Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2025

Πως "θωρακίζονται" για την αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών οι σήραγγες Κερατσινίου- Δραπετσώνας

Φωτό αρχείου
«Θωρακίζονται» οι σήραγγες της λεωφόρου Α. Παπανδρέου, σε Κερατσίνι και Δραπετσώνα, για την αντιμετώπιση εκτάκτων καταστάσεων!
Ήδη, η Περιφέρεια Αττική προκήρυξε διαγωνισμό για τη σύνταξη Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Καταστάσεων, με αρχικό προϋπολογισμό 30.000 €.
Τα Σχέδια, που θα εκπονηθούν θα περιλαμβάνουν ένα σύνολο προκαθορισμένων διαδικασιών, ενεργειών και δραστηριοτήτων για: 

α) την αποτροπή ανάπτυξης συνθηκών έκτακτης κατάστασης, 
β) την έγκαιρη αναγνώρισή τους εφόσον εκδηλωθούν, 
γ) την αντιμετώπισή τους με στόχο την εξάλειψη ή ελαχιστοποίηση των επιδράσεων σε ανθρώπινες ζωές, υλικές απώλειες, στο φυσικό και δομημένο περιβάλλον.
Για κάθε σήραγγα θα εκπονηθεί ειδικό σχέδιο, λαμβάνοντας, πάντως, υπόψη την συνδυαστική λειτουργία τους καθώς βρίσκονται κοντά μεταξύ τους, στον ίδιον κυκλοφοριακό άξονα και έχουν σχεδόν κοινό κυκλοφοριακό φορτίο. 
Επίσης, περιλαμβάνεται εκπαίδευση προσωπικού και η εκπόνηση άσκησης ετοιμότητας πλήρους κλίμακας σε οδική σήραγγα.

Οι δύο σήραγγες
Να πούμε ότι η σήραγγα Δραπετσώνας είναι διπλής κατεύθυνσης με τρείς λωρίδες ανά κατεύθυνση, μήκους περίπου 400 μ. με μία δευτερεύουσα έξοδο προς Δραπετσώνα, ενώ η σήραγγα Κερατσινίου είναι διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, μήκους περίπου 550 μ. 
Οι μηνιαίες διελεύσεις αθροιστικά στις δύο σήραγγες ανέρχονται περίπου σε 1.200.000. Ο μεγάλος κυκλοφοριακό φόρτο με τάση αύξησης καθώς η Λεωφόρος Α. Παπανδρέου εξυπηρετεί εκτός των κατοίκων των όμορων δήμων και το εμπορικό φορτίο του λιμένα Πειραιά και της Cosco.
Να σημειωθεί ότι πριν την εκπόνηση των Σχεδίων Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εκπονήθηκε (σ.σ. δημοπρατήθηκε το 2021 με αρχικό προϋπολογισμό 144.000 €, χωρίς ΦΠΑ) μελέτη λειτουργίας και ασφάλειας. Στο αντικείμενο της μελέτης είχαν γίνει μελέτες α) σχεδίου λειτουργίας και ασφαλείας β) διαχείρισης λειτουργίας γ) ελέγχου εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένης της προεκτίμησης για τα παράγωγα έργα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις