Μπορεί οι παγκόσμιες αγορές ενέργειας να βρίσκονται, από την προηγούμενη εβδομάδα, μετά την έναρξη της στρατιωτικής επίθεσης της Ρωσίας στην Ουκρανία, σε μεγάλη αναταραχή, ωστόσο υπάρχουν κάποιοι, που, ήδη, μετράνε κέρδη….
Συνολικά, όμως, υπάρχει η εκτίμηση ότι οι οικονομικές επιπτώσεις από αυτή την κρίση μπορεί να είναι σημαντικές, καθώς οι κυρώσεις, που σχεδιάζει η Δύση για να περιορίσει την επιθετικότητα της Ρωσίας δημιουργούν ανησυχία ειδικά για την ενεργειακή ασφάλεια των επόμενων μηνών. Να μην ξεχνάμε ότι η Ρωσία έχει πολύ σημαντικό ρόλο στην παραγωγή αργού πετρελαίου και οποιαδήποτε σημαντική «συμπίεσή» της δεν αποκλείεται να διαταράξει το παγκόσμιο εμπορικό ισοζύγιο.
Είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές κινήθηκε ανοδικά ξεπερνώντας το όριο των 100 δολαρίων το βαρέλι, επίπεδα που δεν έχουν παρατηρηθεί από τα μέσα του 2014.
Ωστόσο, από την περασμένη Παρασκευή, που ξεκίνησε η πολεμική σύρραξη στην Ουκρανία κάποιοι έχουν αρχίσει να μετράνε κέρδη. Και αυτοί είναι οι εφοπλιστές, οι οποίοι μετά από μια μακρά περίοδο στασιμότητας, είδαν ν’ «απογειώνεται» η ναυλαγορά, ειδικά στις κατηγορίες Suezmax (με χωρητικότητα 120.000- 200.000 τόνους) και Aframax (έχουν χωρητικότητα μεταξύ 80.000- 120.000 τόνους).
Συγκεκριμένα, ο ναύλος στην ελεύθερη αγορά (spot) για ένα δεξαμενόπλοιο Suezmax για τη διαδρομή Μαύρη Θάλασσα- Μεσόγειο «εκτοξεύτηκε» από τις 3.058 δολάρια την ημέρα σε 107.382 δολάρια την ημέρα, καταγράφοντας αύξηση κατά 3.611,5%!
Ανάλογα μεγάλη αύξηση καταγράφεται στη ναύλωση δεξαμενόπλοιου Aframax για ταξίδι από Βαλτική σε Ηνωμένο Βασίλειο με τον ημερήσιο ναύλο να διαμορφώνεται από 5.090 δολάρια σε 135.148 δολάρια, καταγράφοντας αύξηση κατά 2.555,2%
Γενικά, στις 25/2 ο γενικός δείκτης BDTI της ναυλαγοράς των τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου (μαζούτ) έκλεισε στις 1.147 μονάδες καταγράφοντας αύξηση κατά 64,1% με την τιμή των 699 μονάδων, που είχε καταγραφεί μια εβδομάδα νωρίτερα.
Πάντως, σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές όποιες και εάν είναι οι εξελίξεις, οι αγορές τελικά θα προσαρμοστούν ενώ παρά τα άμεσα κέρδη οι μακροπρόθεσμες προοπτικές για την αγορά δεξαμενοπλοίων μπορεί να είναι λιγότερο ευοίωνες απ’ ότι ελπίζουν οι περισσότερα.
• Έχουν ληφθεί στοιχεία από την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, που υπογράφεται από τον κ. Γιώργο Λαζαρίδη, επικεφαλής του τμήματος Ερευνών και Αναλύσεων, και από στοιχεία της ναυλαγοράς, που δημοσιεύονται (και η ανάλυση και τα στοιχεία) στο εβδομαδιαίο δελτίο επισκόπησης της αγοράς της Capital Link Media, τμήμα της Εταιρείας Επενδυτικών Σχέσεων και Χρηματοοικονομικών Capital Link, με έδρα στη Νέα Υόρκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου