Φωτό αρχείου |
Σύμφωνα με ξένα Μέσα Ενημέρωσης το νέο περιστατικό αιφνιδιαστικής απώλειας ισχύος της μηχανής συνέβη στο με σημαία Λιβερίας πλοίο μεταφοράς κοντέινερ «BELLAVIA».
Το «BELLAVIA» αναχώρησε, περίπου στις 2.30 τα ξημερώματα τοπική ώρα, από την προβλήτα Seagirt του λιμανιού της Βαλτιμόρης, ένα μεγάλο και ιστορικό λιμάνι των ΗΠΑ στον Ατλαντικό ωκεανό.
Λίγο μετά την αναχώρησή του από το λιμάνι το πλοίο έχασε, ξαφνικά, την ισχύ της μηχανής του με αποτέλεσμα τη μείωση της ταχύτητάς του. Όπως αναφέρθηκε όταν ξεκίνησε το πλοίο ανέπτυξε ταχύτητα 1,5 κόμβου η οποία μειώθηκε στο 0,4 και το σκάφος φαινόταν να παρασύρεται.
Το ίδιο ξαφνικά, που χάθηκε η ισχύς των μηχανών του, επανήλθε και μπόρεσε να επιστρέψει στο αγκυροβόλιο του στην προβλήτα Seagirt ενώ τα ρυμουλκά ήταν ακόμα δεμένα στο σκάφος για να παρέχουν πρόσθετη βοήθεια.
Αμέσως μετά ξεκίνησαν εργασίες ελέγχου και επισκευών, που διήρκησαν 18 ώρες. Ωστόσο, όπως αναφέρει το αμερικανικό δίκτυο cbs news «η αιτία του προβλήματος του κινητήρα δεν αποκαλύφθηκε»!
Το περιστατικό απώλειας ρεύματος της BELLAVIA θυμίζει τη φρίκη με το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «DALI», το οποίο στις 26 Μαρτίου είχε προσκρούσει στη γέφυρα Francis Scott προκαλώντας την κατάρρευσή της και τον θάνατο σε έξι εργάτες και στο «μπλοκάρισμα» για μεγάλο διάστημα του ναυτικού καναλιού στο ποταμό Patapsco, στη Βαλτιμόρη, στο Μέριλαντ.
Σύμφωνα, πάντα, με το cbs news το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ είχε ανακοινώσει είπε ότι το «DALI» έχασε την ισχύ της μηχανής του- και μάλιστα δύο φορές πριν την αναχώρησή του από το λιμάνι, πριν προσκρούσει στη γέφυρα.
Γιατί χάνουν τα πλοία την ισχύ της μηχανής τους;
Τα δύο παρόμοια συμβάντα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης έθεσαν εύλογα στο «τραπέζι» το ερώτημα γιατί χάνουν την πλοία την ισχύ της μηχανής τους και πόσο συχνά συμβαίνει αυτό.
«Είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο παγκοσμίως να χάνουν ισχύ τα πλοία, ειδικά όταν εισέρχονται και όταν εξέρχονται από λιμάνι», δήλωσε στο 11 News ο Μπεν Μολ, ειδικός σε θέματα ναυτιλίας.
Την ίδια άποψη εξέφρασε στο site wmar2news.com της Βαλτιμόρης ο έμπειρος πλοίαρχος Jim Staples λέγοντας ότι η απώλεια ισχύος σε ένα πλοίο συμβαίνει πιο συχνά από ό,τι ακούς. Απλώς συνήθως δεν καταλήγει σε καταστροφή.
Μάλιστα, μια ανάλυση των αρχείων της ακτοφυλακής από την Washington Post δείχνει ότι τα πλοία έχασαν την δύναμη πρόωσης τους περίπου 20 φορές τα τελευταία τρία χρόνια!
Για το τι θα μπορούσε να προκαλέσει προσωρινή απώλεια ισχύος των πλοίων σε μια έρευνα που έκανε το site straitstimes της Σιγκαπούρης ειδικοί ανέφεραν ότι η προσωρινή απώλεια ισχύος ενός σκάφους συνήθως προκαλείται από προβλήματα στον πίνακα διανομής ή από βλάβη στο κύριο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο καπετάνιος του πλοίου δεν θα μπορούσε να κατευθύνει το πλοίο μετακινώντας το πηδάλιο, καθώς λειτουργεί από ένα υδραυλικό σύστημα που απαιτεί ηλεκτρική ενέργεια. Υπάρχουν πολλές κοινές αιτίες για την αποτυχία του συστήματος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας ενός πλοίου, δήλωσε ο κ. Chong Kee Sen, επίτιμος πρόεδρος του Ινστιτούτου Μηχανικών της Σιγκαπούρης.
Αυτά περιλαμβάνουν βραχυκύκλωμα, ζημιά σε γραμμή ηλεκτρικής μεταφοράς, υπερφόρτωση στο σύστημα ηλεκτρικής διανομής του πλοίου και αστοχία μηχανικών μερών στο σύστημα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, είπε ο κ. Chong, ο οποίος ειδικεύεται σε μεγάλα έργα βιομηχανικής ανάπτυξης, συμπεριλαμβανομένων των θαλάσσιων εγκαταστάσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου