![]() |
Η φωτό από το Google Earth |
Η οδός Γούναρη, που πριν από το 1937 ονομαζόταν «Μακράς Στοάς», έχει μήκος περίπου 500 μέτρα, από την πλατεία Ιπποδαμείας μέχρι την Ακτή Ποσειδώνος και είναι μιας κατεύθυνσης κυκλοφορίας προς το λιμάνι.
Ωστόσο, ο σχεδιασμός της, όπως αποτυπώνεται σε μελέτη, που έχει εκπονηθεί, είναι προβληματικός, αφού:
Αμέσως μετά από την είσοδό της στην Πλατεία Ιπποδαμείας υπάρχουν τρεις λωρίδες κυκλοφορίας. Στη συνέχεια και μέχρι την Ελ. Βενιζέλου ο αριθμός των λωρίδων αυξάνεται σε τέσσερεις.
Μετά από την Ελ. Βενιζέλου και μέχρι τη διασταύρωση με τις Ναυαρίνου και Τσαμαδού, η οδός διαχωρίζεται με επιμήκη νησίδα σε δύο κλάδους της ίδιας κατεύθυνσης. Η δεξιά πλευρά έχει δύο λωρίδες. Στην αριστερή πλευρά η δεξιά λωρίδα παρά τη νησίδα είναι αποκλειστικής κίνησης λεωφορείων, με το υπόλοιπο πλάτος να διατίθεται στην αριστερή λωρίδα.
Τέλος, στο τελευταίο τμήμα από Ναυαρίνου προς Ακτή Ποσειδώνος, το οδόστρωμα είναι ενιαίο, με τέσσερεις λωρίδες.
Αυτή η κατάσταση, σε συνδυασμό με την παράνομη στάθμευση και δύο πλευρές του δρόμου, που περιορίζει τις λωρίδες κυκλοφορίας σε δύο, δυσχεραίνει την κίνηση των οχημάτων.
Για αυτό η δημοτική αρχή δρομολογεί σημαντικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, που θα διευκολύνουν την κυκλοφορία των οχημάτων αλλά και την κίνηση των πεζών.
Η μελέτη έγινε από τον Αναπτυξιακό Οργανισμό του Δήμου Πειραιά και έχει ήδη εγκριθεί ομόφωνα από το Συμβούλιο της Β’ Κοινότητας και την Δημοτική Επιτροπή ενώ αναμένεται να πάρει την έγκριση και από το Δημοτικό Συμβούλιο, που συνεδριάζει την Δευτέρα 7/4, για να «ανάψει το πράσινο φως» για την έναρξη των εργασιών.
Σύμφωνα με το σχέδιο, που έχει εκπονηθεί, θα γίνουν οι εξής σημαντικές παρεμβάσεις:• Θα απομακρυνθεί η διαμήκης νησίδα, που βρίσκεται στο μέσο της οδού και θα ανακατασκευαστούν τα πεζοδρόμια σε όλο το μήκος τους και παράλληλα θα αποκατασταθεί σταθερό μήκος και χάραξη σε συνέχεια των λωρίδων κυκλοφορίας, ώστε να υπάρχει συνεχής ροή των οχημάτων.
Συγκεκριμένα, θα γίνουν διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων μέχρι τις οριογραμμές των λωρίδων κυκλοφορίας, στην αριστερή πλευρά της οδού και στις γωνίες των διασταυρώσεων, ώστε να επεκταθεί ο χώρος αναμονής των πεζών στις διαβάσεις.
Στο αρχικό τμήμα της οδού, από την Εθν. Αντιστάσεως μέχρι την Ελ. Βενιζέλου, με τις τοπικές διαπλατύνσεις των πεζοδρομίων θα επαναοριοθετηθεί η οδός και οι λωρίδες κυκλοφορίας.
Στην αριστερή πλευρά της οδού, στα τμήματα μεταξύ Ελ. Βενιζέλου και Τσαμαδού, θα καθοριστούν λωρίδες στάθμευσης σε εσοχές.
Οι υπάρχουσες διαβάσεις πεζών θα διατηρηθούν στις ίδιες θέσεις.
Στο αρχικό τμήμα της οδού, από την Εθν. Αντιστάσεως μέχρι τη Φωκίωνος δεξιά, η ισχύουσα απαγόρευση στάθμευσης επισημαίνεται με πινακίδες.
Στην αριστερή πλευρά μέχρι την Ελ. Βενιζέλου, η διαπλάτυνση του πεζοδρομίου γίνεται σε συνδυασμό με απαγόρευση στάθμευσης, καθώς το εναπομένον οδόστρωμα δεν επαρκεί
για λωρίδα στάθμευσης.
Στα δύο επόμενα τμήματα, από Ελ. Βενιζέλου μέχρι Τσαμαδού, διαμορφώνονται λωρίδες παρόδιας στάθμευσης, στις οποίες ορίζονται δύο ζεύγη θέσεων σε κάθε πρόσοψη οικοδομικού τετραγώνου, για αποκλειστική χρήση φορτοεκφόρτωσης των οχημάτων τροφοδοσίας των επιχειρήσεων.
Στο τελευταίο τμήμα, από Τσαμαδού μέχρι Ακτή Ποσειδώνος, εξακολουθεί να ισχύει απαγόρευση στάθμευσης και στις δύο πλευρές.
Τι επιτυγχάνεται
Οι μελετητές σημειώνουν ότι:
«Σε κάθε περίπτωση, με τις νέες ρυθμίσεις που συνοδεύουν το έργο, η διατήρηση του ίδιου αριθμού λωρίδων στη διατομή της οδού μαζί με την καλύτερη διαχείριση της στάθμευσης με τη δημιουργία νόμιμων θέσεων σε εσοχές, θα συμβάλλουν στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των κυκλοφοριακών φόρτων"
Να σημειωθεί ότι:
Με τη νέα ρύθμιση δεν προκαλείται αλλαγή στη λειτουργία των λεωφορειακών γραμμών, παρά μόνο αλλαγή στη θέση της υπάρχουσας αποκλειστικής λωρίδας λεωφορείων, από την κεντρική λωρίδα στο δεξιό άκρο του οδοστρώματος.
Ταυτόχρονα, με την κατάργηση της νησίδας επί της οποίας βρίσκεται σήμερα η στάση ΓΟΥΝΑΡΗ, αυτή μεταφέρεται επί του δεξιού πεζοδρομίου πριν από την έξοδο με δεξιά στροφή προς την Αριστείδου. Η στάση μόνο για τη γραμμή 838 που κατευθύνεται αριστερά προς την οδό Τσαμαδού, μεταφέρεται σε νέα θέση επί της Τσαμαδού.
Ακόμα, τονίζεται
«Με το έργο βελτιώνονται οι συνθήκες κίνησης των πεζών, καθώς διαπλατύνονται τα πεζοδρόμια στις γωνίες των διασταυρώσεων και μειώνονται τα μήκη των διαβάσεων. Κατά τα λοιπά, με τις νέες ρυθμίσεις δεν διαφοροποιείται η υπάρχουσα κατάσταση για τα μέσα μικροκινητικότητας.
![]() |
Η φωτό από το Google Earth |
Η νέα ρύθμιση, ως προς τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού, αποκαθιστά το σταθερό πλάτος και τη χάραξη σε συνέχεια των λωρίδων κυκλοφορίας σε όλο το μήκος της οδού, διευκολύνοντας την ομαλή ροή της κυκλοφορίας.
Με τη νέα διάταξη εξασφαλίζεται η συνεχής ροή της κυκλοφορίας. Με τη μεταφορά της λωρίδας λεωφορείων παρά το δεξιό κράσπεδο αποθαρρύνεται η παράνομη στάθμευση σε αυτή την πλευρά, ενώ με την λωρίδα στάθμευσης σε εσοχές παρά το αριστερό κράσπεδο, εξασφαλίζονται νόμιμες θέσεις στάθμευσης χωρίς μείωση του πλάτους του πεζοδρομίου, και με τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων στις θέσεις απαγόρευσης στάθμευσης κατά τον Κ.Ο.Κ. αποτρέπεται η παράνομη στάθμευση και μεγενθύνεται ο χώρος κίνησης των πεζών στο ύψος των διαβάσεων, με αποκατάσταση της ορατότητας»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου