Ο Δήμος μετά από τις απαντήσεις, που έδωσαν ηλεκτρονικά, στην ειδική πλατφόρμα του Υπουργείου Εσωτερικών, 1.192 πειραιώτες και πειραιώτισσες για την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών του, με μέσο όρο (δείκτη) 3,8 κατετάγη στην 83η θέση επί 184 Δήμων.
Ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης έθεσε το θέμα της αξιολόγησης σε συνάντησή του με τον υπουργό Εσωτερικών Θόδωρο Λιβάνιο και εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις για τον τρόπο διεξαγωγής της αξιολόγησης.
«Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο θέμα της αξιολόγησης των δήμων, όπου διατύπωσα ξεκάθαρα πως δεν διαφωνώ με την αξιολόγηση ως διαδικασία, αλλά με τον τρόπο που εφαρμόστηκε, ο οποίος συχνά δεν αντανακλά την πραγματική εικόνα και τις ιδιαιτερότητες κάθε δήμου», υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο κ. Μώραλης μετά την συνάντησή του με τον υπουργό Εσωτερικών.
- Γενικά, πάντως, η εικόνα που αποτυπώθηκε από τους πολίτες θα πρέπει να απασχολήσει τη δημοτική αρχή και να κινηθεί για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου, ιδιαίτερα αυτών που σχετίζονται με την καθημερινότητα του πολίτη, παρά τα προβλήματα υποστελέχωσης νευραλγικών υπηρεσιών (καθαριότητα, δημοτική αστυνομία, πολεοδομία κ.ά.), για τα οποία μίλησε ο κ. Μώραλης στον υπουργό, χωρίς- όπως φαίνεται- να λάβει ουσιαστικές δεσμεύσεις.
Σε ότι αφορά την έρευνα αξιολόγησης για τον Δήμο Πειραιά απάντησαν 1.192 πολίτες, αριθμός ικανοποιητικός για την διεξαγωγή συμπερασμάτων παρότι το δείγμα δεν ήταν σταθμισμένο.
Άλλωστε, όπως επισημαίνεται εισαγωγικά για το σύνολο της έρευνας και όχι ειδικά για τον Πειραιά «το ηλικιακό προφίλ όσων απάντησαν παρουσιάζει μια λογική στρέβλωση σε σχέση με τον γενικό πληθυσμό της χώρας, με υποαντιπροσώπευση των ηλικιών 18-34 ετών και κυρίως όσων έχουν ηλικία άνω των 65 ετών και αντίστοιχη υπεραντιπροσώπευση των ηλικιακών κατηγοριών 35-64».
Στα αποτελέσματα για το σύνολο των 184 Δήμων τον υψηλότερο δείκτη απαντήσεων (5,4) είχε ο Δήμος Γλυφάδας με τον Δήμο Αλίμου να βρίσκεται στη δεύτερη θέση με δείκτη 5,2. Στη τρίτη θέση με δείκτη 5,1 ισοβαθμούν οι Δήμοι Μετεώρων (ο συγκεκριμένος έχει ενδεικτική βάση ερωτωμένων καθώς απάντησαν μεταξύ 40 και 100 ατόμων), Καλαμάτας, Καστοριάς και Ελληνικού- Αργυρούπολης.
Ο Δήμος Πειραιά με δείκτη 3,8 περιορίζεται στην 83η θέση.
Όπως φαίνεται και στον πίνακα τις περισσότερες θετικές κρίσεις, με δείκτη αξιολόγησης 6,2 είχαν τα ΚΑΠΗ ξεπερνώντας κατά πολύ τον πανελλαδικό μέσο όρο του 5,5. Έπονται στις θετικές γνώμες των Πειραιωτών τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ) του Δήμου με δείκτη 6 κοντά στον πανελλαδικό μέσο όρο του δείκτη 6,2, που έχουν τα ΚΕΠ και αποτυπώνει την θετική γνώμη των πολιτών για αυτό τον θεσμό.
Θετική άποψη με δείκτη 5,6, που αντιστοιχεί στον πανελλαδικό μέσο όρο, αποτυπώνεται και για την λειτουργία στην πόλη του θεσμού «Βοήθεια στο σπίτι».
Στον αντίποδα, η χαμηλότερη ικανοποίηση με δείκτη 2,4 εκφράζεται για τις θέσεις στάθμευσης, γεγονός, που αποτυπώνει την δυσαρέσκεια των πειραιωτών για αυτό το οξυμένο πρόβλημα. Να σημειωθεί ότι ο δείκτης είναι κατά πολύ χαμηλότερος από τον πανελλαδικό μέσο όρο του δείκτη 3.
Δεύτερο πρόβλημα με δείκτη αξιολόγησης 2,8 αναδεικνύεται η κατάσταση των πεζοδρομίων (ο πανελλαδικός μέσος όρος είναι 3) και ακολουθεί η κατάσταση (ή η έλλειψη) των υποδομών για ΑμεΑ με δείκτη 2,9, με τον πανελλαδικό μέσο δείκτη να είναι στο 3,1.
Ακολουθεί η υπηρεσία Πολεοδομίας (ΥΔΟΜ) με δείκτη 3,3 και η διαχείριση του θέματος αδέσποτων με δείκτη 3,4 αν και υψηλότερη από το μέσο πανελλαδικό δείκτη του 3,3.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου