Παρασκευή, 25 Μαΐου 2018

Ο Πειραιάς σχεδιάζει για το τουρισμό του 2020 με δεδομένα προ κρίσης!

Σε… μια άδεια αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου συζητήθηκε (;) και εγκρίθηκε, τη Τετάρτη 23/5, το «Σχέδιο Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής  Δήμου Πειραιά 2018-2020. Συνδυαστικές ενέργειες τουριστικής προβολής και εξυπηρέτησης επισκεπτών».
Είναι αξιοσημείωτο ότι στη ψηφοφορία για το συγκεκριμένο θέμα πήραν μέρος μόλις 22 δημοτικοί σύμβουλοι επί συνόλου 49 (!) και ένας απ’ αυτούς, ο κ. Ηλίας Σαλπέας δήλωσε «παρών». Έτσι, δεν αναδείχτηκαν σε όλες τις διαστάσεις τους τα «αγκάθια» του θέματος.
Συγκεκριμένα, από την εισήγηση του δημάρχου Γιάννη Μώραλη προκύπτει, ξεκάθαρα, ότι ως «μπούσουλας» της πρότασης χρησιμοποιήθηκε μελέτη του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για «το μοντέλο ανάπτυξης που πρέπει να ακολουθήσει ο τουρισμός τη δεκαετία που διανύουμε 2010- 2020». Προφανώς, λοιπόν, τα δεδομένα της μελέτης είναι προ κρίσης.

* Ωστόσο, κανένας δεν εξήγησε γιατί ο Πειραιάς πρέπει να ακολουθήσει αυτό το μοντέλο τη διετία 2018- 2020 και τι έκανε η παρούσα και η προηγούμενη δημοτική αρχή από το 2010…Οι άξονες ανάπτυξης της τουριστικής κίνησης στο Πειραιά συνοψίζονται στον εξής…ένα: Κρουαζιέρα
* Ωστόσο, οι συνθήκες στην περιοχή έχουν αλλάξει δραματικά από το 2010 και η κρουαζιέρα παρουσιάζει μεγάλη μείωση στην ανατολική Μεσόγειο, με τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά να μειώνεται σταθερά και να εκτιμάται ότι το 2019 οι αφίξεις θα φτάσουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, κάτω από τις 400.
Γι’ αυτό, ακριβώς η αναφορά της εισήγησης, ότι οι μελετητές «επισημαίνουν ότι η αγορά κρουαζιέρας σημειώνει σταδιακά αυξητικές τάσεις» δείχνει πόσο ξεπερασμένη είναι πλέον αυτή η μελέτη.
Και ερχόμαστε στην… ουσία, που δεν είναι άλλη από το οικονομικό! Τα χρήματα, δε, που προϋπολογίστηκαν για τις δράσεις προβολής της πόλης ανέρχονται σε 154.500 €.
Τι δράσεις θα χρηματοδοτηθούν; Διαβάζουμε:
  1. Δημιουργία διακριτής ταυτότητας για τον Πειραιά «Προορισμός Πειραιάς»    41.000 €
  2. Δημιουργία περιπτέρου (φωτογραφικό υλικό, κείμενα και βίντεο) για τη δημιουργία ειδικού τουριστικού οδηγού για τον Πειραιά και την προώθηση του προορισμού     19.000 €
  3. Κατασκευή ενός σύγχρονου τουριστικού portal «Destination Piraeus» & Ανάπτυξη προωθητικών ενεργειών χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες (εφαρμογές)     19.000 €
  4. Διαχείριση του προϊόντος του προορισμού μέσα από κανάλια κοινωνικής δικτύωσης 15.000 €
  5. Συμμετοχή σε διεθνείς και εγχώριες τουριστικές εκθέσεις και τη φιλοξενία τουριστικών δημοσιογράφων και πρακτόρων      35.000€
  6. Λειτουργία Γραφείου Εξυπηρέτησης Επισκεπτών εντός των ορίων του ΟΛΠ για την ενημέρωση των επισκεπτών κρουαζιέρας και εντός του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών     22.000 €
  7. Περαιτέρω ενέργειες διαφήμισης και προβολής του προορισμού     12.000 €
  8. Διεθνής δικτύωση                     10.500 €
@ Δεν ξέρω γιατί, αλλά πολύ φοβάμαι ότι όλα αυτά τα χρήματα, που είναι πολλά για τον βουτηγμένο στα χρέη Δήμο Πειραιά, δεν θα πιάσουν… τόπο. Δεν το βλέπει κανένας άλλος εκεί στη πλατεία Κοραή;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Οι πιο δημοφιλείς αναρτήσεις