Η Παιδεία στην περιοχή του Πειραιά… μαραζώνει! Στον Κορυδαλλό καταγράφονται δραματικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς ενώ παιδιά Γυμνασίου κάνουν μάθημα σε κοντέινερ ενώ σε πλήρη εγκατάλειψη βρίσκονται και μαθητές με ειδικές ανάγκες!
Επίσης, ειδικά σε σχολεία του Κορυδαλλού, σε συνθήκες πανδημίας, καταγράφονται τμήματα με 27 μαθητές, με ανεπαρκέστατο προσωπικό για τη καθαριότητα!
Οι δραματικές εικόνες αποτυπώνονται σε έγγραφα της ΕΛΜΕ Πειραιά και της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά, που έχουν προκαλέσει την παρέμβαση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία και του ΚΚΕ, οι οποίοι φέρνουν το θέμα στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, η ΕΛΜΕ Πειραιά επισημαίνει ότι:
Ειδικά, για το 10ο ΓΕΛ Πειραιά καταγγέλλεται ότι «μαθητής της Α΄ Λυκείου, ΑΜΕΑ, με σοβαρά κινητικά προβλήματα και αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης δεν πρόκειται να εξυπηρετηθεί στο αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα από Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, καθώς παρά το αίτημα του συλλόγου διδασκόντων, δεν προσλήφθηκε κανείς.
Από την αρχή της σχολικής χρονιάς, ο μαθητής εξυπηρετείται από τον παππού του (άτομο που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες και δεν θα έπρεπε να βρίσκεται στο χώρο του σχολείου) ή από τη μητέρα του (όταν αυτή δεν εργάζεται)»
«Είναι πραγματικά απαράδεκτο. Αυτή είναι η ευαισθησία του ΥΠΑΙΘ για τους ΑΜΕΑ μαθητές. Αυτή είναι η υποτιθέμενη συμπερίληψη των ΑΜΕΑ, για την οποία τόσα κούφια λόγια ακούμε, στη γενική εκπαίδευση», υπογραμμίζεται στην καταγγελία της ΕΛΜΕ Πειραιά. Και προσθέτει ότι αντίστοιχο κενό υπάρχει και στο 1ο Γυμνάσιο Νίκαιας για μαθητή με σοβαρά κινητικά προβλήματα.
• Λείπουν επίσης 11 σχολικοί νοσηλευτές και περίπου 20 εκπαιδευτικοί στην Παράλληλη Στήριξη.
«Οι επιπτώσεις στους μαθητές με Ειδικές Ανάγκες είναι τραγικές. Για παράδειγμα, στην Παράλληλη Στήριξη τα παιδιά δεν διδάσκονται από εκπαιδευτικό της Ειδικής Αγωγής τις ώρες που προβλέπονται, γιατί αυτός είναι αναγκασμένος να γυρίζει από σχολείο σε σχολείο, ώστε να κάνει από λίγες ώρες και σε άλλα παιδιά», αναφέρει η ΕΛΜΕ Πειραιά.
Να σημειωθεί ότι η ΕΛΜΕ Πειραιά πραγματοποίησε τηλεφωνική παρέμβαση στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου Παιδείας.
«Η απάντηση ήταν ότι τις επόμενες ημέρες θα πραγματοποιηθεί ειδική πρόσκληση για έναν συνάδελφο ΕΒΠ και 2 σχολικούς νοσηλευτές (είχαν προκηρυχτεί για την Γ’ φάση και δεν καλύφθηκαν). Είναι φανερό ότι τα κενά δεν πρόκειται άμεσα να καλυφθούν. Στην καλύτερη περίπτωση, θα παραμείνει 1 κενό ΕΒΠ και 9 κενά σχολικών νοσηλευτών», σχολιάζει η ΕΛΜΕ και σημειώνει ότι «θα προχωρήσει, από κοινού με τους συναδέλφους του 10ου ΓΕΛ Πειραιά, σε παράσταση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο».
Το έγγραφο της ΕΛΜΕ Πειραιά προώθησαν με αναφορά τους στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, Γιάννης Γκιόκας, Λιάνα Κανέλλη, Χρήστος Κατσώτας και Θανάσης Παφίλης.
Στον Κορυδαλλό
Πολλά κενά καθηγητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν στα σχολεία του Κορυδαλλού σύμφωνα με καταγγελία της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά ενώ σε σχολικά τμήματα συνωστίζονται 27 μαθητές ακόμα και σε τάξεις, που στεγάζονται σε κοντέινερ!
Συγκεκριμένα, η Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά καταγγέλλει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
• Μετά και τις τελευταίες προσλήψεις αναπληρωτών, τα κενά που καταγράφονται αρχές Δεκεμβρίου στα σχολεία Β/θμιας του Κορυδαλλού ανέρχονται σε 90 ώρες. Κενά υπάρχουν κυρίως στις ειδικότητες ΠΕ08 Καλλιτεχνικών, ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής και ΠΕ05, ΠΕ06, ΠΕ07 Γαλλικών, Αγγλικών και Γερμανικών.
Επιπλέον στην Ειδική Αγωγή δεν υπάρχει πλήρης κάλυψη των κενών στην παράλληλη στήριξη μαθητών με ειδικές ανάγκες. Συγκεκριμένα δεν καλύπτονται οι μαθητές με όλες τις ώρες σύμφωνα με τις διαγνώσεις των ΚΕΔΑΣΥ ούτε με τις απαραίτητες ειδικότητες εκπαιδευτικών. Υπάρχουν επίσης ελλείψεις στην κάλυψη μαθητών με σχολικούς νοσηλευτές.
• Υπάρχουν κτιριακά προβλήματα σε ορισμένα σχολεία. Το κτήριο που στεγάζει το 3ο Γυμνάσιο δεν τηρεί τις προδιαγραφές διδακτηρίου, ενώ το 4ο και 5ο Γυμνάσιο στεγάζονται και σε κοντέινερ.
«Η χρόνια υποχρηματοδότηση για τη συντήρηση των κτιριακών εγκαταστάσεων των σχολικών μονάδων έχει συμβάλει στη δημιουργία προβλημάτων στα σχολικά κτήρια. Υπάρχουν σε πολλά σχολεία προβλήματα σε μονώσεις, κουφώματα, κεντρική θέρμανση, ενώ τα έξοδα επισκευών πληρώνονται από τα ταμεία των σχολείων», σημειώνει η Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά. Και προσθέτει ότι:
«Ο απαρχαιωμένος τεχνολογικός εξοπλισμός των εργαστηρίων πληροφορικής, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, η μη σύνδεση των σχολικών τάξεων με το διαδίκτυο, καθιστούν αδύνατη την ψηφιακή εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Υπάρχει ανάγκη για άμεση αναβάθμιση της υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων και των συνδέσεων με το διαδίκτυο.
Πολλά σχολεία δεν έχουν πιστοποιητικό πυροπροστασίας ενώ δεν έχουν ληφθεί τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα αντισεισμικής προστασίας».
Για τα δύο «καυτά» ζητήματα, που σχετίζονται με την πανδημία σημειώνονται τα εξής:
• Παρά το ότι η ΟΛΜΕ επανειλημμένα ζήτησε να ληφθούν μέτρα για την αραίωση των μαθητών ανά τάξη, το ΥΠΑΙΘ έκανε το αντίθετο. Υπάρχουν τμήματα σε σχολεία της Β/θμιας στον Κορυδαλλό με 27 μαθητές.
Το υπάρχον προσωπικό για την καθαριότητα των σχολικών μονάδων σε συνθήκες πανδημίας δεν επαρκεί. Σύμφωνα με αιτιάσεις του Δήμου Κορυδαλλού οι ελλείψεις οφείλονται σε περιορισμούς που θέτει το Υπουργείο Εσωτερικών.
Το έγγραφο της Β’ ΕΛΜΕ Πειραιά προωθήθηκε στη Βουλή με ερώτηση, που κατέθεσε η βουλευτής Β’ Πειραιά του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Νίνα Κασιμάτη και με αναφορά του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του κόμματος και βουλευτή Β’ Πειραιά Γιάννη Ραγκούση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου