Περισσότερα από 15.000 πλοία, με συνολική χωρητικότητα νεκρού βάρους άνω των 600 εκατομμυρίων τόνων αναμένεται να ανακυκλωθούν, τα επόμενα δέκα χρόνια, από το 2023 έως το 2032, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ένωσης πλοιοκτητών πλοίων χύδην φορτίων (Baltic and International Maritime Council- BIMCO-).
Τα τελευταία δέκα χρόνια, κατέληξαν σε διαλυτήρια 7.780 πλοία με χωρητικότητα νεκρού βάρους 285 εκατομμυρίων τόνων ανακυκλώθηκαν.
Το μεγαλύτερο μέρος της ανακυκλωμένης χωρητικότητας νεκρού βάρους (60%) κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990. Τα επόμενα δέκα χρόνια, τα πλοία που κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 θα είναι η κύρια πηγή ανακύκλωσης, δήλωσε η BIMCO.
Όμως, σε σύγκριση με τη δεκαετία του 1990, πάνω από το διπλάσιο της χωρητικότητας νεκρού βάρους κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000 και αυτό θα οδηγήσει στην αναμενόμενη αύξηση της ανακύκλωσης.
Η χωρητικότητα νεκρού βάρους που κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2010 αυξήθηκε κατά επιπλέον 65%, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα ανακύκλωσης σε δέκα έως είκοσι χρόνια από τώρα.
Ιστορικά, περίπου το 50% της χωρητικότητας νεκρού βάρους χύδην, δεξαμενόπλοιων και εμπορευματοκιβωτίων έχει ανακυκλωθεί μέχρι τη στιγμή που τα πλοία θα ήταν 25 ετών και το 90% στα 30-35 χρόνια. Εάν εφαρμόσουμε αυτό το πρότυπο ανακύκλωσης στα τρέχοντα εμπορικά πλοία, υπολογίζουμε ότι 15.000 πλοία και 600 εκατομμύρια τόνοι νεκρού βάρους θα ανακυκλωθούν μεταξύ 2023 και 2032.
«Πολλά παλαιότερα πλοία αναμένεται να ανακυκλωθούν νωρίτερα από το κανονικό λόγω των ολοένα αυστηρότερων ορίων στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Ως εκ τούτου, περισσότερα από 15.000 πλοία και 600 εκατομμύρια τόνοι νεκρού βάρους αναμένεται να ανακυκλωθούν μεταξύ 2023 και 2032», λέει ο Niels Rasmussen, Chief Shipping Analyst της BIMCO.
Η Ινδία και η Τουρκία είναι δύο από τις μεγαλύτερες χώρες ανακύκλωσης πλοίων, είναι επίσης σημαντικοί παραγωγοί χάλυβα με υψηλό μερίδιο χρήσης καμίνων ηλεκτρικού τόξου. Κατά την τελευταία πενταετία, αυτές οι χώρες έχουν ανακυκλώσει το 25% και το 34% της χωρητικότητας νεκρού βάρους και του αριθμού των πλοίων αντίστοιχα. Μαζί με το Μπαγκλαντές, τη μεγαλύτερη χώρα ανακύκλωσης πλοίων στον κόσμο, και το Πακιστάν, αυτές οι τέσσερις κορυφαίες χώρες έχουν ανακυκλώσει το 96% της χωρητικότητας νεκρού βάρους και το 77% των πλοίων τα τελευταία πέντε χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου