Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018

Γιατί μειώνεται η τιμή της βενζίνης (και του πετρελαίου) και τι προβλέπεται για τους επόμενους μήνες

Ακτίνες… αισιοδοξίας για περαιτέρω μείωση των τιμών του πετρελαίου δημιουργούν οι τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις μεταξύ του Ιράν και των ΗΠΑ.
Συγκεκριμένα, η απόφαση των ΗΠΑ να επιβάλλει εκ νέου κυρώσεις στο Ιράν έχει επηρεάσει σημαντικά τις τιμές του πετρελαίου τους τελευταίους δύο μήνες.
Με το ιρανικό πετρέλαιο να εξουδετερώνεται για πολλούς από τους κύριους εισαγωγείς, η Σαουδική Αραβία και οι υπόλοιπες χώρες του ΟΠΕΚ έχουν ήδη αρχίσει να αυξάνουν σταδιακά την παραγωγή τους για να καλύψουν το κενό της ζήτησης.
Εντούτοις, αυτά τα σχέδια διαταράχθηκαν από μια υποσημείωση στις πιο πρόσφατες κυρώσεις, όπου αναφέρεται ότι αρκετές χώρες (συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Ινδίας και της Ιαπωνίας) επιτρέπεται να συνεχίσουν να εισάγουν πετρέλαιο από την Τεχεράνη για περιορισμένο χρονικό διάστημα, αλλά χωρίς συγκεκριμένο περιορισμό στην εισαγόμενη ποσότητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας ιρανικού πετρελαίου. Αυτό θα άφηνε ουσιαστικά τα επίπεδα παραγωγής του Ιράν σε περίπου 1,1 εκατομμύρια bpd το Νοέμβριο και σε ακόμη υψηλότερα ποσοστά τον Δεκέμβριο. Επιπλέον, ο ανταγωνισμός από άλλες χώρες έχει ενταθεί.
Η Ρωσία αύξησε την παραγωγή της κατά τους προηγούμενους μήνες (11,41 εκατομμύρια bpd τον Οκτώβριο) και με περαιτέρω ανάπτυξη προβλέπεται για το 2019.
Παράλληλα, η παραγωγή των ΗΠΑ αναμένεται να φθάσει τα 10,7 εκατομμύρια bpd μέχρι το τέλος του έτους να αυξηθεί κατά 250.000 bpd το 2019.
 Ως εκ τούτου, οι τιμές πετρελαίου του Brent, οι οποίες είχαν φθάσει, τον Οκτώβριο, στο υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας τετραετίας με 86 δολάρια το βαρέλι τον Οκτώβριο, βασισμένες σε σφιχτά προβλήματα εφοδιασμού, υποχώρησαν πάλι στα 67 δολάρια, χάνοντας περίπου το 21% ένα μήνα.
Με μια πλούσια προσφορά στον ορίζοντα, η Σαουδική Αραβία εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη του ΟΠΕΚ, σε περικοπή παραγωγής περίπου 1,4 εκατομμυρίων bpd, παρόλο που η Ουάσινγκτον ισχυρίζεται ότι η χορήγηση απαλλαγών είναι προσωρινό μέτρο.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα πτυχή των ιρανικών κυρώσεων είναι η πιθανή απόφαση της Τεχεράνης να διατηρήσει τους αριθμούς παραγωγής σε υψηλά επίπεδα, ακόμη και μετά τη λήξη του προγράμματος απαλλαγής, και να χρησιμοποιήσει μέρος του εγχώριου στόλου από μεγάλα δεξαμενόπλοια (VLCC) ως πλωτό αποθηκευτικό χώρο.

Πηγή: Από ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking Inc, που δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της εταιρείας χρημαοοικονομικών συμβούλων και προβολής Capital Link Shipping

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις