Έντονη ανησυχία για την πορεία των ναύλων των δεξαμενόπλοιων το 2022 έχουν οι εφοπλιστές.
Το κλίμα αβεβαιότητας τροφοδοτείται από την εμφάνιση της νέας μετάλλαξης «omicron» του κορονοϊού, η οποία απειλεί, για άλλη μια φορά, την παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη, καθώς θεωρείται σίγουρο πως η ενδεχόμενη λήψη μιας νέας σειράς παγκόσμιων μέτρων καραντίνας θα μπορούσε να επιφέρει ένα σοβαρό πισωγύρισμα.
Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να αναφερθεί ότι το 2020, με την εμφάνιση της πανδημίας, μειώθηκε, παγκοσμίως, η κατανάλωση πετρελαίου και κατ’ επέκταση η ζήτησή του. Αυτό σε συνδυασμό με την μεγάλη αύξηση του στόλου των δεξαμενοπλοίων (κατά 3% σε σύγκριση με το 2019), με την παράδοση νεότευκτων πλοίων, προκάλεσε κατάρρευση των ναύλων, που έφτασαν στο χαμηλότερο σημείο τους τη τελευταία δεκαετία.
Η φετινή χρονιά ήταν μάλλον μεταβατική. Η μικρή αύξηση της ζήτησης πετρελαίου από κράτη λόγω της μείωσης των αποθεμάτων τους αλλά και οι καθυστερήσεις στην παράδοση νεότευκτων πλοίων βοήθησαν στην βελτίωση των ναύλων, χωρίς, ωστόσο, να φτάσουν σε επίπεδα, που θα σηματοδοτούσαν μια ισχυρή ανάκαμψη της ναυλαγοράς.
Ανασταλτικός παράγοντας το 2021 ήταν η μεγάλη άνοδος των τιμών του πετρελαίου, που μείωσε το αγοραστικό ενδιαφέρον.
Όμως, οι προοπτικές για το 2022 είναι ενθαρρυντικές καθώς φαίνεται ότι αυξάνεται η ζήτηση αγοράς αργού πετρελαίου από κράτη. Εάν, μάλιστα, και η παράδοση νέων πλοίων καθυστερήσει τότε θα υπάρχουν αρκετά καλές προοπτικές για μια ανάκαμψη της ναυλαγοράς.
Αυτά τα «καλά νέα» δεν προκαλούν αισιοδοξία διότι είναι ακόμα άγνωστο το μέγεθος των συνεπειών στην παγκόσμια οικονομία από τη νέα μετάλλαξη του κορονοϊού.
Το βέβαιο είναι ότι μια επανάληψη του 2020 θα έχει πολλαπλές συνέπειες για τους ιδιοκτήτες των πλοίων αυτής της κατηγορίας.
• Με πληροφορίες από την ανάλυση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking που δημοσιεύεται στην εβδομαδιαία επισκόπηση της ναυτιλιακής αγοράς της εταιρείας Capital Link Shipping, εταιρεία επενδυτικών σχέσεων και οικονομικής επικοινωνίας, με έδρα στη Νέα Υόρκη και με στρατηγική εστίαση στη ναυτιλία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου