Τρίτη 23 Μαρτίου 2021

Νέα περιβαλλοντική βόμβα σε Δραπετσώνα- Κερατσίνι: Θα γίνουν εργοτάξια του ΟΛΠ δίπλα στα σπίτια!

Η φωτό δόθηκε στη δημοσιότητα από τη
παράταξη "Πειραιάς για Όλους" με την
επισήμανση ότι πρόκειται για εργοτάξιο
του ΟΛΠ στο Ικόνιο

Δύο εργοτάξια σε απόσταση αναπνοής από τα σπίτια στη Δραπετσώνα δημιουργεί ο ΟΛΠ για τις ανάγκες της κατασκευής της νέας προβλήτας κρουαζιέρας!
Το θέμα αποκαλύφθηκε από τη δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Όλους» και προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Δήμου Κερατσινίου- Δραπετσώνας, ο οποίος σε ανακοίνωσή του καταγγέλλει, με δριμύτητα, την κυβέρνηση χαρακτηρίζοντας «πρόκληση και υποκρισία» τη στάση της και προειδοποιώντας ότι «θα βρουν απέναντι τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας, οι οποίοι δεν πρόκειται άπραγοι να παρακολουθούν την καταστροφή της πόλης τους».
Όπως αποκάλυψε η

παράταξη «Πειραιάς για Όλους» η άδεια δόθηκε στον ΟΛΠ/ Cosco για την δημιουργία των δύο εργοταξίων με Απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας εν αγνοία, όπως φαίνεται της δημοτικής αρχής Κερατσινίου- Δραπετσώνα.
Να σημειωθεί, δε, ότι αυτή η απόφαση, που όπως σημειώνει ο Δήμος απειλεί τους κατοίκους της περιοχής με «καταστροφική υποβάθμιση του περιβάλλοντος» έρχεται να προστεθεί στα σχέδια της κυβέρνησης να δημιουργήσει ουσιαστικά μια νέα «χωματερή» στο Σχιστό, μεταφέροντας εκεί σκουπίδια από πολλούς Δήμους. Αυτές οι δύο κυβερνητικές αποφάσεις σε συνδυασμό με τη λειτουργία οχλουσών βιομηχανιών στην περιοχή «εγγυώνται» την πλήρη περιβαλλοντική υποβάθμιση της περιοχής!
Η Απόφαση, που πυροδοτεί την «περιβαλλοντική βόμβα» των δύο εργοταξίων εκδόθηκε στις 23 Φεβρουαρίου 2021 (με αριθμό πρωτοκόλλου ΥΠΕΝ/ΔΙΠΑ/3283/215) και υπογράφεται από τον Γενικό Διευθυντή Περιβαλλοντικής Πολιτικής Κ. Δημόπουλο. Με αυτήν εγκρίνεται η «εγκατάσταση και λειτουργία δύο εργοταξιακών χώρων, στον μώλο Δραπετσώνας και στην Ακτή Βασιλειάδη, για τις ανάγκες κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά». Αναλυτικά:
•    Στον εργοταξιακό χώρο στο μώλο Δραπετσώνας «θα γίνεται η προκατασκευή φορέων από οπλισμένο σκυρόδεμα καθώς και η παρασκευή σκυροδέματος για τα δάπεδα, τα λοιπά δομικά στοιχεία παντός είδους και λοιπές εργασίες παρασκευής οπλισμένου σκυροδέματος».
Αυτός ο χώρος θα αποτελείται «από δύο επιμέρους χώρους, τον κύριο και τον βοηθητικό, μεταξύ των οποίων διέρχεται ζώνη διέλευσης που χρησιμοποιείται από όλους τους χρήστες του λιμανιού».
«Ο κύριος εργοταξιακός χώρος, συνολικού εμβαδού περί τα 76 στρέμματα, αποτελείται από χερσαία έκταση εμβαδού περί τα 43 στρέμματα, εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης του ΟΛΠ και σε θαλάσσια έκταση εμβαδού περί τα 33 στρέμματα, εντός της θαλάσσιας ζώνης του ΟΛΠ».
Οι συνέπειες από τη λειτουργία του εργοταξίου θα φανούν όχι μόνο από την όχληση που θα δημιουργηθεί από τις εργασίες αλλά και από τον κυκλοφοριακό φόρτο φορτηγών οχημάτων καθώς «η οδική πρόσβαση στον εργοταξιακό χώρο εξασφαλίζεται από την Περιφερειακή Λεωφόρο ΟΛΠ, μέσω οδικού κόμβου, χωρίς φωτεινό σηματοδότη και υφιστάμενης οδού μήκους περίπου 150 m με δύο διαχωρισμένα με νησίδα ρεύματα κυκλοφορίας εισόδου και εξόδου, πλάτους περίπου 5 m το καθένα. Ο κόμβος εισόδου έχει επαρκή ακτίνα καμπυλότητας για τη διέλευση μεγάλου μήκους φορτηγών οχημάτων».
•    Στον Εργοταξιακό χώρο Ακτής Βασιλειάδη
«Ο χώρος βρίσκεται στο δυτικό άκρο της Ακτής Βασιλειάδη, σε έκταση που διοικητικά εμπίπτει στη Δημοτική Ενότητα Δραπετσώνας του Δήμου Κερατσινίου – Δραπετσώνας και αφορά σε χερσαία έκταση συνολικού εμβαδού περί τα 2,8 στρέμματα εντός της χερσαίας λιμενικής ζώνης του ΟΛΠ.
»…. Επί του χώρου αυτού προβλέπεται η προσωρινή εγκατάσταση μίας κεκλιμένης επιφάνειας πρόσβασης (ράμπας) για την φόρτωση πλωτών φορτηγίδων με υλικά λατομείου. Επιπλέον προβλέπεται περίφραξη του εργοταξιακού χώρου και εγκατάσταση ενός οικίσκου πλησίον των ανατολικών ορίων του
»
Η οδική πρόσβαση και σε αυτόν τον χώρο θα γίνεται από τη Περιφερειακή Λεωφόρο Αν. Παπανδρέου και την οδό Γρ. Λαμπράκη, μέσω της Πύλης Ε1 του Επιβατικού Λιμένα
Όπως παρατηρεί σε ανακοίνωσή της η παράταξη «Πειραιάς για Όλους» ο συγκεκριμένος εργοταξιακός χώρος βρίσκεται ακριβώς δίπλα από το πάρκο Λιπασμάτων σε απόσταση 300 μέτρων από τις κατοικίες και 50 μέτρων από την είσοδο του πάρκου και αυτό γίνεται «για τα τοξικά βυθοκορήματα της νότιας επέκτασης».
«Η Cosco μετατρέπει ξανά, μετά από 30 χρόνια το μισό κεντρικό λιμάνι σε βιομηχανικό: Car Terminal χιλιάδων οχημάτων στο Παλατάκι και βιομηχανικό εργοτάξιο τοξικών ιζημάτων και παραγωγής τσιμέντου στον Κράκαρη», αναφέρει η δημοτική παράταξη.

Ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας

Μετά την αποκάλυψη του θέματος ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνας εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:
«Το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ενέκρινε στις 23/2 νέα Τεχνική Περιβαλλοντική Μελέτη του ΟΛΠ για την λειτουργία ΔΥΟ εργοταξίων στην Δραπετσώνα στο πλαίσιο της κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά, επιδιώκοντας με αυτό τον τρόπο να κάνει την πόλη μας ένα απέραντο εργοτάξιο.
 Η κατασκευή των δύο εργοταξίων έχει σχεδιαστεί να γίνει σε απόσταση αναπνοής από την πόλη. Ειδικότερα, το πρώτο θα βρίσκεται μόλις 50μ. από την είσοδο του Πολυχώρου Λιπασμάτων ενώ το δεύτερο πρόκειται να δημιουργηθεί κάτω από το εργοστάσιο της ΔΕΗ, δίπλα από την Nάφθα. Ο καθένας και η καθεμία επομένως μπορεί να αντιληφθεί το μέγεθος του εγκλήματος που πρόκειται να συντελεστεί με τις ευλογίες της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργείου.  
 Ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας δηλώνει απερίφραστα προς την κυβέρνηση πως δεν υπάρχει περίπτωση να αποδεχθεί τετελεσμένα. Η νομική υπηρεσία του Δήμου έτσι κι αλλιώς θα προσφύγει απέναντι στην αδειοδότηση που ενέκρινε το  Υ.Π.ΕΝ.  
 Συνιστά τουλάχιστον πρόκληση και υποκρισία από τη μία να μας ζητά η κυβέρνηση  να μένουμε σπίτι για την ασφάλεια της υγεία μας ενώ την ίδια ώρα σχεδιάζει και υλοποιεί εγκληματικές πολιτικές σε βάρος των ανθρώπων της περιοχής με καταστροφική υποβάθμιση του περιβάλλοντος.
 Να είναι σίγουροι πως τα σχέδια τους εκτός από τη Δημοτική Αρχή θα βρουν απέναντι τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας, οι οποίοι δεν πρόκειται άπραγοι να παρακολουθούν την καταστροφή της πόλης τους
».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις