Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

Τι λένε ΟΑΣΑ & ΣΤΑ.ΣΥ για το σταθμό του "ηλεκτρικού" σιδηρόδρομου στη συμβολή Πειραιώς και Κηφισού

 Βρισκόμαστε μπροστά στην κατασκευή του πρώτου «ιδιωτικού» σταθμού στη γραμμή του «ηλεκτρικού», Πειραιάς- Κηφισιά (Γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ); Το ερώτημα ανακύπτει μετά από τις απαντήσεις, που έλαβε η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΜέΡΑ 25 Φωτεινή Μπακαδήμα για το θέμα της κατασκευής σταθμού στη συμβολή των οδών Πειραιώς και Κηφισού.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ΟΑΣΑ έχοντας την ευθύνη σχεδιασμού των αστικών συγκοινωνιών στο Λεκανοπέδιο δηλώνει ότι "δεν υφίσταται σχεδιασμός νέου σταθμού στη γραμμή μετρό 1 μεταξύ των σταθμών Μοσχάτου και Νέου Φαλήρου" ενώ η ΣΤΑ.ΣΥ εμφανίζεται να έχει πρόταση ανάληψης του κόστους κατασκευής του σταθμού από ιδιώτη.....

Για να διαβάσετε το ιστορικό της υπόθεσης σε ανάρτηση του pireas2day.blogspot.gr πατήστε εδώ

Συγκεκριμένα,

η βουλευτής αναφερόταν στο κοινό αίτημα των δημάρχων Νίκαιας- Αγίου Ιωάννη Ρέντη Γιώργου Ιωακειμίδη και Πειραιά Γιάννη Μώραλη για την δημιουργία σταθμού στην παραπάνω Γραμμή για την διευκόλυνση της πρόσβασης των πολιτών στα εμπορικά κέντρα, που κατασκευάζονται στην περιοχή και αφού τόνιζε τις ανησυχίες των μικρών και μεσαίων εμπόρων ρωτούσε, μεταξύ άλλων, τους συναρμόδιους υπουργούς:
•    Ποιο θα ήταν το κόστος δημιουργίας ενός σιδηροδρομικού σταθμού στο συγκεκριμένο σημείο; Στην περίπτωση υλοποίησης του αιτήματος, προβλέπεται το κόστος δημιουργίας του σταθμού να το αναλάβουν οι ιδιώτες μεγαλοεπιχειρηματίες των εμπορικών κέντρων, οι οποίοι θα ωφεληθούν από τη δημιουργία του ή θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό (…);
Οι απαντήσεις που δόθηκαν φανερώνουν μια διαφορετική προσέγγιση μεταξύ του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑ.ΣΥ και αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργηθεί ο πρώτος ιδιωτικός σταθμός στη Γραμμή 1.
 
Το έγγραφο του ΟΑΣΑ

Συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΑ με έγγραφο που υπογράφει ο διευθύνων σύ6μβουλος Νικόλαος Αθανασόπουλος, απαντάει απερίφραστα ότι «στην παρούσα φάση δεν υφίσταται σχεδιασμός νέου σταθμού στη γραμμή μετρό 1 μεταξύ των σταθμών Μοσχάτου και Νέου Φαλήρου, στο ύψος της διασταύρωσης Κηφισού και Λ. Αθηνών- Πειραιώς».
Παρακάτω, δε, προσθέτει ότι «η πρόταση δημιουργίας νέου σταθμού θα πρέπει να εξεταστεί στα πλαίσια μελέτης σκοπιμότητας που θα λάβει υπόψη όλα τα απαιτούμενα στοιχεία (συγκοινωνιακά, οικονομικά κλπ) με στόχο την βελτίωση της αστικής κινητικότητας, την αύξησης χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς και τη βέςλτιστη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».
Από την άλλη πλευρά, όμως, η ΣΤΑ.ΣΥ σε έγγραφο που υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος Ν. Χαιρέτας αναφέρονται τα εξής:
«Το κόστος μελέτης και κατασκευής ενός υπέργειου σταθμού στη Γραμμή 1 εκτιμάται περί τα 6 εκατ. ευρώ. Ο επενδυτής του εμπορικού πάρκου έχει ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για την χρηματοδότηση της κατασκευής του σταθμού».

Το έγγραφο της ΣΤΑ.ΣΥ

 Το ερώτημα, λοιπόν, παραμένει: Θα δημιουργηθεί ο πρώτος «ιδιωτικός» σταθμός στη γραμμή 1 της ΣΤΑ.ΣΥ; Και εφόσον το κόστος καλυφθεί από τον ιδιώτη επενδυτή ποιος θα επιβαρυνθεί τα λειτουργικά έξοδα; Θα είναι βιώσιμος, λειτουργικά, με την κίνηση που θα έχει;
Το θέμα έχει «δρόμο» ακόμα……




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις