Σελίδες

Παρασκευή 12 Απριλίου 2019

Θα γίνει ουσιαστική συζήτηση για την ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου σε ελληνικά ναυπηγεία; Ενδιαφέρουσα ερώτηση από βουλευτή

Το μεγάλο θέμα της ανανέωσης του ακτοπλοϊκού στόλου «ανοίγει» με ερώτηση, που κατέθεσε προς τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομίας ο βουλευτής Χίου της Νέας Δημοκρατίας Νότης Μηταράκης.
Ο κ. Μηταράκης, αφού υπογραμμίζει τη σημασία του ακτοπλοϊκού στόλου για την ανάπτυξη των νησιών, σημειώνεται ότι «υπάρχει ανάγκη σταδιακής ανανέωσης του στόλου τα επόμενα χρόνια, με κόστος της τάξης του 1,5 – 2 δισεκατομμυρίων».
@ (Σχόλιο) Εκείνο, που ΔΕΝ αναφέρει ο βουλευτής, (γιατί άραγε;) είναι ότι η ανάγκη αυτή δημιουργείται διότι ένα σημαντικό μέρος του στόλου είναι γερασμένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Σύμφωνα με στοιχεία της Στατιστικής Αρχής τα άνω των 30 ετών επιβατηγά πλοία, υπό ελληνική σημαία, ανήλθαν, τον περασμένο Ιανουάριο, σε 484 και αντιστοιχούν στο 51,4% του συνόλου των επιβατηγών πλοίων.
Πριν από δύο χρόνια, τον Ιανουάριο του 2017 τα άνω των 30 ετών επιβατηγά πλοία, πάντα υπό ελληνική σημαία, ανέρχονταν σε 418. Δηλαδή, σε μια διετία αυξήθηκαν κατά 15,7%!


Συνεχίζοντας στην ερώτησή του ο κ. Μηταράκης υποστηρίζει- ορθώς- ότι «με δεδομένο ότι στην παγκόσμια αγορά δεν υπάρχουν πολλά κατάλληλα πλοία που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ελληνικής ακτοπλοΐας, θα χρειαστεί επίσης να ναυπηγηθούν πλοία στα ελληνικά ναυπηγεία».
Είναι γεγονός ότι η υλοποίηση ενός τέτοιου προγράμματος σε ελληνικά ναυπηγεία θα αποτελέσει ουσιαστικό αναπτυξιακό μέτρο και θα δημιουργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Για αυτό έχει μεγάλο ενδιαφέρον τι απαντήσεις θα δοθούν από τα ερωτώμενα συναρμόδια Υπουργεία στα εξής:
1.     Έχει εκτιμήσει το αρμόδιο Υπουργείο τις ανάγκες ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου τα επόμενα έτη; Πόσα πλοία θα πρέπει να αντικατασταθούν και ποια η αξία ναυπήγησης ή αγοράς των νέων πλοίων;
2.    Με ποια μέτρα και ποιες ενέργειες στηρίζεται από τα αρμόδια Υπουργεία, η προσπάθεια ανανέωσης του ακτοπλοϊκού μας στόλου; Ποια είναι τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, προκειμένου να ενισχυθεί η προσπάθεια ανεύρεσης πηγών χρηματοδότησης;
3.    Είναι τα ελληνικά ναυπηγεία σε θέση να ανταποκριθούν στη ζήτηση για νέα ακτοπλοϊκά πλοία, από άποψη κόστους, χρόνων παράδοσης κλπ; Πώς μπορεί το ελληνικό κράτος να στηρίξει τα ναυπηγεία μας, εντός του ευρωπαϊκού πλαισίου περί κρατικών ενισχύσεων κλπ, προκειμένου να βελτιωθεί η ανταγωνιστικότητά τους και να μπορέσουν να επωφεληθούν των περίπου 2 δις που θα κοστίσει η ανανέωση του στόλου τα επόμενα έτη;

@ (Σχόλιο) Καθώς το θέμα έχει μεγάλο ενδιαφέρον μήπως με κάποιο τρόπο να μας ενημέρωνε ο κ. Μηταράκης και για τις προτάσεις της Νέας Δημοκρατίας επ’ αυτού. Όχι, πολλά, να έδινε και εκείνος απαντήσεις στα ίδια ερωτήματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου