«Φρένο» σε παραπλανητικές διαφημίσεις μείωσης τιμών σε σουπερμάρκετ βάζει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, δικαιώνοντας Γερμανική ένωση προστασίας καταναλωτών!
Η σημαντική απόφαση ανοίγει το δρόμο στις εθνικές αρχές να επιβάλλουν ότι η διαφημιζόμενη μείωση τιμών πρέπει να υπολογίζεται βάσει της χαμηλότερης τιμής των τελευταίων 30 ημερών και όχι της προηγούμενης μέρας! Το ερώτημα είναι οι ελληνικές αρχές θα κινηθούν σε αυτή την κατεύθυνση;
Όπως αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου, η υπόθεση ξεκίνησε όταν Γερμανική ένωση προστασίας καταναλωτών αμφισβήτησε ενώπιον γερμανικού δικαστηρίου τον τρόπο με τον οποίο εκπτωτικό σουπερμάρκετ διαφήμιζε στα εβδομαδιαία του έντυπα μειώσεις τιμών ή «τιμές ευκαιρίας» για προϊόντα όπως μπανάνες ή ανανάδες.
Σύμφωνα με την ένωση προστασίας καταναλωτών, κακώς το σουπερμάρκετ υπολόγισε τη διαφημιζόμενη μείωση της τιμής βάσει της τιμής που ίσχυε ακριβώς πριν από την προσφορά (στο πρώτο παράδειγμα 1,69 ευρώ), διότι, σύμφωνα με το δίκαιο της Ένωσης, όφειλε να υπολογίσει τη μείωση βάσει της χαμηλότερης τιμής που ίσχυσε τις τελευταίες 30 ημέρες (στο πρώτο παράδειγμα, 1,29 ευρώ, η οποία όμως είναι ίδια με την υποτιθέμενη «μειωμένη» τιμή). Δεν αρκεί να αναγράφεται στη διαφημιστική ανακοίνωση η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών. Οι εκτιμήσεις αυτές ισχύουν και όσον αφορά τον χαρακτηρισμό τιμών ως «τιμών ευκαιρίας».
Το επιληφθέν γερμανικό δικαστήριο υπέβαλε προδικαστικά ερωτήματα ως προς τα ανωτέρω ζητήματα.
Το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απάντησε ότι μείωση τιμής που ανακοινώνεται από έμπορο υπό τη μορφή είτε ποσοστού είτε διαφημιστικής ένδειξης, με σκοπό να υπογραμμιστεί το πλεονέκτημα της ανακοινωθείσας τιμής, πρέπει να καθορίζεται βάσει της χαμηλότερης τιμής που εφαρμοζόταν από τον έμπορο κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από τη μείωση της τιμής.
«Εμποδίζονται έτσι οι έμποροι να παραπλανήσουν τους καταναλωτές, αυξάνοντας την τιμή πριν από την ανακοίνωσή της μείωσής της και παρουσιάζοντας ψευδείς μειώσεις τιμών», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.
Το ερώτημα παραμένει: Οι ελληνικές αρχές τι θα κάνουν; Θα αφήσουν τα σουπερμάρκετ να εμφανίζουν εικονικές εκπτώσεις;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου