Νέα δεδομένα διαμορφώνει στην υπόθεση του έργου της Νότιας Προβλήτας Κρουαζιέρας στον Πειραιά γνωμοδότηση του Συνηγόρου του Πολίτη, ο οποίος διαπίστωσε ότι «η έναρξη των έργων επέκτασης του επιβατικού λιμένα [Νότια πλευρά – α’ φάση] στον Πειραιά είναι τουλάχιστον, αμφίβολης νομιμότητας»!
Αυτό αποκαλύφθηκε από την δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Όλους», που έδωσε στη δημοσιότητα το έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη, το οποίο εκδόθηκε μετά από κατεπείγουσα αναφορά έξι πολιτών (Ντόρις Αργαλιά, Αργυρώ Βράκα, Γιάννης Βράκας, Τζούλια Γκούφα, Άντα Προβατάκη, Βάσω Τροβά), κατοίκων της Α' και Β' Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά, που κατατέθηκε τη Μ. Παρασκευή 17/4/2020.
Η πρώτη απάντηση εκδόθηκε
σε χρόνο ρεκόρ 12 ημερών, έχει ημερομηνία 29 Απριλίου και φέρει την υπογραφή του καθηγητή Ιωάννη Π. Σαγιά, Βοηθό Συνηγόρου του Πολίτη του Κύκλου Ποιότητας Ζωής.
Το έγγραφο απευθύνεται στα αρμόδια υπουργεία, στην Περιφέρεια Αττικής, στους πέντε Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και στον Δήμο Σαλαμίνας και διαπιστώνει μέσα από έξι σελίδες εξαντλητικής τεκμηρίωσης και αξιολόγησης των δεδομένων ότι "η έναρξη των έργων επέκτασης του επιβατικού λιμένα [Νότια πλευρά – α’ φάση] στον Πειραιά είναι τουλάχιστον, αμφίβολης νομιμότητας. Θα πρέπει να σταθμιστεί η αναβολή κάθε περαιτέρω παρέμβασης έως την έγκριση της ΣΜΠΕ και της νέας ΑΕΠΟ, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των φορέων, ιδίως της τοπικής αυτοδιοίκησης και διασφαλίζοντας στον μέγιστο βαθμό την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας."
Ζητάει δε κατεπειγόντως διευκρινίσεις καθώς αμφισβητεί ευθέως τη συνολική νομιμότητα του έργου λόγω της ανυπαρξίας εγκεκριμένης ΣΜΠΕ, παρά τους εγκεκριμένους ΑΕΠΟ. Αναμένεται επομένως το τελικό πόρισμα αναλόγως των απαντήσεων.
Το ΚΚΕ
Η Τομεακή Επιτροπή Πειραιά του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της για το θέμα υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Το ΚΚΕ τοποθετείται αρνητικά σε αυτούς τους σχεδιασμούς της COSCO, της κυβέρνησης, της περιφέρειας και της δημοτικής αρχής Πειραιά. Κριτήριο του ΚΚΕ είναι η δυνατότητα να καλυφθούν οι σύγχρονες εργατικές λαϊκές ανάγκες. Θέση μας είναι ότι το λιμάνι του Πειραιά, όπως συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας, μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις με κεντρικό σχεδιασμό στην υπηρεσία της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών».
«Κάθε σχεδιασμός των μονοπωλίων και του κράτους, έχει σε πρώτο πλάνο την κερδοφορία που θα αποδώσει η κάθε επένδυση. Επειδή λοιπόν η κερδοφορία είναι το βασικό κριτήριο -και μάλιστα σε αντιπαράθεση με τα ανταγωνιστικά σχέδια άλλων επιχειρηματικών ομίλων-είναι αδύνατο αυτή η «ανάπτυξη» να ανταποκριθεί σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που θα υπολογίζει και θα ιεραρχεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Έτσι, σήμερα τα σχέδια για την λεγόμενη ανάπτυξη στο λιμάνι και την κρουαζιέρα, από τη μια στοχεύουν τα κέρδη της COSCOκαι από την άλλη δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις στα εργατικά και λαϊκά στρώματα που κατοικούν στις περιοχές γύρω από το λιμάνι», υπογραμμίζει το ΚΚΕ.
Αυτό αποκαλύφθηκε από την δημοτική παράταξη «Πειραιάς για Όλους», που έδωσε στη δημοσιότητα το έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη, το οποίο εκδόθηκε μετά από κατεπείγουσα αναφορά έξι πολιτών (Ντόρις Αργαλιά, Αργυρώ Βράκα, Γιάννης Βράκας, Τζούλια Γκούφα, Άντα Προβατάκη, Βάσω Τροβά), κατοίκων της Α' και Β' Δημοτικής Κοινότητας Πειραιά, που κατατέθηκε τη Μ. Παρασκευή 17/4/2020.
Η πρώτη απάντηση εκδόθηκε
σε χρόνο ρεκόρ 12 ημερών, έχει ημερομηνία 29 Απριλίου και φέρει την υπογραφή του καθηγητή Ιωάννη Π. Σαγιά, Βοηθό Συνηγόρου του Πολίτη του Κύκλου Ποιότητας Ζωής.
Το έγγραφο απευθύνεται στα αρμόδια υπουργεία, στην Περιφέρεια Αττικής, στους πέντε Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Πειραιά και στον Δήμο Σαλαμίνας και διαπιστώνει μέσα από έξι σελίδες εξαντλητικής τεκμηρίωσης και αξιολόγησης των δεδομένων ότι "η έναρξη των έργων επέκτασης του επιβατικού λιμένα [Νότια πλευρά – α’ φάση] στον Πειραιά είναι τουλάχιστον, αμφίβολης νομιμότητας. Θα πρέπει να σταθμιστεί η αναβολή κάθε περαιτέρω παρέμβασης έως την έγκριση της ΣΜΠΕ και της νέας ΑΕΠΟ, λαμβάνοντας υπόψη τις προτάσεις των φορέων, ιδίως της τοπικής αυτοδιοίκησης και διασφαλίζοντας στον μέγιστο βαθμό την προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας."
Ζητάει δε κατεπειγόντως διευκρινίσεις καθώς αμφισβητεί ευθέως τη συνολική νομιμότητα του έργου λόγω της ανυπαρξίας εγκεκριμένης ΣΜΠΕ, παρά τους εγκεκριμένους ΑΕΠΟ. Αναμένεται επομένως το τελικό πόρισμα αναλόγως των απαντήσεων.
Το ΚΚΕ
Η Τομεακή Επιτροπή Πειραιά του ΚΚΕ σε ανακοίνωσή της για το θέμα υπογραμμίζει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Το ΚΚΕ τοποθετείται αρνητικά σε αυτούς τους σχεδιασμούς της COSCO, της κυβέρνησης, της περιφέρειας και της δημοτικής αρχής Πειραιά. Κριτήριο του ΚΚΕ είναι η δυνατότητα να καλυφθούν οι σύγχρονες εργατικές λαϊκές ανάγκες. Θέση μας είναι ότι το λιμάνι του Πειραιά, όπως συνολικά τα λιμάνια και οι υποδομές της χώρας, μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης και ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες μόνο όταν περάσουν στα χέρια του λαού και γίνουν κοινωνική περιουσία. Μόνο όταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της και θέσει όλες τις παραγωγικές δυνάμεις με κεντρικό σχεδιασμό στην υπηρεσία της ικανοποίησης των κοινωνικών αναγκών».
«Κάθε σχεδιασμός των μονοπωλίων και του κράτους, έχει σε πρώτο πλάνο την κερδοφορία που θα αποδώσει η κάθε επένδυση. Επειδή λοιπόν η κερδοφορία είναι το βασικό κριτήριο -και μάλιστα σε αντιπαράθεση με τα ανταγωνιστικά σχέδια άλλων επιχειρηματικών ομίλων-είναι αδύνατο αυτή η «ανάπτυξη» να ανταποκριθεί σε ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό, που θα υπολογίζει και θα ιεραρχεί τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες. Έτσι, σήμερα τα σχέδια για την λεγόμενη ανάπτυξη στο λιμάνι και την κρουαζιέρα, από τη μια στοχεύουν τα κέρδη της COSCOκαι από την άλλη δημιουργούν σοβαρές επιπτώσεις στα εργατικά και λαϊκά στρώματα που κατοικούν στις περιοχές γύρω από το λιμάνι», υπογραμμίζει το ΚΚΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου