Σελίδες

Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2024

Τα πλοία πεθαίνουν στα λιμάνια! Οι ιστορίες τεσσάρων παροπλισμένων πλοίων που ταξιδέψαμε μαζί τους σε νησιά

Το παροπλισμένο "Πηνελόπη Α.". Η φωτό
είναι από το site του Ο.Λ.Ε

Τα πλοία πεθαίνουν στα λιμάνια! Παροπλισμένα σε ντάνες, κατά κανόνα στην Ελευσίνα, «μαραζώνουν» μέχρι να κάνουν το τελευταίο ταξίδι για τα διαλυτήρια ή να «σβήσουν» εκεί….
Τέσσερα από αυτά τα πλοία, τα «ταξιδιάρικα πουλιά» της ακτοπλοΐας, που κάποτε ταξιδέψαμε με αυτά για ένα νησί βρίσκονται εκεί, στην Ελευσίνα και «διηγούνται» τα ταξίδια τους, την ιστορία τους.
Το παλαιότερα από τα τέσσερα σε αυτό το «νεκροταφείο» των πλοίων, που βρίσκεται πλέον μισοβυθισμένο, είναι το «Αρσινόη», που ανήκε στην εταιρεία SAOS, συμφερόντων του Φώτη Μανούση.
Το «Αρσινόη» είναι ένα μικρό επιβατηγό- οχηματαγωγό, μήκους 70 μέτρων, με δυνατότητα να αναπτύσσει ταχύτητα 14 κόμβων, που κατασκευάστηκε το 1980, σε ναυπηγείο στο Πέραμα. Μετά το 2000

περιήλθε στη SAOS και δρομολογήθηκε κυρίως σε επιδοτούμενες γραμμές των Κυκλάδων, μέχρι το 2008- 2009. Εκείνα τα χρόνια η εταιρεία αντιμετώπισε δυσχέρειες στη συμμετοχή της στους σχετικούς διαγωνισμούς και το πλοίο λόγω οικονομικών προβλημάτων παροπλίστηκε.
Το 2015 ενώ βρισκόταν στην πλωτή δεξαμενή «Κρήτη» στην περιοχή Βλύχα Ελευσίνας μισοβυθίστηκε με αποτέλεσμα να επικαθήσει η αριστερή πλευρά του στον πυθμένα, ενώ μέρος της δεξιάς να παραμένει στην επιφάνεια της θάλασσας.

Το «Πηνελόπη Α.»
Ένα άλλο πλοίο, που έγραψε μεγάλη ιστορία στη γραμμή Ραφήνας- Κυκλάδων ήταν το «Πηνελόπη Α.» του Μίμη Αγούδημου, που «έφυγε» από τη ζωή πριν λίγους μήνες.
Ο Μίμης Αγούδημος, αδελφός του Μάκη Αγούδημου, ενός άλλου ακτοπλόου εφοπλιστή, αγόρασε το «Πηνελόπη Α.» τον Απρίλιο του 1992. Ήταν ένα πλοίο κατασκευασμένο το 1972, στη Γαλλία, με μήκος 118 μέτρα και ταχύτητα 18 κόμβων.
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 το πλοίο μεταβιβάστηκε στην τότε διαμορφούμενη Minoan Flying Dolphin, μετέπειτα Hellenic Seaways, η οποία με την στήριξη της τότε κυβέρνησης είχε αποκτήσει σχεδόν όλα τα πλοία των μέχρι τότε μικροεφοπλιστών. Ωστόσο, το 2004 και μετά τη τραγωδία του «Εξπρές Σάμινα» και το οριστικό ναυάγιο του σχεδίου για τη δημιουργία της εταιρείας- γίγαντα ο Μίμης Αγούδημος, όπως έκανε και ο αδελφός του επανέκτησε το πλοίο του.
Έτσι, το «Πηνελόπη Α.» αφού ταξίδεψε για τέσσερα χρόνια (2000- 2004) ως «Εξπρές Πηνελόπη» με τα σινιάλα της MFD (ή της θυγατρικής της Hellas Ferries), ξαναπήρε το παραδοσιακό όνομά του και ταξίδεψε στη γνώριμη γραμμή της Ραφήνας μέχρι το 2014 οπότε παροπλίστηκε λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Μετά τον παροπλισμό του «έδεσε» δίπλα σε ένα άλλο ανενεργό ακτοπλοϊκό, το «Μυτιλήνη» της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου. Το «Πηνελόπη Α» είχε περιέλθει στην Εθνική Τράπεζα και βγήκε  σε πλειστηριασμό έναντι του ποσού των 800.000 ευρώ, αλλά απέβη άγονος.
• Τώρα, για τα δύο παραπάνω πλοία («Αρσχινόη» και «Πηνελόπη Α.»  ο Οργανισμός Λιμένος Ελευσίνας προκήρυξε το καλοκαίρι διαγωνισμό για την απομάκρυνσή τους, μαζί με άλλα παροπλισμένα πλοία και ναυπηγήματα, χωρίς αποτέλεσμα.

Το "Κρήτη ΙΙ". Η φωτό από το fb της ΠΕΝΕΝ

«Κρήτη Ι» και «Κρήτη ΙΙ»

Αντίθετα, τα δύο «κρητικά» πλοία της ΑΝΕΚ, που πλέον έχει απορροφηθεί από την Attica Group οδηγήθηκαν στην Ελευσίνα και αναμένουν πλέον να κάνουν το τελευταίο ταξίδι τους για τα διαλυτήρια του Αλιάγα στη Τουρκία,
Τα δύο «δίδυμα» πλοία κατασκευάστηκαν το 1979, στην Ιαπωνία. Έχουν μήκος 192 μέτρα το καθένα και αναπτύσσουν ταχύτητα 22 κόμβων. Το καθένα διαθέτει 134 καμπίνες και έχει δυνατότητα μεταφοράς 1500 επιβατών και 650 οχημάτων.
Το 1996 αγοράστηκαν από την ΑΝΕΚ και δρομολογήθηκαν κατά καιρούς στην Αδριατική στις γραμμές Πάτρας- Ιταλίας και στην Κρήτη, όπου βρίσκονταν μέχρι τελευταία.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου