Σελίδες

Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Ποιά νέα συστήματα ασφαλείας θα έχουν τα ΙΧ από το 2022

Με νέα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας θα εξοπλίζονται, υποχρεωτικά, από το Μάϊο του 2022 όλα τα νέα μοντέλα ΙΧ αυτοκινήτων και δύο χρόνια αργότερα (Μάϊος 2024) όσα κυκλοφορούν.
Αυτό προβλέπεται με τη νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία, που ενέκρινε, με συντριπτική πλειοψηφία (578 ψήφους υπέρ έναντι 30 κατά και 25 αποχών) το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και απομένει πλέον η έγκριση του Συμβουλίου Υπουργών.
«Αυτή η νομοθεσία δείχνει το δρόμο για να σώσουμε χιλιάδες ζωές τα επόμενα χρόνια. Προτεραιότητά μας ήταν εξαρχής η ασφάλεια όσων χρησιμοποιούν τους δρόμους, ειδικά τα πιο ευάλωτα μέλη της ομάδας αυτής. Ο πρόσθετος υποχρεωτικός εξοπλισμός για αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα συμβάλλει σε αυτή την προσπάθεια» δήλωσε η Róża Thun (ΕΛΚ, Πολωνία), η οποία ήταν υπεύθυνη για την πορεία της νέας νομοθεσίας στο Κοινοβούλιο.
Ποια είναι αυτά τα νέα εξελιγμένα συστήματα, που θα δούμε στα αυτοκίνητα μετά από 3 χρόνια;
•    Ευφυή υποβοήθηση ταχύτητας, το λεγόμενο και σύστημα Έξυπνης Υποβοήθησης Ταχύτητας (ISA), που εκτιμάται ότι θα μπορούσε να μειώσει τα θανατηφόρα τροχαία στους ευρωπαϊκούς δρόμους κατά 20%.
«Το ISA θα παρέχει στον οδηγό πληροφόρηση, βάσει οδικών χαρτών και σήμανσης, όταν υπερβαίνεται το όριο ταχύτητας. Δε μιλάμε για ‘κόφτη’ ταχύτητας αλλά για ένα έξυπνο σύστημα που θα προειδοποιεί τους οδηγούς όταν παραβιάζουν το όριο. Αυτό δε θα βοηθήσει μόνο στην ασφάλειά μας, αλλά και στο να αποφεύγουμε τα πρόστιμα της τροχαίας» είπε η κυρία Thun.
•    μηχανισμό που εμποδίζει την οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ,
•    σύστημα προειδοποίησης υπνηλίας και απόσπασης προσοχής του οδηγού,
•    σήμα επείγουσας διακοπής της πορείας και
•    καταγραφέα των δεδομένων πορείας του οχήματος («μαύρο κουτί»).
Για τα επιβατηγά και τα ελαφρά εμπορικά οχήματα θα είναι επίσης υποχρεωτική η εγκατάσταση συστήματος πέδησης έκτακτης ανάγκης (το οποίο είναι ήδη υποχρεωτικό για φορτηγά και λεωφορεία) καθώς και ο μηχανισμός για την επείγουσα διατήρηση του οχήματος εντός της λωρίδας κυκλοφορίας στην οποία κινείται.
•    Τα φορτηγά και τα λεωφορεία θα πρέπει να σχεδιάζονται και να κατασκευάζονται με τρόπο που να καθιστά τους πιο ευάλωτους χρήστες των δρόμων, όπως τους ποδηλάτες και τους πεζούς, πιο εύκολα ορατούς στον οδηγό (η λεγόμενη «άμεση ορατότητα»).
Τα οχήματα αυτά θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με προηγμένα χαρακτηριστικά για να ελαττώσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό τα «τυφλά σημεία» μπροστά και στο πλάι του οδηγού, σύμφωνα με το κείμενο.
Τέλος, οι νέοι κανόνες βελτιώνουν επίσης τις προδιαγραφές παθητικής ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένων των εμπρόσθιων και πλευρικών δοκιμών πρόσκρουσης, καθώς και των ανεμοθωράκων, για να ελαττωθεί το μέγεθος των τραυματισμών σε πεζούς και ποδηλάτες. Η διαδικασία έγκρισης τύπων ελαστικών θα βελτιωθεί επίσης με τη θέσπιση δοκιμών για χρησιμοποιημένα ελαστικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου