Σελίδες

Παρασκευή 1 Μαΐου 2020

Ο Ν. Μπελαβίλας για τα έργα στη Πειραϊκή: Να ανασταλεί η εκτέλεση του έργου

Παρέμβαση στο θέμα των έργων στην Πειραϊκή κάνει ο δημοτικός σύμβουλος Πειραιά, επικεφαλής της παράταξης «Πειραιάς για Όλους» Νίκος Μπελαβίλας μετά τις εξελίξεις, που δημιουργεί το έγγραφο- γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη.
«Το πρόσφατο έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη, προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, κυβερνητικούς και αυτοδιοικητικούς, ξεκαθαρίζει σε κάθε επιφυλακτικό, ότι η έναρξη των έργων της επέκτασης του Νότιου Προβλήτα «…είναι τουλάχιστον,
αμφίβολης νομιμότητας». Καταρρίπτει όλες τις ερμηνείες και τις παρασκηνιακά δημοσιευμένες εξηγήσεις του ΟΛΠ, αμφισβητώντας ταυτόχρονα ευθέως της συνολική νομιμότητα του έργου λόγω της ανυπαρξίας εγκεκριμένης ΣΜΠΕ. Η παρέμβαση αυτή της συνταγματικά κατοχυρωμένης Αρχής, που απαντά στην επείγουσα αναφορά έξι δημοτών του Πειραιά, σημαντική, τεκμηριωμένη και θεσμικά έγκυρη αλλάζει τα δεδομένα», υπογραμμίζει ο κ. Μπελαβίλας. Και σημειώνει:
«Η αυτοδιοίκηση έχει πάρει θέση ξεκάθαρη. Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Πειραιά και το Κοινοτικό Συμβούλιο της Α’ Δημοτικής Κοινότητας με τα ψηφίσματα τους, η Περιφέρεια Αττικής με την πρόσφατη επιστολή του περιφερειάρχη για αναστολή του έργου. Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις έχουν τοποθετηθεί, μεγάλο τμήμα του τύπου και των ΜΜΕ, με συνεχείς δημοσιεύσεις τους. Η ιστορική πειραϊκή εφημερίδα «Κοινωνική», αλλά και τα εθνικής εμβέλειας μέσα όλου του φάσματος, από την «Εφημερίδα των Συντακτών» ως την «Εστία» θέτουν έντονα το θέμα. Η επιστολή προς τον πρωθυπουργό, του βετεράνου της ελληνικής κρουαζιέρας Ανδρέα Ποταμιάνου εκφράζει τη βαθιά ανησυχία μεγάλου τμήματος του ναυτιλιακού και επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά».
Συνεχίζοντας ο Νίκος Μπελαβίλας αναφέρει τα εξής:
«Εδώ ας ξεκαθαρίσουμε κάτι: Το πρόβλημα του Νότιου Προβλήτα δεν είναι πρόβλημα περιορισμού της θέας σε εκατό μπαλκόνια της Πειραϊκής. Ούτε είναι ένα τοπικής πολιτικής και κοινωνικής εμβέλειας ζήτημα που αφορά «την Πειραϊκή». Όσοι το εξέλαβαν ή το διαχειρίστηκαν έτσι έκαναν λάθος. Είναι πρόβλημα των εμπόρων του Πειραιά, καθώς ο ΟΛΠ επιχείρησε να νομιμοποιήσει εκεί και ένα γιγαντιαίο Mall το οποίο ευτυχώς αποτρέψαμε. Πλήττει το επιχειρηματικό κέντρο της πόλης και όλους τους κατοίκους, καθώς η κυκλοφοριακή ασφυξία μας δυσκολεύει όλους, από το Παλατάκι ως το Φάληρο. Φέρνει αέριους ρύπους παντού, καθώς η μόλυνση από τους καπνούς των οχημάτων, των πλοίων, κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας πλήττει την Κόνωνος, τον Άγιο Διονύση και τον Άγιο Δημήτρη. Κάνει αυτή τη στιγμή ζημιά στην αλιεία της Αττικής αλλά και στις ακτές της Αίγινας, της Σαλαμίνας καθώς εκεί, καταμεσής στον Σαρωνικό απορρίπτεται η λάσπη του βυθού του έργου.
Όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις έδωσαν πράσινο φως, με τη συναίνεση μεγάλου μέρους της τοπικής κοινωνίας για να προχωρήσουν αναπτυξιακά έργα του ΟΛΠ, υπό μία αυστηρή προϋπόθεση, η οποία επαναλαμβάνεται ρητά στις αποφάσεις των υπουργών του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, του ΣΥΡΙΖΑ από το 2006 ως το 2019. Ναι στο έργο αν και αφού προηγηθούν οι περιβαλλοντικές μελέτες που θα δείξουν αν υπάρχει σοβαρό περιβαλλοντικό πρόβλημα ή όχι. Αυτές είναι διαχρονικά όλες οι κυβερνητικές αποφάσεις, που σήμερα καταπατώνται από τον ΟΛΠ. Αυτό λέει ρητά και το Συμβούλιο της Επικρατείας για την προϋπόθεση ύπαρξης ΣΜΠΕ σε ανάλογα έργα, όπως χθες τεκμηριώθηκε από το έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη.
Οι περιβαλλοντικές μελέτες καθυστέρησαν εντέχνως να κατατεθούν13 ολόκληρα χρόνια! Χάρη στην πίεση όλων μας ήλθαν επιτέλους στο φως της δημοσιότητας, οι μισές από αυτές, μόλις τον Νοέμβριο του 2019. Ενώ αναμενόταν η έγκριση ή μη, η επιβολή μέτρων ελάφρυνσης ή όχι, ο περιορισμός των μεγεθών ή όχι, ενώ αναμενόταν η κατάθεση της ΣΜΠΕ, ο ΟΛΠ άρχισε το έργο χωρίς τις παραπάνω άδειες.
Η κοινωνία του Πειραιά μπορεί να έχει διαφορετικές εκτιμήσεις. Κάποιοι θεωρούν την κρουαζιέρα ευλογία, άλλοι κατάρα. Δεν ανήκουμε ούτε στους μεν, ούτε στους δε. Συμφωνούμε όμως σε κάτι μείζον: Θα τηρηθεί η νομιμότητα χωρίς συζήτηση. Όπου αποδεικνύεται ότι υπάρχει τεκμηριωμένα περιβαλλοντικό πρόβλημα, αγωνιζόμαστε για να εκλείψει. Σε αυτό είμαστε ενωμένοι οι πάντες. Για αυτό ο υπουργός ναυτιλίας οφείλει να διακόψει το έργο αμέσως. Έχει την πλήρη επιστημονική/θεσμική/νομική τεκμηρίωση γιατί πρέπει να το κάνει και καμία πλέον δικαιολογία
».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου