Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025

Ποια είναι τα σχέδια της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά την "επόμενη μέρα". Τι έργα προγραμματίζονται

Επιταχύνει την πραγματοποίηση νέων επενδύσεων η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά στον… απόηχο των αμερικανικών κινήσεων για τη δημιουργία και την ανάπτυξη ανταγωνιστικού λιμανιού στην Ελευσίνα.
Τα σχέδια της κινέζικης εταιρείας παρουσίασε ο νέος πρόεδρος του ΟΛΠ, Han Chao, στην ομιλία του, στην επετειακή εκδήλωση για τα 30 χρόνια του Ελληνο-Κινεζικού Επιμελητηρίου, υπογραμμίζοντας ότι ο ΟΛΠ βρίσκεται σε φάση εντατικής μετάβασης, με στόχο να εξελιχθεί σε ένα λιμάνι «παγκόσμιας κλάσης».
Προς αυτή την κατεύθυνση, η διοίκηση του Οργανισμού κινείται ταυτόχρονα σε δύο στρατηγικούς άξονες: 
1)    Τη δημιουργία ενός πλήρως ψηφιακού και «έξυπνου» λιμένα, με την επιτάχυνση της αυτοματοποίησης, αλλά και επενδύσεις σε τεχνολογίες real-time data, smart logistics και digital platforms, που θα ενισχύσουν τόσο την αποδοτικότητα όσο και τη διαφάνεια των λειτουργιών του.
2)    Την δημιουργία υποδομών που θα καταστήσουν τον Πειραιά πρότυπο «πράσινου» και χαμηλών εκπομπών άνθρακα λιμένα.
«Με αυτά τα δεδομένα», τόνισε, «προχωρούμε ταχύτερα και ενισχύουμε περαιτέρω τις επενδύσεις μας».
Αναφερόμενος στην επόμενη πενταετία, ο πρόεδρος του ΟΛΠ παρουσίασε τρεις βασικές προτεραιότητες:
1)    Την ενδυνάμωση της επενδυτικής πλατφόρμας του Λιμένος Πειραιώς, 
2)    Την αναβάθμιση του ρόλου του Πειραιά ως διεθνούς διαμετακομιστικού κόμβου, με την ενίσχυση των λιμενικών υποδομών, με παρεμβάσεις στο masterplan και βελτιώσεις σε κρηπιδώματα, χωρητικότητα και λειτουργικότητα  
3)    Την επιτάχυνση της ανάπτυξης του νέου logistics park, με τη δημιουργία ενός νέου Κέντρου Αποθηκών στο χώρο του πρώην ΟΔΔΥ στο Ικόνιο.
Η διαθέσιμη έκταση είναι περίπου 70 στρέμματα και η ανάπτυξη του Κέντρου Αποθηκών συμπεριλαμβάνεται στις προαιρετικές επενδύσεις του master plan.
Σύμφωνα με το master plan το νέο Κέντρο θα λειτουργήσει συμπληρωματικά στους χώρους logistics που διαθέτει ήδη ο ΟΛΠ, όπως τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων που στεγάζει την κόκκινη αποθήκη της θυγατρικής της Cosco, Piraeus Consolidation & Distribution Center (PCDC).


Παράλληλα, θα κατεδαφιστούν οι τρεις παλιές αποθήκες Γ3 (5.500 τ.μ.), Γ5 (2.250 τ.μ.) και Γ8 (1.650 τ.μ.) που χρησιμοποιούνταν για τη διαχείριση συμβατικού φορτίου και θεωρούνται απαρχαιωμένες και στη θέση τους, θα δημιουργούν νέες, πιο σύγχρονες, στις οποίες η διακίνηση εμπορευμάτων θα γίνεται πιο αποδοτικά.
Το έργο θα συνδυαστεί με την υλοποίηση της υποχρεωτικής επένδυσης, που έχει ήδη καθυστερήσει- και προφανώς η Cosco δεν θέλει να δίνει «πατήματα» για αμφισβητήσεις της- για την υπόγεια οδική σύνδεση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων με τον πρώην χώρο του ΟΔΔΥ, ώστε το κέντρο αποθηκών να ενοποιείται με τον «Τελωνειακό χώρο τύπου 1», δηλαδή την ελεύθερη ζώνη.
Το έργο είχε μελετηθεί από το 2013, επί κρατικής διοίκησης του ΟΛΠ και θεωρείτο ως εξαιρετικά σημαντικό καθώς θα διασυνδέσει δύο χερσαίους λιμενικούς χώρους, τον χώρο του car-terminal στο Ν. Ικόνιο με τον γειτονικό χώρο που βρίσκεται δεξιά του κεντρικού άξονα, που οδηγεί στη λεωφόρο Σχιστού.


Η διασύνδεση των δύο αυτών χώρων συνολικής έκτασης 250.000 τμ, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης πολλαπλών δραστηριοτήτων logistics στους τομείς car-terminal και εμπορευματοκιβωτίων.
Η νέα αποθήκη θα υλοποιηθεί σε διαδοχικές φάσεις, ανάλογα με την ζήτηση και την ανάπτυξη της αγοράς.
Με τα δύο κέντρα logistics, ο ΟΛΠ πρόκειται να αποκτήσει πρόσθετο ζωτικό χώρο, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί την αύξηση των φορτίων από τους προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ και το car terminal.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις