Το σημείο της προσάραξης του πλοίου και δίπλα ο χάρτης με τη διαδρομή του |
Το κατασκευής 1971 πλοίο, μεταφορικής ικανότητας 3.584 τόνων, που διαχειρίζεται μια μικρή εταιρεία τούρκικων συμφερόντων, με έδρα στη Τούζλα, στην ευρύτερη περιοχή της Κωνσταντινούπολης, προσάραξε, κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, τα ξημερώματα της Παρασκευής 26/2 ενώ ταξίδευε, έμφορτο με σακιά τσιμέντο, από το Ισκεντερούν (Αλεξανδρέττα) με προορισμό το Ρωσικό λιμάνι του Αζόφ στη Μαύρη Θάλασσα.
Το προσαραγμένο πλοίο δεν ενημέρωσε τις ελληνικές αρχές αλλά έγινε αντιληπτό από πλωτό του Λιμενικού στη διάρκεια περιπολίας του.
Κατά την πρόσκρουση, όπως διαπίστωσε ιδιώτης δύτης, προκλήθηκε ρήγμα στο πλοίο και εισροή υδάτων αλλά δεν σημειώθηκε ρύπανση. Ωστόσο, προληπτικά ποντίστηκε πλωτό φράγμα περιμετρικά του πλοίου και τοποθετήθηκαν αντλίες για την απάντληση του θαλασσίου ύδατος.
Στη περιοχή βρίσκεται και το ρυμουλκό «Ποθητός» για την παροχή τυχόν βοήθειας.
Ευτυχώς, πάντως, κατά την πρόσκρουση δεν τραυματίστηκε κανένα από τα 11 μέλη του πληρώματος (τρεις υπήκοοι Ουκρανίας και 8 Αζερμπαϊτζάν).
Αξιοσημείωτο είναι ότι σύμφωνα με την ευρωπαϊκή βάση δεδομένων Equasis στο ηλικίας 50 ετών πλοίο είχε γίνει λεπτομερής επιθεώρηση στις 16 Φεβρουαρίου στη Βηρυτό του Λιβάνου και είχαν γίνει 4 παρατηρήσεις, που αφορούσαν ελλείψεις σε:
1. Συστήματα κινδύνου (δεν ήταν ενημερωμένο το πλάνο συγκέντρωσης του πληρώματος)
2. Συσκευές διάσωσης (δεν ήταν όπως απαιτείται σημαντικές συσκευές)
3. Πρόληψη ρύπανσης (εντοπισμός και επισήμανση)
4. Προωστικά και βοηθητικά μηχανήματα (Μηχανικά τμήματα, δεν ήταν όπως απαιτείται).
Είναι άγνωστο ένα κάποια από τις ελλείψεις αυτές έπαιξε ρόλο στο ατύχημα, ωστόσο δεν αποκλείεται η τελευταία να έπαιξε ρόλο εάν εμφανίστηκε κάποιο μηχανικό πρόβλημα.
Προανάκριση διενεργεί το Λιμεναρχείο Καλύμνου, απ’ όπου απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου μέχρι την αποκατάσταση της βλάβης του ενώ συνελήφθη ο πλοίαρχο του πλοίου και θα οδηγηθεί στον εισαγγελέα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου