Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

Πότε προβλέπεται να ανακάμψει η παγκόσμια αγορά από την ύφεση που έχει προκληθεί από τη πανδημία

Ο χώρος της Ναυτιλίας και ιδιαίτερα το ύψος των ναύλων (ναυλαγορά) αποτυπώνει, σε πολύ μεγάλο βαθμό, και την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας, με βάση την τα μεγάλα γεγονότα, που την καθορίζουν.
Έτσι, τώρα η σημαντική μείωση της κατανάλωσης πετρελαίου λόγω των επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊου (covid- 19) έφερε μείωση της ζήτησής του και κατά συνέπεια μείωση των αναγκών μεταφοράς του. Για αυτό φτάσαμε σε ένα καταστροφικό τρίτο τρίμηνο του 2020 για την αγορά δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου, με τα ναύλα να πέφτουν σε νέα χαμηλά επίπεδα, αυξάνοντας την πίεση στους ιδιοκτήτες, πολλοί από τους οποίους προέβλεπαν ανάκαμψη της αγοράς σε πολύ καλύτερα επίπεδα.
Ωστόσο, οι οικονομικοί αναλυτές εκτιμούν, πλέον, ότι η παγκόσμια οικονομία θα ανακάμψει και η ζήτηση αργού πετρελαίου θα επανέλθει στα προ- πανδημικά επίπεδα μετά το 2ο τρίμηνο του 2021.
Όπως όλα δείχνουν η μεγάλη ζημιά προήλθε από το μέτρο του lockdown, που λήφθηκε, σε πολλά κράτη, από τις αρχές του έτους. Υπολογίζεται ότι εξαιτίας αυτού του μέτρου επήλθε μείωση του ζήτησης του αργού πετρελαίου κατά περίπου 8,4 εκατομ. βαρέλια για το 2020.
Είναι φανερό ότι ένα δεύτερο κύμα lockdown το επόμενο διάστημα μέχρι τέλος του έτους θα έχει δυσμενέστερες συνέπειες.
Ωστόσο, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές αρχίζει να φαίνονται και ορισμένα αισιόδοξα μηνύματα. Για παράδειγμα, η Κίνα αρχίζει να ενισχύει τις εισαγωγές της σε αργό πετρέλαιο δείχνοντας να βγαίνει από το «λήθαργο» αν και ακόμα πρέπει να αποδειχτεί εάν αυτή η αύξηση των εισαγωγών είναι κάτι πρόσκαιρο, με στόχο την αύξηση των αποθεμάτων της λόγω των μειωμένων τιμών ή θα έχει μόνιμα χαρακτηριστικά συνεχιζόμενο και μετά τον Οκτώβριο.
Όπως προαναφέρθηκε η αύξηση της ζήτησης αναμένεται να εμφανιστεί μετά το 2ο τρίμηνο του 2021 αλλά κατά πόσο αυτό θα επηρεάσει θετικά τη ναυλαγορά θα εξαρτηθεί και από τη πορεία του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων μεταφοράς αργού πετρελαίου. Αυτό συμβαίνει διότι εφόσον αυξηθούν τα φορτία μικρό θα είναι το όφελος όταν ο παγκόσμιος στόλος αυξάνει με μεγάλους ρυθμούς.
Για τους φίλους της Ναυτιλίας να πούμε ότι ο παγκόσμιος στόλος δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου (πλοία άνω των 80.000 dwt) ανέρχεται πλέον σε περίπου 2.464 μονάδες, έχοντας αυξηθεί κατά 1,8% από την αρχή του έτους, ενώ υπάρχουν άλλες 37 μονάδες που έχουν προγραμματιστεί να παραδοθούν εντός του 2020.
Ένα θετικό στοιχείο ότι αυτός ο ρυθμός αύξησης του στόλου παραμένει χαμηλότερος σε σύγκριση με το 2019 και μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά εάν ενισχυθούν οι ρυθμοί απόσυρσης πλοίων αυτής της κατηγορίας για διάλυση.
Πάντως μέχρι τώρα δεν φαίνεται να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για απόσυρση πλοίων καθώς το 2020 εκτιμάται ότι έχουν διαλυθεί μόλις 11 σκάφη αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι υπάρχουν 160 σκάφη ηλικίας 20 ετών και άνω.
Συνολικά, ναυτιλιακοί αναλυτές θεωρούν ότι η προσφορά (πλοίων) δεν είναι η κύρια ανησυχία για το τρέχον χρονικό διάστημα, καθώς τα υπάρχοντα στοιχεία αύξησης του στόλου δείχνουν μια μέτρια αύξηση τα επόμενα δύο χρόνια.

•    Με στοιχεία από ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking Inc, δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της ναυτιλιακής αγοράς της εταιρείας χρηματοοικονομικών, προβολής και επικοινωνίας Capital Link Shipping


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις