Με το «βλέμμα» στραμμένο στο λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται η κυβέρνηση μετά την απόφαση των ΗΠΑ να εντάξει σε «μαύρη λίστα» την Cosco Shipping ως εταιρεία συνδεδεμένη με τον κινέζικο στρατό.
Παρόλα αυτά, όπως μετέδωσε το πρακτορείο Reuters το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας λειτουργεί κανονικά μετά τη δημοσιοποίηση της «μαύρης λίστας» των ΗΠΑ ενώ η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει τις πιθανές επιπτώσεις της, σύμφωνα με πηγές, που μίλησαν στο ειδησεογραφικό πρακτορείο.
Η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρεί ότι η ένταξη της Cosco Shipping σε μια λίστα εταιρειών, που κατά το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ συνεργάζονται με τον κινέζικο στρατό, είναι ένα βήμα που στοχεύει να αποτρέψει τις αμερικανικές εταιρείες από το εμπόριο με την κινεζική εταιρεία.
Από την πλευρά της η COSCO, ένας από τους μεγαλύτερους ναυτιλιακούς ομίλους στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι καμία από τις μονάδες της στη λίστα δεν είναι στρατιωτική εταιρεία, πως οι παγκόσμιες δραστηριότητές της συνεχίζονται αδιάκοπα και ότι θα διευκρινίσει το θέμα με τις αρχές των ΗΠΑ.
Όπως μεταδίδει το Reuters η «μαύρη λίστα» των ΗΠΑ δεν έχει το βάρος μιας νομικής κύρωσης για τον εμπορικό τομέα, αλλά έχει θορυβήσει την Ελλάδα, καθώς ο Πειραιάς, ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου από άποψη όγκου διακίνησης φορτίων, έχει ήδη υποστεί πτώση στο εμπόριο εξαιτίας της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα, με τις επιθέσεις των ανταρτών Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων.
«Δεν βλέπω αντίκτυπο στον Πειραιά, αλλά είναι ακόμη νωρίς», δήλωσε Έλληνας αξιωματούχος με γνώση του θέματος. Η Ελλάδα παρακολουθεί την κατάσταση και έχει συζητήσει το θέμα με άλλους ομολόγους της ΕΕ, δήλωσε δεύτερος Έλληνας αξιωματούχος.
Μια θυγατρική της COSCO λειτουργεί λιμενικές εγκαταστάσεις επίσης στην Ισπανία και την Ιταλία.
«Υπάρχει δυνατότητα «αυτοκυρώσεων» από την πλευρά των παραγόντων της αγοράς από φόβο μήπως παραβούν την πολιτική των ΗΠΑ», δήλωσε ο αναλυτής της Jefferies, Omar Nokta.
Ο Ulf Bergman, ανώτερος οικονομολόγος στην πλατφόρμα εμπορευμάτων Shipfix, δήλωσε ότι ενώ η μαύρη λίστα δεν συνεπάγεται νομικές κυρώσεις, μπορεί, όμως, να λειτουργήσει αποτρεπτικά για πολλούς εισαγωγείς.
Ένας Έλληνας εφοπλιστής, ο οποίος μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας, είπε ότι η μαύρη λίστα ήταν μια κίνηση σε ένα παιχνίδι εξουσίας μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ παρά μια αλλαγή όρων του παιχνιδιού.
Ο δανικός ναυτιλιακός όμιλος NORDEN είπε στο Reuters ότι η απόφαση δεν είχε επηρεάσει τις δραστηριότητές του μέχρι στιγμής. «Παρακολουθούμε συνεχώς τις εξελίξεις και θα προσαρμοστούμε ανάλογα», ανέφερε.
Το 2019, οι ΗΠΑ επέβαλαν κυρώσεις σε δύο θυγατρικές της COSCO, γεγονός που ώθησε τις ναυτιλιακές εταιρείες να αναστείλουν για λίγο τη ναύλωση των πλοίων τους μέχρι την άρση των κυρώσεων.
Πηγή: Reuters
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις
-
Με λάμψη και με ένα φαντασμαγορικό υπερθέαμα φωτισμών, γιορτινών χρωμάτων, πυροτεχνημάτων και βεγγαλικών, που θα «ζωντανέψει» τον Πειραϊκό ο...
-
Υγειονομική «βόμβα» αποκαλύφθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, όταν ελεγκτές της Περιφέρειας Αττικής άνοιξαν εγκαταλελειμμένο όχημα, που περιείχε ...
-
Ένας μεγάλος «πνεύμονας» πρασίνου δημιουργείται στην περιοχή της Αμφιάλης του Δήμου Κερατσινίου- Δραπετσώνας. Ήδη ξεκίνησε εκτεταμένη αναδάσ...
-
«Ξηλώνονται» από τον Δήμο περίπτερα στο κέντρο του Πειραιά! Σύμφωνα με τον Δήμο απομακρύνονται ανενεργά περίπτερα «καθώς καταλάμβαναν κοινόχ...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου