεδρος Intercargo, HELMEPA
• Νικόλας Τσαλαμανιός, Διευθύνων Σύμβουλος της Seaven Tankers & Dry, Chairman της Project Connect
• Δρ. Αδαμαντία Σπανακά, Εκπαιδευτικός Σύμβουλος της Project Connect
• Κωνσταντίνος Δ. Γεώμελος, MSc, AFNI, Πλοίαρχος και Διευθυντής Ναυτιλίας, Chandris Hellas
• Βασιλική Καροπούλου, Εκπαιδευτικός
• Ειρήνη Νοτιά, Ιδρύτρια και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Project Connect, Μεσίτρια Ναυτιλιακών Καυσίμων


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου